Citat:
Ursprungligen postat av
Tammer
Och det betyder?
Janne Josefsson har en tendens att överdriva ibland. Men visst, man kan köpa både pass, körkort och mycket annat olagligt. Jag för min del skulle aldrig betala hundratusentals kronor för ett bostadskontrakt son jag kan bli av med när värden upptäcker det.
Ja, det är så det fungerar. Det vet jag av egen erfarenhet.
Den har jag faktiskt inte hört, så det kan jag inte relatera till.
1. Du skrev "det lär inte gå att bunkra upp på billiga hyresrätter". Snarare är det väl tvärtom att det går alldeles utmärkt att göra så.
2. *ifall* värden upptäcker det.
3. Du verkar inte ha en helhetsyn på besväret. Ett trivialt sätt för svenssons att lagligen slå ditt kontrollsystem är så här. Man+Tjej har varsin hyresrätt. De flyttar ihop i den en hyresrätten och hyr ut den andra i andrahand. Man+Tjej skaffar 3 barn och ställer dem alla i kö. Efter viss tid har Man+tjej upp till 5 hyresrätter utan att ha brutit mot dina systemregler. Därefter kanske de köper en bostadsrätt och har 5 hyresrätter att hyra ut i andra hand, helt utan att ditt kontrollsystem gett ett enda pip ifrån sig.
4. Nej, det är inte enkelt för myndigheterna att kontrollera sådant, ens när de har ett lagligt skäl att göra så. Det är inte som så att själva påträffandet av en okänd individ i dörren i till en lägenhet innebär att hyreskontraktet är förverkat.