Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Man kan notera att i dörrspeglarna rör det sig inte om 7 cm spånskiva utan om någon tunnare träskiva. Dörrar är f.ö. inte nödv.vis kompakta, utan "lådor".
Det troligtvis utvändig överdel av den liggande dörren som man ser, men kanske inte alldeles 100. I så fall utgångshål orienterade mot dörrparets mitt, över dörrhandtag.
Nu är detta en hotelldörr där det är brandklassningskrav och bra ljuddämpning, så då bör det vara en formpressad runt 6-7cm som görs i ett stycke, och då undrar jag alltså hur mycket kraft som en kula förlorar på vägen igenom. Nu har vi även en vaktmästare som ryckte ut, och i en del medier ringde den skadade säkerhetsvakten ner till receptionen på en av hotellets interntelefoner som ska sitta i korridoren.
Jag tvivlar ännu mera nu, alla vakter har radio, varför skulle han riskera livet och ställa sig i en spikrak korridor öppet fält för skytten för att ringa på hotellets väggtelefon när ha kunde stått i skydd invid väggen då korridoren har utskjutande partier på runt 60-70cm, och sen kommer då även nu en ny vaktmästare in i detta, även dessa har en radio i bakfickan, han skulle kolla branddörren.....också...
Jag tycker det luktar damage control med alla revisioner, dom har haft en vecka på sig och det blir allt mer infekterat nu. Och GM:s alla mystiska bolag vart det helt tyst om också, varför slutade pressen helt plötsligt gräva i detta ?
Citat:
Ursprungligen postat av
I-van-Toer
........Dra vilka slutsatser ni vill från det här.
Video
https://www.youtube.com/watch?v=aWfKqwrD6F4
Jag noterar 2 saker:
1: Vaktmästaren läser av en skylt flera ggr under intervjun, kallas för cue-card, varför läser han av en stor skylt bakom kameran....? Gör han detta på uppdrag eller...?
2: Han hann gå 1/3 in i "100-korridoren" innan det small, då pekar detta på att de kameror som Paddock använde hade mjukvara i sig som reagerar på ändringar av bilden, Paddock hade aldrig kunnat se vaktmästaren på video som en prick och agerat-utan detta var en mjukvara som larmade.
Nu faller väl också skotten mot vakten när nu även vaktmästaren fick ta en skur.
Det ser alltså ut som om vakten sköts med enkelskott eller att dörren var öppen när vakten besköts för att dörrskadorna ska stämma för vaktmästaren.
Nog luktar det råtta här.....