2017-10-11, 14:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Bara ytterligare ett sätt att säga att han inte bryr sig så mycket om tennis.

Jag förstår egentligen inte riktigt varför ni inte accepterar detta. Ni borde inte bry er om Kyrgios.

Sedan tycker jag hans talang är ganska överskattad, han servar otroligt bra, där är han bland de bästa talangerna. Men i grundspelet så är han absolut inte den bästa unga talangen på touren. Lägg där till att han inte är särskilt motiverad. Då förstår vem som helst att han inte är något att bry sig om.

Det är alltså inte så att jag blir skitförbannad när Kyrgios gör såna här grejer. Visst, man får acceptera det på något sätt. Men jag gillar att följa tennisen, och han är ändå en stjärna.

I Kina var det lite så att man såg fram emot en grym final. Sen ballar Kyrgios mer eller mindre ur för en skitsak, och det blir en utklassning. Och man vet inte om det kanske blivit jämnare om NK varit mer på G mentalt. Även hans förluster mot Dimitrov och Zverev i Montreal och Cincinnati kändes billiga. Eller debaklet i USO. Man hoppas lite på stormatcher, och sen fumlar killen bara till det monumentalt.

Finns andra spelare som man också kan bli frustrerade av, som Dimitrov, som känns som han borde vara grym, men som nästan aldrig levererar några stora resultat.

Nadal slog just Donaldson 6-2, 6-1. Trodde nog jänkaren skulle kunna bjuda lite mer motstånd.
Citera
2017-10-11, 17:04
Avslutad
Kyrgios fick böta $31,085 för den där grejen. Prispengarna plus 10k för osportsligt uppträdande. Du måste snacka med en läkare efter en match om du bryter av medicinska skäl, vilket Nick inte gjorde.

http://www.tennis.com/pro-game/2017/10/kyrgios-fined-31085-for-incident-at-shanghai-masters/69874/
Citera
2017-10-11, 18:20
Medlem
Citat:
Bara ytterligare ett sätt att säga att han inte bryr sig så mycket om tennis.

Jag förstår egentligen inte riktigt varför ni inte accepterar detta. Ni borde inte bry er om Kyrgios.

Sedan tycker jag hans talang är ganska överskattad, han servar otroligt bra, där är han bland de bästa talangerna. Men i grundspelet så är han absolut inte den bästa unga talangen på touren. Lägg där till att han inte är särskilt motiverad. Då förstår vem som helst att han inte är något att bry sig om.

Håller inte riktigt med. Han har ju bra statistik mot toppspelare. Inte bara serve.
Citera
2017-10-11, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Håller inte riktigt med. Han har ju bra statistik mot toppspelare. Inte bara serve.

Har inte påstått att han "bara är serve" heller. Jag är inte som majoriteten av folket i den här tråden som gnäller på Karlovic och andra att "de bara är serve" (vilket inte heller stämmer).

Jag sa att jag tycker att han är överskattad. Zverev är en bättre spelare i grundspelet, hade han servat som Kyrgios gör så hade han troligtvis redan varit etta.
Citera
2017-10-11, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av stoichkov8
Frågan är om inte du borde satsa på att börja kommentera något annat än tennis.

Dam ishockey kanske?

Hade du haft någon skam i kroppen hade du lämnat den här tråden för längesen. Säger åt alla andra att de borde hålla sig till damidrott när du själv har fel om precis allting.

Luffare.
Citera
2017-10-11, 22:29
Medlem
Citat:
Har inte påstått att han "bara är serve" heller. Jag är inte som majoriteten av folket i den här tråden som gnäller på Karlovic och andra att "de bara är serve" (vilket inte heller stämmer).

Jag sa att jag tycker att han är överskattad. Zverev är en bättre spelare i grundspelet, hade han servat som Kyrgios gör så hade han troligtvis redan varit etta.

Överskattad tycker jag är ett vagt begrepp, då det relaterar till någon sorts allmänt känd skattning av en spelare. Någon sådan finns inte. Varje åskådare skattar varje spelare olika.

Jag tror jatt folk ser vad för en spelare han är. Tungt, riskfyllt spel. Problem med psyket. Hög högstanivå.

Har Kyrgios bara haft tur när han pressat de bästa? Lyckats spela bättre än vanligt, just då?
Citera
2017-10-12, 08:34
Medlem
stoichkov8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pensionsraddare

Hade du haft någon skam i kroppen hade du lämnat den här tråden för längesen. Säger åt alla andra att de borde hålla sig till damidrott när du själv har fel om precis allting.

