Citat:
Ursprungligen postat av
gubbrora
Det som slår mig i det här fallet är att det är så illa genomfört så att jag svårligen kan tänka mig att det är planerat. Det må var att Madsen tidigare fantiserat/diskuterat om att dölja ett lik i Kögebukten. Men det han rimligen måste insett är att för att bli trodd måste han ha en trovärdig förklaring till varför Kim inte fanns på båten. Att påstå att han släppt av henne på en plats som är övervakad av bevakningskameror är direkt enfaldigt. Det tyder knappast på någon större planering eller intelligens.
Därefter har det bara gått utför för karln. Han har naturligtvis otur att torson återfanns relativt snabbt. Det han borde gjort då hade inneburit ett erkännande istället för krystade förklaringar som antagligen främst är till för honom själv. Nu återstår bara att vänta på den rättspsykiatriska utredningen för att se om Madsen är så tokig att han ska spärras in och hållas neddrogad resten av sitt liv. Karln har förbrukat sin rätt att vistas bland vanligt hyggligt folk för evigt.
Det jag är lite nyfiken på är om han verkligen lyckats dölja sin sjuka läggning helt för sin omgivning eller om man så här i efterhand kan se tendenser till hans perverterade läggning
Bara för att det var en urusel plan, så är det ändå en plan. Som sket sig.
Madsen hade ett uppblåst ego på en mycket skör grund. Alla som ifrågasatte honom blev hans fiender.
När han diskuterade Crime och perfekta mord och dumpning av lik i Kögebukten, med sina vänner, trodde säkert Madsen att han kommit på något listigt som ingen annan har kommit på tidigare. Just för att han inte hör motargument. Madsen vårdade bilden av sig själv som begåvad och intelligent, en sak som borde ha blivit svårare allt eftersom han blev äldre.
Det betyder rent praktiskt att han hade en del kunskaper, men han var inte mottaglig för ny. De kunskaper han hade som ung räckte för hans olika projekt, då. Men nu har det gått en massa år med nya saker att lära sig som Madsen inte lärt sig. Inte undra på att de blir problem för det enda försvar Madsen har är aggressivitet. I Madsens kaotiska inre finns det mindervärdighetskomplex och ett behov att hävda sig.
Jag har sett olika grader hos män med den problematiken, och det främsta kännetecknet är att de alltid måste få rätt. Särskilt mot kvinnor och myndigheter. Dessa män tar tycke energi med sitt tramsande, då de aldrig ger sig. Det finns alltid en önskan om att imponera på någon högt uppsatt som bestämmer, och få dem att ändra sig efter kloka ord av ett geni. Nu har jag förstått att det kan innebar fara att ha med dessa män att göra. För när vi andra tror att det är över, börjar det för dem.
Av vad som framgått i dansk media ser polisen och åklagaren på detta som ett planerat mord. De har hittat motivet, snuffilmerna, och fått fram vittnen på att Madsen hade dessa tankar om att dumpa lik i Kögebukten. Nu ser vi alla att detta var en fantasi som Madsen förverkligade när tillfälle uppstod. Kim Wall var dödsdömd när hon klev på u-båten.