Citat:
Ursprungligen postat av
ottoplommon
Samarbete kallas det. Jag fick bollen av dig

och började fundera på det.
Om det var PM som skickat det så tror jag han gått igenom Kims mobil för att imitera KW .
Så jag tror att han dikterade för KW vad hon skulle skriva. Och KW, som du mycket riktigt påpekade, utlämnade vissa små ömhetsbetygelse som hon vanligtvis skrev till pojkvännen.
Jag tänker att om KW var vid liv, så var PM så upphetsad att han inte tänkte på att kolla hur hon brukade uttrycka sig till pojkvännen. Tror nog att KW dog mellan 22.00 och innan 24.00.
Pojkvännen väntade kl 22.00 på henne. Tror det var KW som tvingades av Madsen att skicka lungnande besked till pojkvännen. Eftersom KWs pojkvän är belagd med yppandeförbud, kan detta vara ett bevis som de ännu ej konfronterat Madsen med?
Och därför vet inte vi heller?
Tror du jag funderar rätt här?
Ja, jag tror absolut att det skulle kunna hänt något sådant. Det är nog en av de bättre förklaringarna till hur det skulle kunna ha gått iväg ett meddelande till pojkvännen.
Han har säkert försökt få tag på henne upprepade gånger, utan att lyckas. PM har till sist insett att pojkvännen måste få någon form av svar för att lugna ner sig.
Det vore mycket intressant att få veta varför polisen tror att KW var vid liv ända fram till klockan fyra på morgonen, och varför GW tror att hon mördades mellan 22-24.
Jag tänker att det mest troliga är att KW mördades och styckades under det första dyket, och att det andra dyket var för PM's nattsömn. Det som talar emot min teori är att PM då borde ha sänkt KW någon annanstans än i Köge-bukten. Å andra sidan så kan PM mycket väl ha tänkt att han inte ska sänka kroppen i närheten av där mordet skedde. Det blir ju lite bakvänt i detta fallet, eftersom mordet skedde ombord på ubåten snarare än på den fysiska plats ubåten befann sig. Men sådär konstigt kan ju tankarna gå ibland. Det är inte heller säkert att det andra dyket var där kroppen hittades. Ubåten siktades ju första gången på fredagsmorgonen en bit utanför Köge-bukten, vill jag minnas. Jag tror att ubåten siktades ganska kort efter att den brutit ytan, alltså ganska nära där PM spenderade natten/andra dyket.
Det kan så klart vara så att PM inte dumpade kroppen förrän på morgonen, i dagsljus. Men då börjar man ju undra, var han så korkad, snacka om risk att bli upptäckt, eller hade han egentligen inte tänkt dumpa kroppen alls? Tänk på att han var nära land, och folk som bor nära havet har väldigt ofta tubkikare på tripods i sina fönster. Det tänkte han kanske inte på, men ändå, generellt risken för att bli upptäckt är ju jättestor i dagsljus, med ubåt. Jag har bara svårt att tro det. Men å andra sidan, det mesta i det här fallet är svårt att tro.