2017-10-13, 10:25
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Hanna Wigh har den senaste tiden gjort snabb politisk karriär inom Sverigedemokraterna och blev så sent som på landsdagarna i slutet på november förra året i Göteborg invald som ledamot i partistyrelsen. Hon är även riksombudsman för Sverigedemokraterna, ledamot för SD-Kvinnor och Distriktsordförande Sverigedemokraterna Skaraborg.

– Det är något som jag tycker är märkligt att en ny människa kan komma fram så snabbt. Hon har ingen erfarenhet. Hon tror att hon kan bestämma och ge order. Det funkar inte att ha en dialog med henne, säger Daniel Rondslätt til Nyheter24 och fortsätter.

Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Jo, och hon dök upp från ingenstans som nån sorts påläggskalv-gorilla.
En rimlig gissning är att man sammansätter riksdagsgruppen på ett sätt att den representerar hela demografiska uppsättningen. Man vill ha invandrare, unga, gamla osv.

Sett ur det perspektivet gissar jag att Hanna var det bästa alternativet man hade för att representera (och locka) unga kvinnliga väljare.
Citera
2017-10-13, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Furiouspanda
Han/hon är bara ett stort anti SD-troll, ingen idé att ödsla energi, jag är dock förvånad att personen inte har blivit avstängd ännu, när den dessutom verkar ha minst 3 olika konton som svarar här, och har enbart gjort inlägg i just den här tråden om Hanna Wigh.

Det intressanta med hens inlägg är hur kontraproduktiva de är. Hon får fram fakta och kloka människors tankar om hur man bemöter och avfärdar förtal, falska anmälningar och sinnessjuka människor rent generellt.

Hon ger hjärngympa i hur man bemöter trams. Trams tar väldigt mycket energi från seriösa människor i dagens Sverige. Det intressanta med denna slags anklagelser utan grund är att partisk media sväljer vad som helst! Och gör en story av det.

Men det som är uppenbart nu, är att det var käringens grovhet och brist på blyghet som gjorde att journalisterna nappade på hennes bete. Vissa element inom svensk media gottar sig i kvinnor som får fingret i fittan, knullar på ICA Maxis toalett och tar hem ett släp som äter frukost med ungarna som hört det ljudliga sexet.
Citera
2017-10-13, 12:23
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det intressanta med hens inlägg är hur kontraproduktiva de är. Hon får fram fakta och kloka människors tankar om hur man bemöter och avfärdar förtal, falska anmälningar och sinnessjuka människor rent generellt.

Hon ger hjärngympa i hur man bemöter trams. Trams tar väldigt mycket energi från seriösa människor i dagens Sverige. Det intressanta med denna slags anklagelser utan grund är att partisk media sväljer vad som helst! Och gör en story av det.

Men det som är uppenbart nu, är att det var käringens grovhet och brist på blyghet som gjorde att journalisterna nappade på hennes bete. Vissa element inom svensk media gottar sig i kvinnor som får fingret i fittan, knullar på ICA Maxis toalett och tar hem ett släp som äter frukost med ungarna som hört det ljudliga sexet.

Inget som förvånar i detta land. Ska bli intressant att se hur detta utvecklar sig..
Är Hanna kvar i smeten än? De flesta vill nog inte ha med henne att göra efter detta
Citera
2017-10-13, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loeptik
Inget som förvånar i detta land. Ska bli intressant att se hur detta utvecklar sig..
Är Hanna kvar i smeten än? De flesta vill nog inte ha med henne att göra efter detta

Ja, det är det dessa grova och lösaktiga kvinnor inte har fattat. Vi lever i ett frigjort land, där vissa kvinnor inte ha koll på var gränsen går för hur man pratar, hur man uppför sig och vad man kan prata om.

Det är inte tabu att ha sex, men det är hur man talar om sex och de man har haft sex med som är det saken handlar om. Det är indiskretionen och utsattheten hos de som varit sexpartners som är det vidriga. Ett brottsoffer är inte så vågad språkligt, i de offentliga forum som Hanna Wigh valt att gå ut i.

När det blir så här grovt i media om sexuella förbindelser måste ju vettiga människor ta avstånd från dessa personer. Jag skulle inte vilja att ett av mina barn hade en svärmor som Hanna Wigh, eller svärföräldrar som har sex på Ica Maxis toalett trots att det luktade citron! Jag vill inte att mitt barnbarn lyssnar på högljutt sex. och hör ord som släp, kåt eller fitta!

Det är egentligen mycket märkligt för mig att behöva ta tjuren vid hornen i dessa debatter och använda detta vidriga språk. Men det måste vi för det är ju det saken handlar om.
Citera
2017-10-13, 14:17
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
Notera det fetade. Låter som en inkvotering av en minst sagt problematisk person.

https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/644310-internbrak-i-sd-hanna-wigh-har-aggressionsproblem

Låter definitivt som en borderline. Bevisen är kristallklara. All diskussion utöver det är denial.

https://psychcentral.com/lib/characteristics-of-borderline-personality-disorder/

Paaa så ägd Wigh blev nu! Hon borde flytta utomladns och starta nytt liv efter hennes psykotiska borderline utfall här i Sverige. Ju mer folk som träder fram i ljuset och berättar om Wighs sjukdom desto färre som köper hennes ord utom vänsterfalangen men de är ju inte friska själva.
Citera
2017-10-13, 15:04
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BugsyFloyd
Paaa så ägd Wigh blev nu! Hon borde flytta utomladns och starta nytt liv efter hennes psykotiska borderline utfall här i Sverige. Ju mer folk som träder fram i ljuset och berättar om Wighs sjukdom desto färre som köper hennes ord utom vänsterfalangen men de är ju inte friska själva.

