2017-10-13, 00:36
Medlem
Smhfs avatar
[quote=Grumpyoldfart|62044603]Låg sågen i en påse, var läste du det?[/QUOTE

Jag ifrågasatte Remark´s påstående ang att sågen hade KM´s blod och PM´s fingeravtryck, men inte fått ngt svar ännu, nu har det tydligen framkommit att sågen låg i en påse, jag läser dansk svensk och norsk media varje dag men inte funnit detta trovärdigt än.

Man kan inte påstå ngt som inte blivit bevisat från danska polisen ännu, vad vill man uppnå med detta osanna påstående?
Citera
2017-10-13, 00:37
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Hittar man ingenting på halsregionen så är förblödning en stark hypotes.

Tungbenet är det som är intressant om det rör sig om strypning, men för all del det finns kvävning också genom tex plastpåse över huvudet eller liknande. Snara runt halsen är ett annat alternativ. Sen har man ett stick som kan vara ett dödligt som det i bröstkorgen som inte närmare är preciserat. Det är flera alternativ till dödsorsak och skallen verkar ju vara intakt, så med det lär det inte komma något vettigt angående det. Jag trodde nog kanske att han garderat sig med lucksnacket då han möjligen bankat till henne i huvudet, men så smart var han tydligen inte. Så dödsorsak först och ett händelseförlopp så vi vet lite mer skulle inte vara så dumt faktiskt.
Citera
2017-10-13, 00:37
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Du, tror du är extra smart, påminner faktiskt lite om PM's numer väletablerade profil, är det så du vill framstå, så var så god, jag bjuder....

Lägg gärna mer intelligenta inlägg om dina tankar om hur PM skulle krångla sig ur, än det mest osannolika, har du några bättre uppslag, annars är du bara en sorglig ignorant? Alternativt, läs de inlägg som försöker bredda ett senare rättsutfall, med ideer om hur han kanske försöker.
Han kan enligt min mening inte prestera en lögn så på gränsen till ett sannolikt scenario att han skulle kunna frias från skuld. De hypoteser som skulle kunna ställas upp är i princip färdigskrotade redan innan de hinner sättas på pränt.
Citera
2017-10-13, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tungbenet är det som är intressant om det rör sig om strypning, men för all del det finns kvävning också genom tex plastpåse över huvudet eller liknande. Snara runt halsen är ett annat alternativ. Sen har man ett stick som kan vara ett dödligt som det i bröstkorgen som inte närmare är preciserat. Det är flera alternativ till dödsorsak och skallen verkar ju vara intakt, så med det lär det inte komma något vettigt angående det. Jag trodde nog kanske att han garderat sig med lucksnacket då han möjligen bankat till henne i huvudet, men så smart var han tydligen inte. Så dödsorsak först och ett händelseförlopp så vi vet lite mer skulle inte vara så dumt faktiskt.

Du glömde förblödning....men har rätt, dödsorsak måste fram, för att komma vidare om ev./troligt mord.
Citera
2017-10-13, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jaha, och vilken information var fel i detta inlägg specifikt?
Jag har absolut inga problem med danskan.

"Sågen tillsammans med annat låg i en skyddande påse. Som det mesta av de hittills hittade föremålen."Slut citat/
Nu är det flera skribenter som bett om källa på det här påståendet.
Du påstår tvärsäkert en massa saker varje dag men presenterar aldrig källa,länk osv.
Du kan ha rätt. Frågan är var du läst det någonstans?
Citera
2017-10-13, 00:44
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Tungbenet är det som är intressant om det rör sig om strypning, men för all del det finns kvävning också genom tex plastpåse över huvudet eller liknande. Snara runt halsen är ett annat alternativ. Sen har man ett stick som kan vara ett dödligt som det i bröstkorgen som inte närmare är preciserat. Det är två alternativ till dödsorsak och skallen verkar ju vara intakt, så med det lär det inte komma något vettigt angående det. Jag trodde nog kanske att han garderat sig med lucksnacket då han möjligen bankat till henne i huvudet, men så smart var han tydligen inte. Så dödsorsak först och ett händelseförlopp så vi vet lite mer skulle inte vara så dumt faktiskt.
Det låter som att sticket i bröstkorgen inte varit dödande (då hade man ju redan haft en möjlig dödsorsak). - I princip kan man väl också säga att ett något så när kraftigt stick förr eller senare kan sluta med döden, beroende på hur mycket blod som hinner lämna kroppen. - Skallen var tydligen intakt och uppvisade heller inga tecken på trubbigt våld. - Med ett 15-tal stickskador kan KW ha förblött. Hur lång tid detta kan ha tagit tror jag att rättsmedicinarna med ledning av sårkanaler mm kan ge ett ungefärligt svar på.
Citera
2017-10-13, 00:46
Medlem
Smhfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
"Sågen tillsammans med annat låg i en skyddande påse. Som det mesta av de hittills hittade föremålen."Slut citat/
Nu är det flera skribenter som bett om källa på det här påståendet.
Du påstår tvärsäkert en massa saker varje dag men presenterar aldrig källa,länk osv.
Du kan ha rätt. Frågan är var du läst det någonstans?

