Citat:
Ursprungligen postat av
Vintervila
Tjena.
Sitter just och söker efter ICL-kliniker med vettigt pris. Skriv gärna lite om din erfarenhet, om du tyckte det var värt de 50 000 du fick betala och så vidare.
Hej!
Jag gick genom Memira som jag kan rekommendera till fullo. Väldigt proffesionellt bemötande, moderna maskiner o bra support. Mitt pris låg på 42K eftersom jag bokade innan dom höjde priset till 49K, plus så hade jag studentrabatt.
Mina ögon är ju nyopererade men jag är helt klart nöjd med resultatet änsålänge, man ser "bra" redan direkt efter operationen (som går väldigt snabbt och var ytterst behaglig på alla sätt). Har knappt några bi-effekter förutom att jag är smått ljuskänslig, men detta varierar oxå från person till person. Man får vara beredd att det kan bli komplikationer då ögat kan bli infekterat osv, men man får antibiotika-droppar som man ska ta 3 gånger om dagen i 3 veckor efter operationen är gjord.
Själva operationen går väldigt snabbt, man stirrar in i en stor lampa och kan inte heller blinka men man känner inget obehag. Om man vill så får man lugnande medel innan operationen (som jag tog). Jag vet inte riktig vad dom gjorde under operationen men jag tror att dom sprutade in lisen o sedan vecklade ut den innuti ögat, men är inte säker. Vilket fall som så känner man inget då man får bedövbingsdroppar. Operationen tog kanske 30 minuter i sin helhet, men det kändes betydligt snabbare
Min syn nu, dagen efter operationen, är fortfarande lite suddig men jag lever som vilken annan person som helst, kör dock inte bil ännu. Men att sitta framför datorn eller läsa en bok är inga som helst problem
Jag är iallafall helt klart nöjd över mitt resultat och om du är beredd på priset så skulle jag sv personliga skäl starkt rekommendera Memira
Men som sagt, olika personer reagerar olika på ögonoperationer så man måste alltid vara beredd på att det kan bli syörre komplikationer, men man får försäkrig av memira så om du skuöle behäva komplettera med LASEK så gör dom det gratis.
Jag hade även rätt tur med väntetiden oxå då en person avbokat så jag bara behövde vänta någon vecka från att jag gjort förundersökningen i Helsingborg.Tror väntetiden är runt 1-2 månader, då de är populärt med ögonoperationer just nu.
Om du har fler frågor så är det bara att skriva