Citat:
Ursprungligen postat av
FuckBlash
Att hennes torso har funnits på Amager, utan hennes huvud, armar och delar utav hennes ben räcker som dödsorsak för mig. Hur hade du tänkt dig att någon skulle komma fram till dig i detta tillstånd och undra om du har en asperin?
Jo, men visst men nu talar vi juridik och då krävs det lite mer.
Det finns fall där styckning förekommit, men inte som mord utan griftefridsbrott.
Peter säger på senaste förhandlingen.
Citat:
Peter Madsen: Intet peger mod drab
Inden retsformandens kendelse tager Peter Madsen ordet:
– De ting, der kommer frem her, handler om den sekundære sigtelse: Hvad der er sket med Kim efterfølgende. Jeg tror ikke, der kommer noget frem, som viser, at hun er død som følge af en overlagt handling. Jeg har selv set med mine egne øjne, at hun er død af noget helt andet, nemlig en ulykke, siger Madsen.
http://www.fyens.dk/indland/Kim-Wall-blev-stukket-14-gange-i-underlivet/artikel/3190852
Han är slipad än så länge och för nästan sin egen talan och babblar på i sin egna lilla värld.
Överlagt, (uppsåt) finns inget som pekar på det säger Madsen utan han har sett med egna ögon att det var en olycka.
Försvaret säger senast i förhandling .
Citat:
16:11
Dermed mener advokat Betina Hald Engmark ikke, at der er grund til at opretholde fængslingen for drab. Det kan godt være, at der er grund til at betvivle Madsens uskyld med hensyn til usømmelig omgang med lig, men den lovovertrædelse er ikke grov nok til at begrunde en fortsat fængsling, siger advokaten.
-
16:08 opdateret 7 dage siden
Forsvareren hæfter sig ved, at der i obduktionsrapporten er et blåt mærke på Kim Walls bagdel, som indikerer, at der kan være sket en ulykke: Altså at Wall er død som følge af at være blevet ramt i hovedet af en ubådsluge og et efterfølgende fald, sådan som Peter Madsen har forklaret.
Det finns ingen grund för att vara häktad för mord. Det kan däremot finnas grund till misstanke om griftefridsbrott men det är inte tillräckligt grovt för att fortsätta en häktning säger hon.
Hon säger också att det fortfarande finns fog för att det handlar om en olycka eftersom det finns ett blått märke på KW skinka, och att KW fick en lucka i huvudet.