Jag undrar också var Remark läst detta och frågat efter länk/källa svar uteblir.
Citera
2017-10-13, 00:47
Medlem
Citat:
Han kan enligt min mening inte prestera en lögn så på gränsen till ett sannolikt scenario att han skulle kunna frias från skuld. De hypoteser som skulle kunna ställas upp är i princip färdigskrotade redan innan de hinner sättas på pränt.

Jag är enig om det, men kom ihåg PM's behov, att vara i centrum och få uppmärksamhet, ska inte underskattas, han tänker inte konsekvens, när han gör saker eller uttalar sig, för han vet bäst! RPU'n kommer att klargöra detta, sannolikt. Har hans hjärna en bra plan, då gäller den, och han kör den ända in i kaklet, det har genom åren betydit ett antal konflikter, men han ändrar inte stil för det...
Senast redigerad av Whyback 2017-10-13 kl. 00:49.
Citera
2017-10-13, 00:47
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Bra där, du tar dig, och då behöver man veta hur den dödsorsaken kan beläggas, i detta fall från sex kroppsdelar som legat i vatten. Jag är också inne på den orsaken, och då kan det bli knepigt, beroende på PM's nästa version av händelseförloppet ( att det blödde kraftigt från huvudet är väl borta i matchen...
Vi har också kläderna visavi de många knivsticken. - Hur förklarar PM detta? - Hur förklarar han en "olycka" med 15 knivstick? - Har han utfört någon slags sprängning innebärande såväl skarpa som sågtandade snittytor?
Citera
2017-10-13, 00:51
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Jag är enig om det, men kom ihåg PM's behov, att vara i centrum och få uppmärksamhet, ska inte underskattas, han tänker inte konsekvens, när han gör saker eller uttalar sig, för han vet bäst! RPU'n kommer att klargöra detta, sannolikt. Har hans hjärna en bra plan, då gäller den, och han kör den ända in i kaklet, det har genom åren betydigt ett antal konflikter, men han ändrar inte stil för det...
Nej, han ger säkert inte med sig, men då kan han dömas mot sitt nekande.

Från början var hans tanke att KW skulle försvinna i natten efter att han satt av henne vid någon restaurang. - En ren lögn från hans sida.

Nästa lögn var 70-kilosluckan.

Omgivningen tål inga fler lögner.
Citera
2017-10-13, 00:57
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det låter som att sticket i bröstkorgen inte varit dödande (då hade man ju redan haft en möjlig dödsorsak). - I princip kan man väl också säga att ett något så när kraftigt stick förr eller senare kan sluta med döden, beroende på hur mycket blod som hinner lämna kroppen. - Skallen var tydligen intakt och uppvisade heller inga tecken på trubbigt våld. - Med ett 15-tal stickskador kan KW ha förblött. Hur lång tid detta kan ha tagit tror jag att rättsmedicinarna med ledning av sårkanaler mm kan ge ett ungefärligt svar på.

Jo, sant men vi vet inte så mycket om sticken direkt vare sig djup, bredd om dom tillfogats post mortem osv, men man kan få inre blödningar också. En tredjedel eller hälften av blodet ska till för att förblöda.
Citera
2017-10-13, 01:00
Medlem
Madsen kan være en smart fyr innen teknikk, men på mellommenneskelig plan så er han en analfabet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in