2017-10-11, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apologist
Vi befinner oss i sista tiden enligt bibeln så hur tolkar ni bibeln? Snälla, vill ha en seriös diskussion här med bibelkunniga troende o inte antaganden från ateister. Vill inte heller ha inlägg om muslimernas tolkning eftersom det är en annan religion.

Det finns mycket som talar för att vi är den sista generationen. Bla ser vi vad som händer i Damaskus och vi ser Ryssland-Iran-Kina koalitionen precis som bibeln förutsett, global ekonomi, monster tsunamis o katastrofer, kärnvapen som kan utrota världen, Israels bildande på en dag, jobbandet på ett fredsavtal mellan Israel o Palestina, EU, arab våren, Homosexualitet, olika smittor, apostasia o nedgång för kyrkorna, falska jesus som New Age m.m., själviskhet o festande, falska doktriner som evolutionen, media kommunikation som tv, radio m.m., droger, accepterat med occultism o Wicca, gospeln sprids till alla länder, terrorism, Islams rop att utrota Israel m.m.

Kom igen, låt höra vad ni har att säga?

Hej! Mycket riktigt, Biblen lär om 'de sista dagarna' och mycket övertygad om att det är nära. Biblen lär både hur de sista dagarna ska vara, Matteus 24:3-8. Visserligen har det varit såhär länge, men aldrig så illa som det är nu! Talar även om hur människor ska vara inbilska, hädare etc (kommer ej ihåg vilket skriftställe..) och det stämmer mer än något annat.
Men sen är de ju så att Gud har ju gett oss ett hopp och en framtid (Uppenbarelseboken 21:3,4) och jag vet att Gud kommer inte tillåta att allt detta ska gå alldeles för långt innan han ingriper.
2017-10-11, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nisenduvet
Hej! Mycket riktigt, Biblen lär om 'de sista dagarna' och mycket övertygad om att det är nära. Biblen lär både hur de sista dagarna ska vara, Matteus 24:3-8. Visserligen har det varit såhär länge, men aldrig så illa som det är nu! Talar även om hur människor ska vara inbilska, hädare etc (kommer ej ihåg vilket skriftställe..) och det stämmer mer än något annat.
Men sen är de ju så att Gud har ju gett oss ett hopp och en framtid (Uppenbarelseboken 21:3,4) och jag vet att Gud kommer inte tillåta att allt detta ska gå alldeles för långt innan han ingriper.

Hej och välkommen hit!
Har du reflekterat mer över de verser du citerar från Matteus?
Tex. kan du hitta belägg för att det på lång eller kort sikt har blivit värre på någon av de punkter som nämns, krig, hungersnöd eller jordbävningar?
Det finns belägg och statistik för motsatsen nämligen. Att det tex aldrig i historien har varit så få som svälter som nu. Mängden döda i krig är faktiskt inte på 19- eller 2000-talet heller sämre än tidigare århundraden. Jordbävningar är tämligen konstant.
2017-10-11, 18:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Har du några bevis för det eller skämmer du bara ut dig?
definiera bevis
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Och vem är det som officierar i detta fall?
allmänt bara. informed christians har en rätt bra video på det, men jag tycker det finns en del som intuitivt pekar på det med.

annars är det uppenbarelseboken, det är en konstellation i stjärnorna
2017-10-11, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timewave-Zero
definiera bevis
Om du inte kan argumentera för din åsikt, på vilket sätt är du och det du säger trovärdigt?
2017-10-11, 22:31
Avslutad
Citat:
Om du inte kan argumentera för din åsikt, på vilket sätt är du och det du säger trovärdigt?
jag bad dig definiera vad för slags bevis du godtar innan jag lägger fram mina 'bevis'. jag vet nämligen inte om du och jag tänker likadant vad befaller bevis.
2017-10-11, 22:42
Medlem
Citat:
jag bad dig definiera vad för slags bevis du godtar innan jag lägger fram mina 'bevis'. jag vet nämligen inte om du och jag tänker likadant vad befaller bevis.
Vad jag anser saknar betydelse, du ska kunna argumentera för dina påståenden, annars är du inte trovärdig.
2017-10-11, 22:44
Avslutad
Citat:
Vad jag anser saknar betydelse, du ska kunna argumentera för dina påståenden, annars är du inte trovärdig.
det kan jag, men du måste förstå det att det som jag tycker är godtagbara argument förmodligen inte kommer verka till att vara det för dig, speciellt om du inte är kristen.
2017-10-11, 22:47
Medlem
Citat:
det kan jag, men du måste förstå det att det som jag tycker är godtagbara argument förmodligen inte kommer verka till att vara det för dig, speciellt om du inte är kristen.
Så du tror att du kan avgöra om jag inte är kristen? Varför försöker du inte ens komma med argument? Chicken? Jag kan mer om bibeln än du anar.
2017-10-11, 22:51
Avslutad
Citat:
Så du tror att du kan avgöra om jag inte är kristen? Varför försöker du inte ens komma med argument? Chicken? Jag kan mer om bibeln än du anar.
det är bara en misstanke. snackar inte nödvändigtvis om bibeln nu, mer om teologi
2017-10-11, 23:00
Medlem
Citat:
det är bara en misstanke. snackar inte nödvändigtvis om bibeln nu, mer om teologi
Helt seriöst? Uppenbarelsenboken ingår i bibelns kanon. Vad är det för teologi du hänvisar till? En konstellation i stjärnorna?

Timewave-Zero skrev:
2017-10-12, 21:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Och vem är det som officierar i detta fall?

Citat:
allmänt bara. informed christians har en rätt bra video på det, men jag tycker det finns en del som intuitivt pekar på det med.

annars är det uppenbarelseboken, det är en konstellation i stjärnorna

Synnerligen intetsägande svar på en specifik fråga.
2017-10-12, 21:23
Avslutad
Citat:
Synnerligen intetsägande svar på en specifik fråga.
jag håller inte med, men ok. du får ha din åsikt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in