2017-10-11, 16:30
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 80231
Madsen vill inte längre prata med utredarna:
Politiet har forgæves ønsket at få Peter Madsens forklaring efter fundet af Kim Walls hoved og arme.
https://www.bt.dk/krimi/ny-drejning-i-ubaadsmysteriet-raket-madsen-vil-ikke-laengere-tale-med-politiet

Han inser väl att det i stort sett är kört nu.

Citat:
BT:

Politiet har forgæves ønsket at få Peter Madsens forklaring efter fundet af Kim Walls hoved og arme.

Den drabssigtede Peter Madsen ønsker ikke længere at tale med politiet. Det har han meddelt via sin forsvarer, oplyser Københavns Politi.
Citera
2017-10-11, 16:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför? Han kan ju ha strypt, förgiftat eller använt sög av något annan icke penetrerande våld.
Tror inte på dina stryp, kväv eller annat icke penetrerande än stickhålen som är synliga. Förgiftningsteorin är heller inte aktuell eftersom obduktion redan utförts.
Citera
2017-10-11, 16:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Tror inte på dina stryp, kväv eller annat icke penetrerande än stickhålen som är synliga. Förgiftningsteorin är heller inte aktuell eftersom obduktion redan utförts.

Ok, då vet jag det, varför det nu inte skulle kunna vara så?
Citera
2017-10-11, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är det det som är så hemskt. Varje dag är journalister ute i världen och intervjuar riktiga busar med makt, i krigshärdar och fattiga länder där människoliv inte räknas. Och nu blir en journalist mördad av Raket- Madsen, som ingen riktig tog på allvar och en person som inte kan anses farlig. Det som kunde vara en risk var ju att ge sig på att åka med i en u-bår, av andra skäl, som att det är läskigt att gå under ytan i en farkost som är ett hembygge.

Att ens tro att Madsen vore farlig, blir en generalisering om att alla män är farliga och potentiella sexualsadister. Om jag tänker efter, så finns det män att intervjua som framstår som mycket farligare än Madsen, i belysning av vad man vetat om honom innan detta hemska skedde. Så jag köper helt att Kim Wall tyckte det var en bra och rolig idé att göra ett lättsamt reportage om ett original med en u-båt och intresse för raketer.

Om man skulle komma på tanken att Madsen var en potentiell styckmördare så vore det en tvångstanke man skulle bli inspärrad för, eller så skulle man bli stämd för förtal.

Detta visar att det finns monster som Madsen som planerar fasansfulla brott medan alla vi andra lever som vanligt, inget ont anandes. Men vi riskerar att bli brottsoffer om vi hamnar i en situation där vi blir bytet Madsen väljer. Det är det som är så läskigt.

Ja, nog är det läskigt ..det är ju bara så att jag har i ca 2 mån. trott att hon hade intervjun på land o efter det skulle de åka ut med båten i ca 2 timmar för att känna känslan av att segla med ubåten . Trodde inte hon ville vara med om ett dyk eftersom det var mörkt o då skulle hon ändå inte se så mycket.

Ja det är fruktansvärt att det kunde hända..o själv hade jag aldrig hört talas om honom.
Hade hon pratat med honom först på land, å skulle hon nog aldrig märkt nåt eftersom dessa människor är så manipulerande o även sympatiska. Usch...så ledsen för Kims familj R.I.P Kim
Citera
2017-10-11, 16:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Ja, nog är det läskigt ..det är ju bara så att jag har i ca 2 mån. trott att hon hade intervjun på land o efter det skulle de åka ut med båten i ca 2 timmar för att känna känslan av att segla med ubåten . Trodde inte hon ville vara med om ett dyk eftersom det var mörkt o då skulle hon ändå inte se så mycket.

Ja det är fruktansvärt att det kunde hända..o själv hade jag aldrig hört talas om honom.
Hade hon pratat med honom först på land, å skulle hon nog aldrig märkt nåt eftersom dessa människor är så manipulerande o även sympatiska. Usch...så ledsen för Kims familj R.I.P Kim

Hela tanken med att åka ut i en u-båt är väl just för att man kan dyka med den. Varför skulle hon inte vilja göra det?
Citera
2017-10-11, 16:43
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pita55

Tja, så skulle det kunna vara. Wall var inte beredd på att Madsen skulle föreslå/insistera på att de skulle dyka. Kanske meddelade hon sin pojkvän om de ändrade planerna.
Citera
2017-10-11, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Hela tanken med att åka ut i en u-båt är väl just för att man kan dyka med den. Varför skulle hon inte vilja göra det?

Timmen var sen och hon hade ett sällskap väntande i hamnen för att äta middag med. Turen skulle ta 2 timmar och det var dags (återstod endast 25 min) att återvända mot hamnen, men Peter hade uppenbart annat i sikte ...

Därför.
Citera
2017-10-11, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
"Saker" har ingen sagt. Det har du tolkat in själv. Jag har bestämt för mej att danska polisen endast nämnde kläder och en kniv i den där speciella påsen. Andra rapporter har antytt att båda telefonerna ligger på havets botten. Så är nog fallet också. Ger mej fan på att aset har skickat minst en dickpick till Kim innan han slaktade henne.
Jag backar,har nu lyssnat igen på presskonferensen och det sägs inte om några saker i påsen. Jag läste i nått media att det låg bla. Saker i påsen men det är troligen fel.
Citera
2017-10-11, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Timmen var sen och hon hade ett sällskap väntande i hamnen för att äta middag med. Turen skulle ta 2 timmar och det var dags (återstod endast 25 min) att återvända mot hamnen, men Peter hade uppenbart annat i sikte ...

Därför.

Vi vet inte vad de hade kommit överens om gällande intervju och huruvida de skulle åka på vatten eller under vatten. har inte sett någonting angående detta i mediarapporteringen heller. Personligen skulle jag vilja dyka med u-båten om jag ändå var på den för en intervju. Vad sedan KW ville eller hade planerat att göra vet jag inte. Tycker dock inte att vi skall anta att hon inte ville dyka med båten.
Citera
2017-10-11, 17:02
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag har googlat runt en timme utan att hitta någon dylik uppgift. Även ställt direkta frågor typ ett finger? Nada
Här finns lite info:
https://www.livescience.com/48480-what-happens-to-dead-body-in-ocean.html
Citera
2017-10-11, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP

Om man vill se havet på undersidan, så är väl inte det så lyckat. Det är väl bara becksvart därnere vid den tiden?
Citera
2017-10-11, 17:03
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnero52
Jag backar,har nu lyssnat igen på presskonferensen och det sägs inte om några saker i påsen. Jag läste i nått media att det låg bla. Saker i påsen men det är troligen fel.

Ingen fara. Jag menade inget illa. Ville bara hyfsa debatten litet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in