Citat:

Ursprungligen postat av 
Leibach

Försök och försök, Aniansson är INTE ett svenskt namn. Det är ett taget namn, och när svenskar tar ett namn/hittar på ett namn är det ju ofta för att komma ifrån son-namn. Att hitta på ett namn med son-ändelse luktar blatte lång väg, allt för att smälta in i vår härliga mångkultur. Kanske inte somaler (sic), men alban, bossnier mm balkan-skröfs. ”Frun” eller vad det var (ögnade bara), hette Valeria. Typiskt zigge/balkan-namn...
Såg en neger gå förbi? Ingen ovanlig syn numera, inte ens i Nacka...

Jag har haft hans pappa Gunnar Aniansson som läkare (han är nu över 80 år men lever fortfarande). Han var öron/näsa/hals-läkare. Helt svensk och jag antar att hans son Gustav (som tråden handlar om) också är det men jag vet iofs inte vem hans mamma är. 
Gustavs farfar är tydligen ursprungligen från stockholmsområdet, men blev professor i Kemi på Göteborgs universitet så både Gustavs pappa och han själv är uppväxta i Göteborg. Ser också att Gustav läst medicin i Göteborg och avlagt läkarexamen här (vet också att en framliden släkting kände honom då). Men det står också att Gustav påbörjat AT-tjänstgöring i Malmö vilket redan där är ett tecken på att han inte fått så gott rykte under utbildningen (de bästa studenterna inom medicin brukar redan tidigt knytas till AT-tjänstgöring i Göteborg).
Nu har jag hört av en annan källa att Gustav tydligen varit kurskamrat med en annan plastikkirurg med tvivelaktigt rykte (problem med narkotika och stölder på arbetsplats). Denne gjorde sig omöjlig på allmänna sjukhus/vårdcentraler och startade därför eget inom botox- och plastkirurgi. Det finns en del likheter mellan dessa två, dvs att de egentligen inte valt inriktning efter deras kompetens, utan snarare pga bristen på den och att det inte finns så många andra alternativ till snabba pengar när man inte får jobb nånstans. 
Olika typer av plastikkirurgiska ingrepp är också olika avancerade. Vissa som bröstoperationer är egentligen relativt enkla att få gott resultat på, medan näsoperationer är mycket svårare och kräver större skicklighet hos läkaren. Jag skulle tro att bara en tredjedel av alla plastikkirurger är riktigt bra på t.ex. näsoperationer medan resten borde hålla sig till de mer enkla ingreppen som botox-injektioner och bröstförstorning.