2017-10-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Hela tanken med att åka ut i en u-båt är väl just för att man kan dyka med den. Varför skulle hon inte vilja göra det?

Ja, kom ihåg att hon skulle göra en krönika om personen RM, och då han ägnat många filosofiska timmar på havets botten, ville hon säkert uppleva den känslan. Hon fick uppleva den, och även hans handlingar.....vidrigt är ett för milt ord.
Citera
2017-10-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Tja, så skulle det kunna vara. Wall var inte beredd på att Madsen skulle föreslå/insistera på att de skulle dyka. Kanske meddelade hon sin pojkvän om de ändrade planerna.
Ja..det kanske var då hon meddelade honom.
Citera
2017-10-11, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Om man vill se havet på undersidan, så är väl inte det så lyckat. Det är väl bara becksvart därnere vid den tiden?

jag misstänker starkt att KW inte var ute efter att vilja se havet. Snarare uppleva ett dyk med en u-båt. Hur ofta har man den möjligheten på jobbet?
Citera
2017-10-11, 17:07
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, kom ihåg att hon skulle göra en krönika om personen RM, och då han ägnat många filosofiska timmar på havets botten, ville hon säkert uppleva den känslan. Hon fick uppleva den, och även hans handlingar.....vidrigt är ett för milt ord.

Om inte dyket ingick i planerna från början - om den uppgiften stämmer - så kan ju Wall ha tyckte det var ett onödigt risktagande. Åtminstone något hon gärna ville meddela någon hon kände iland. Sin pojkvän exv.
Citera
2017-10-11, 17:08
Medlem
Citat:
Om inte dyket ingick i planerna från början - om den uppgiften stämmer - så kan ju Wall ha tyckte det var ett onödigt risktagande. Åtminstone något hon gärna ville meddela någon hon kände iland. Sin pojkvän exv.

Var hittar du denna uppgift?
Citera
2017-10-11, 17:11
Medlem
Citat:
jag misstänker starkt att KW inte var ute efter att vilja se havet. Snarare uppleva ett dyk med en u-båt. Hur ofta har man den möjligheten på jobbet?

Ja, visserligen har jag läst att hon inte var rädd för någonting, så kanske är det så. Jag får bara för mig att hon inte var beredd på ett dyk..fast jag kan ju klart ha fel
De sista dom mötte, var ju pappan med sonen...o då sa ju PM att de snart skulle göra ett dyk.
Citera
2017-10-11, 17:12
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Var hittar du denna uppgift?

pita55 förslog det några inlägg upp. Du får följa citeringspilarna några steg.

Nu tror inte jag detta är något som kommunicerats ut av polisen, jag bara utgick från ett potentiellt scenario.
Citera
2017-10-11, 17:18
Medlem
Citat:
Vi vet inte vad de hade kommit överens om gällande intervju och huruvida de skulle åka på vatten eller under vatten. har inte sett någonting angående detta i mediarapporteringen heller. Personligen skulle jag vilja dyka med u-båten om jag ändå var på den för en intervju. Vad sedan KW ville eller hade planerat att göra vet jag inte. Tycker dock inte att vi skall anta att hon inte ville dyka med båten.

Nej, jag utgår endast från den tid som var överenskommet för turen och att han redan till bringat 1,5 timme uppe i havsvattnet om dyket var inplanerad kanske han borde disponerat tiden bättre. Gjort bort dyket tidigare och avslutat med intervju efter på väg mot hamn, eller i hamn. "knutit" ihop säcken efter hon fått en erfarenhet av att dyka med Nautilus. Så hade jag lagt upp rutten, i alla fall.
Citera
2017-10-11, 17:20
Medlem
Citat:
pita55 förslog det några inlägg upp. Du får följa citeringspilarna några steg.

Nu tror inte jag detta är något som kommunicerats ut av polisen, jag bara utgick från ett potentiellt scenario.

Okej, att antagande alltså.
Citera
2017-10-11, 17:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
DAGS FÖR EN NY SAMMANFATTNING?

Finns det någon i tråden som vill skriva ihop en lite nyare sammanfattning utifrån det vi vet nu? I trådstarten finns sammanfattningar att utgå från. Om ni vet om inlägg med sammanfattningar, länkar till artiklar, tidslinjer etc, så kan ni rapportera dessa och be att de läggs till trådstarten - eller skicka mig PM. Likaså bra artiklar ni träffat på som inte är bakom betalvägg.

Ni får svara på detta moderatorsinlägg (för ovanlighetens skull) med tips och annat matnyttigt, så försöker vi få till en bra trådstart för alla nya läsare som är nyfikna på ämnet.

/Mod
Citera
2017-10-11, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, jag utgår endast från den tid som var överenskommet för turen och att han redan till bringat 1,5 timme uppe i havsvattnet om dyket var inplanerad kanske han borde disponerat tiden bättre. Gjort bort dyket tidigare och avslutat med intervju efter på väg mot hamn, eller i hamn. "knutit" ihop säcken efter hon fått en erfarenhet av att dyka med Nautilus. Så hade jag lagt upp rutten, i alla fall.

Fast nu vet ju vi alla vad PM mål med hela intervjun var.
Citera
2017-10-11, 17:24
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Madsen vill inte längre prata med utredarna:
Politiet har forgæves ønsket at få Peter Madsens forklaring efter fundet af Kim Walls hoved og arme.
https://www.bt.dk/krimi/ny-drejning-i-ubaadsmysteriet-raket-madsen-vil-ikke-laengere-tale-med-politiet

Han behöver inte det säger åklagaren eftersom han redan har gett sin historia.
Det är en åklagare som fällt många på livstid och långa fängelsestraff, men precis som Sverige ska det finnas ett uppsåt till mord. Inte heller Madsens försvarare uttalar sig utan bara sagt att hon tagit del av den nya informationen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in