2017-10-11, 00:50
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Man har tydligen hittat KWs huvud och minst ett ben. Kan det ha med saken att göra?

Man har defakto hittat huvud samt TVÅ ben (vilket är max antal ben en människa defakto har om vi inte pratar ”antal ben inuti kroppen” 😐......)
Citera
2017-10-11, 00:51
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Fortfarande har, vad jag vet, PMs Advokat INTE sagt det.

Nej, jag vet inte vad hon har sagt. Det är någon annan som har sagt att men har funnit KWs huvud.
Citera
2017-10-11, 00:55
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OBS! PMs advokat har bara meddelat att PM känner till utvecklingen. Inget mer.

Det är två helt andra advokater, som INTE, har med fallet att göra som uttalat sig.

Mmm..., men det står inte något om att polisen skall ha önskat nya förhör efter de senaste fynden..(ett kranium utan skador)

Såå.., vad är "modus operandi" ifrån Polisen :

-Polisen väntar på att Peter skall komma med något nytt..?
-Polisen tar in Peter för att konfrontera honom med det nya ?

Och Peters advokat, hur resonerar hon :

-Peter.., det här nya stämmer inte med vad du har sagt..?
-Peter, nu är du tyst, och denna gång menar jag det.., du har snackat alldeles för mycket. Låt mig göra mitt jobb !
Citera
2017-10-11, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Sicken filur denne danske mästerkonstruktör verkar vara, sannerligen. Lura med ett fruntimmer ner i en egenkomponerad undervattensbåt där tar henne av daga och sedan sönderdelar hennes lekamen i lagom stora delar och portionerat ut dessa i Kögebukten. Han måste ha tappat huvudet och Kim likaså.

Peter Madsen ger ju en sinnebilden av att vara en riktig liten rackare han. Kan han haft för sig något liknande fuffens för sig tidigare må hända?
Måhända har han en del i bagaget. Det söks på alla fronter efter motiv o hur han har levt sitt liv med kvinnor och män också- han har i perioder anlitat strippor och prostituerade för lite andra aktiviteter och mixat med planerade raket -resor och ubåts-körning, ibland har han bjudit in lite kvinnligt sällskap
för djupdykningar till havets botten.
NU blir det slut på dessa äventyrligheter -nu kommer han få lulla på, inom låsta grindar.
EN riktig filur.
Citera
2017-10-11, 00:56
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Som sagt så är andra advokaters uttalande ointressanta och sen när fan har en försvarare sagt till sin klient att erkänna? För i detta fallet har han informerat sin försvarare om att det var en olycka och ingenting annat. Betina Hald Engmark har varit åklagare i 15 år innan hon sadlade om och har aldrig försvarat en misstänkt mördare förut, men hon lär vara orienterad i danskt rättsväsende, och gör så gott hon kan. Sista förhandlingen pratade hon om blåmärke på KW bakdel och att det skulle kunna vara från olyckan, så hon kör sitt race med att försvara Madsen. Jag tror att hon är minst lika duktig som åklagaren i fallet, så det blir en intressant utveckling. Givetvis är det betydligt svårare för henne i dagläget med senaste informationen, men man har ingen dödsorsak ännu. Att ha filmer på datorn innebär inte att det är något bevis för mord, men det är absolut intressant. Inte heller alla jävla diagnoser som ställs i tråden är intressant utan svaret på hans mentala tillstånd får vi då han genomgått en rättspsykiatrisk undersökning. Och jag är inte insatt i dansk förvaring, men har noterat att där hamnar dom grövsta och allvarligt psykiskt sjuka. Sen är livstid inget straff som är så vanligt, så här finns en del att följa framöver.

Att hennes torso har funnits på Amager, utan hennes huvud, armar och delar utav hennes ben räcker som dödsorsak för mig. Hur hade du tänkt dig att någon skulle komma fram till dig i detta tillstånd och undra om du har en asperin?
Citera
2017-10-11, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Exakt- så tänker han- Kim W var ju en helt annan typ än strippbrudarna och de där teatraliska underhållnings tjejerna som höll till på paradisbåten- alltså inte u-båten..
Kim var ju nåt helt annat- fräsch ung och inte ute efter gubbs.
Jag tror han blev betagen- och för honom betydde det pang-på-sex.
När de hittat K.M,s armar så blir det nok tydligare hur det gått till.

