Citat:
Ursprungligen postat av
trngw
Just så, på alla punkter!
En sak dock som jag har funderat lite på men som inte verkar ha nämnts i tråden på dessa 30000 inlägg, inte vad jag sett i alla fall.
Är det att när det går ett sjölarm, alltså att man saknar en båt till havs, så blir som regel inte polis inblandad, utan det är sjöräddningsenheterna som rycker ut. I detta fallet så var dock polis på plats mycket snabbt. Jag undrar om det kan vara så att personerna i fritidsbåten rapporterade in när de plockade upp PM, att de bara plockat upp en person, inte två, och att sjöräddningen då larmat polisen direkt. Det är mycket möjligt, men långt ifrån säkert. Prio ett i det läget är att finna alla nödställda/saknade, inte att rapportera eventuella brott, om man ens i det läget tänker den tanken (det är ju lätt att sitta här och vara efterklok), men när någon saknas till sjöss är som regel inte mord det första man tänker. Allt detta tar oss tillbaka till det där samtalet från KW's pojkvän kl0230 och ett eventuellt meddelande från KW.
Jag tycker att det är mycket som starkt talar för att ett sådant meddelande på ett eller annat vis har gått fram.
Jag fick just en (dum) idé, trngw.
Kan Madsen varit så lömsk att han tvingade KW till att skicka ett meddelande till sin pojkvän.
-Att planerna var ändrade så att KW skulle komma hem först sent på natten och att pojkvännen inte skulle sitta uppe och vänta på henne utan gå och lägga sig. Kanske att KW hade formulerat det på ett konstigt sätt så att pojkvännen blev orolig. PM verkade ju en smula överraskad över uppståndelsen när han kom i land. Vad tror du om detta? Kan det vara bevis mot Madsen som polisen tjuvhåller på?