Luffare.

Blev du provocerad flicka lilla? Oroa dig inte jag ska ingenstans.

Att anse att Kyrgios ska sluta med tennis är imbicilt på alla sätt och vis: www.youtube.com/watch?v=upHbKHBSw2k&app=desktop
Citera
2017-10-12, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Överskattad tycker jag är ett vagt begrepp, då det relaterar till någon sorts allmänt känd skattning av en spelare. Någon sådan finns inte. Varje åskådare skattar varje spelare olika.

Jag tror jatt folk ser vad för en spelare han är. Tungt, riskfyllt spel. Problem med psyket. Hög högstanivå.

Har Kyrgios bara haft tur när han pressat de bästa? Lyckats spela bättre än vanligt, just då?

Om många tycker att han är den bästa talangen så tycker jag att han är överskattad. För jag tycker som sagt inte att han är det.

Men visst är han bra, men det har inte med saken att göra, man kan vara överskattad även om man är bra.
Citera
2017-10-12, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stoichkov8
Att anse att Kyrgios ska sluta med tennis är imbicilt på alla sätt och vis: www.youtube.com/watch?v=upHbKHBSw2k&app=desktop

Nej det är det inte. Det är fullt logiskt att ifrågasätta honom när han uppenbarligen inte är särskilt intresserad av att spela tennis.
Citera
2017-10-12, 14:37
Avslutad
Citat:
Om många tycker att han är den bästa talangen så tycker jag att han är överskattad. För jag tycker som sagt inte att han är det.

Men visst är han bra, men det har inte med saken att göra, man kan vara överskattad även om man är bra.

Tror också det finns en allmän tendens att snacka om jättestora talanger så fort någon är lite nonchalant och slår många konstslag. Som med Monfils. Självklart är både han och Kyrgios stora talanger, men knappast för att de kör lite tweeners, dunksmashar och andra konstslag då och då.

Vet inte riktigt vad min egen position är. Stor talang, visst. Överskattad, kanske. Börjar kännas rätt säkert att han aldrig kommer bli nån dominant världsetta eller nått. Vinna en GS, det tror jag han kan. Men vet inte om det kommer ske.

Också överhängande risk för återkommande skadeproblem.

Segrarna mot Djokovic var väl lite mot en sub-par Djoko. Segrarna mot Nadal, Fed och Zverev har dock ofta varit imponerande.

Så grym högstanivå. Riktigt grym, till och med.

Del Potro spöade Zverev i en tight match, Nadal utklassade Fognini, och Federer verkar vinna komfortabelt mot Dolgo.
Citera
2017-10-12, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Tror också det finns en allmän tendens att snacka om jättestora talanger så fort någon är lite nonchalant och slår många konstslag. Som med Monfils. Självklart är både han och Kyrgios stora talanger, men knappast för att de kör lite tweeners, dunksmashar och andra konstslag då och då.

Vet inte riktigt vad min egen position är. Stor talang, visst. Överskattad, kanske. Börjar kännas rätt säkert att han aldrig kommer bli nån dominant världsetta eller nått. Vinna en GS, det tror jag han kan. Men vet inte om det kommer ske.

Också överhängande risk för återkommande skadeproblem.

Segrarna mot Djokovic var väl lite mot en sub-par Djoko. Segrarna mot Nadal, Fed och Zverev har dock ofta varit imponerande.

Så grym högstanivå. Riktigt grym, till och med.

Del Potro spöade Zverev i en tight match, Nadal utklassade Fognini, och Federer verkar vinna komfortabelt mot Dolgo.

Jag håller med. Sedan vill jag bara klargöra att jag inte har något emot Kyrgios. Jag tycker han är en bra och intressant spelare. Fast han har stora problem mentalt och han behöver på allvar se över detta.

Folk behöver sansa sig lite och inte skriva upp honom allt för mycket. Det är väl ungefär det som är min poäng.
Citera
2017-10-12, 17:40
Medlem
Har mest sett highlights, men känns som det blir en Nadal-Federer final va? Eller tar Pottan Federer i semin?

Hade kanske trott på någon större skräll med tanke på bortfallet av duktiga spelare just nu. Troicki som sämsta spelare i kvarten är ju inte särskilt märkvärdigt. Det är iofs i grunden något bra, kan nog bli några rätt bra matcher.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in