Att SDvurmare tar upp Nyheter24 som exempel är det mest patetiska försöket att smutskasta HW hittills. I vanliga fall brukar sådana sidor ingå i meningar ihop med allehanda okvädingsord. Men nu när man försöker reparera skadan och gömma machokulturen inom SD är alla grepp(även underlivsgrepp ) tillåtna. Statistiken när det gäller våldtäkter och sexuella ofredanden är entydig. Kvinnor väljer av olika skäl att inte anmäla de som står nära dem, om det nu är familj, nära vänner eller arbete. Hanna känner dessutom en enorm lojalitet för Sverigevänligarörelsen och vill inte förstöra för partiet. Hon gör en enorm uppoffring och skada på sig själv genom att inte anmäla svinet som våldtog henne. Hon älskar Sverige framför allt annat men många verkar inte begripa detta. Polisen har redan konstaterat att familjen är under konkret hot så varför tillåts alla dessa inlägg där man ifrågasätter om hon är under attack från våldsamma typer inom SD?
Citera
2017-10-13, 15:35
Medlem
BugsyFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jesusandme
"Herp derp"

Oj funkar inte Nyheter24 för er vänsterfalang medlemmar? Här trodde vi att det skulle vara än bättre med en nyhetskälla som ni godkänt då de stödjer er världsbild och tom de, tom de anser att Wigh har en hel kenelgård begraven på sin gård. Eller du kanske ville ha Nya Tider artikel som en annan källa, naww gubben?
Citera
2017-10-13, 17:44
Medlem
Citat:
Fast vad jag vet, så har inte TV4 försökt kontakta Bylund, och det framkommer inte under programmets gång vem det kan vara, eller om TV4 sitter på uppgiften eller inte. Men att man köper allt som en person säger som sanningen är helt fel, då är man bara ute efter att smutskasta partiet.

Ja, om jag förstår det rätt så berättade Hanna Wigh inledningsvis inte vem MGM är. Då är det kanske inte så konstigt heller om TV4 i det läget ännu inte hade sökt Linus Bylund.

Idag kan man väl säga att Linus Bylund är på flykt. För inte kan det väl vara så att ingen -- varken reporter eller medborgare -- har sökt 'Jimmie Åkessons högra hand' efter typ Aftonbladet-intervjun direkt efter att brottsmisstankarna mot honom blev kända?

Citat:
Men att man köper allt som en person säger som sanningen är helt fel, då är man bara ute efter att smutskasta partiet.

Vem/vilka 'köper allt som en person säger som sanningen'?

Varför gömmer sig Bylund? Har han borderline och sitter och tycker synd om sig själv? Jobbar han under ytan med att sprida illasinnade rykten om Wigh?

När sanningen inte är till ens fördel vill man kanske inte bidra till att den kommer fram. Detta är den huvudsakliga förklaringen till Bylunds agerande den senaste tiden, tror jag.

Citat:
Det TV4 borde ha gjort, när dom fick veta att ett brott hade begåtts, är att göra en polisanmälan, men det var dom inte intresserade av .

Jag inser att vissa sitter med 114 14 på snabbvalet och gärna köar bara för att få göra sin insats för landets placering i anmälda-brott-VM. Alla gör det dock inte.

Jag vet inte heller varför TV4 skulle polisanmäla? Brukar reportrar anmäla brott mot personer de intervjuar, även när BO ej önskar det?
Citera
2017-10-13, 21:14
Medlem
Hon är ju en ulv i fårakläder den där Wigh...bara det att hon har Carolina farraj som vän, som verkar agera talesperson åt Wigh i kommentarer på hennes FB säger väl allt...
Citera
2017-10-13, 22:48
Medlem
KeithRichardss avatar
Så här beskrev Hanna sig själv 2013:
Citat:
Jag är lite så där...en rabiat kvinna.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/article17153361.ab

Synonymer till rabiat:
ursinnig, ettrig, elak, ilsken, galen, rasande, hätsk, uppretad; fanatisk, inbiten, förblindad
https://www.synonymer.se/sv-syn/rabiat
Citera
2017-10-14, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hulkenhogan
Hon är ju en ulv i fårakläder den där Wigh...bara det att hon har Carolina farraj som vän, som verkar agera talesperson åt Wigh i kommentarer på hennes FB säger väl allt...

Carolina Moberg Farraj är väl en lesbisk islamist och vänsterextremist med erkända psykiska problem samt ett omfattande deltagande i sociala medier.

Det stämmer att Hanna Wigh är en av Farrajs 592 Facebook-vänner.

Dock undrar jag var du tycker att Farraj 'verkar agera talesperson åt Wigh i kommentarer på hennes FB'?
Citera
2017-10-14, 07:24
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Ja, om jag förstår det rätt så berättade Hanna Wigh inledningsvis inte vem MGM är. Då är det kanske inte så konstigt heller om TV4 i det läget ännu inte hade sökt Linus Bylund.
Då förstår du fel. TV4 visste vem som påstods ha gjort detta. Journalisten hänvisade till källskydd och att man därför inte kunde avslöja honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in