PMs tändningsmönster är inte sex, han tänder på Makt och Kontroll över offret och få bekräftelsen att han innehar det via Skräck i offrets ögon, vilket är vilket sexualmördare eftersträvar - endast det leder till njutning och utlösning, Inget Annat.

Misstaget återkommer gång på gång, att man inbillar sig att PM reagerar som vilken man som helst bara att han tappade fattningen. Problemet ÄR att PM inte alls gör det!
Citera
2017-10-11, 00:59
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Man har defakto hittat huvud samt TVÅ ben (vilket är max antal ben en människa defakto har om vi inte pratar ”antal ben inuti kroppen” 😐......)

Ja, då blir det några hundra. Hur som helst så har jag väl uppfattat det rätt, eller?
Citera
2017-10-11, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Ja, det var väl i förgår jag läste i aftonbladet utdrag ur seriemördares brev. En beskrev sitt mördande som alkoholism, där han var som en periodare. Det är svårt för missbrukare att stå emot sin drog. Inte för att de inte förstår hur skadligt det är utan för att de trillar dit igen trots att de kämpat och kämpat för att stå emot dagligen i månader och år. Så självklart kan de skilja på rätt och fel. En sexualsadist umgås med fantasier om våld och död. De kämpar nog också emot.
Men tvångstankar och tvångshandlande klarar de inte att stå emot till slut. Önskar all sådan här skit gick att bota med en medicin.
Ja och när han pratade om sin mamma så sa han-(och grät)-att han älskade henne, och förstod att det var svårt att förstå, eftersom han hade huggit av hennes huvud. Han hade hoppats att hon skulle säga något som hade fått honom att inte göra det. Så de kan inte stoppa sin tvångstanke som de låter sig drivas av. Han heter (eller hette-vet inte om han lever)- Ed Kemper.
Citera
2017-10-11, 01:04
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Att hennes torso har funnits på Amager, utan hennes huvud, armar och delar utav hennes ben räcker som dödsorsak för mig. Hur hade du tänkt dig att någon skulle komma fram till dig i detta tillstånd och undra om du har en asperin?

Jo, men visst men nu talar vi juridik och då krävs det lite mer.
Det finns fall där styckning förekommit, men inte som mord utan griftefridsbrott.

Peter säger på senaste förhandlingen.

Citat:
Peter Madsen: Intet peger mod drab
Inden retsformandens kendelse tager Peter Madsen ordet:

– De ting, der kommer frem her, handler om den sekundære sigtelse: Hvad der er sket med Kim efterfølgende. Jeg tror ikke, der kommer noget frem, som viser, at hun er død som følge af en overlagt handling. Jeg har selv set med mine egne øjne, at hun er død af noget helt andet, nemlig en ulykke, siger Madsen.
http://www.fyens.dk/indland/Kim-Wall-blev-stukket-14-gange-i-underlivet/artikel/3190852
Han är slipad än så länge och för nästan sin egen talan och babblar på i sin egna lilla värld.
Överlagt, (uppsåt) finns inget som pekar på det säger Madsen utan han har sett med egna ögon att det var en olycka.

Försvaret säger senast i förhandling .
Citat:
16:11
Dermed mener advokat Betina Hald Engmark ikke, at der er grund til at opretholde fængslingen for drab. Det kan godt være, at der er grund til at betvivle Madsens uskyld med hensyn til usømmelig omgang med lig, men den lovovertrædelse er ikke grov nok til at begrunde en fortsat fængsling, siger advokaten.
-
16:08 opdateret 7 dage siden
Forsvareren hæfter sig ved, at der i obduktionsrapporten er et blåt mærke på Kim Walls bagdel, som indikerer, at der kan være sket en ulykke: Altså at Wall er død som følge af at være blevet ramt i hovedet af en ubådsluge og et efterfølgende fald, sådan som Peter Madsen har forklaret.
Det finns ingen grund för att vara häktad för mord. Det kan däremot finnas grund till misstanke om griftefridsbrott men det är inte tillräckligt grovt för att fortsätta en häktning säger hon.
Hon säger också att det fortfarande finns fog för att det handlar om en olycka eftersom det finns ett blått märke på KW skinka, och att KW fick en lucka i huvudet.
Senast redigerad av Moosky 2017-10-11 kl. 01:13.
Citera
2017-10-11, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Mmm..., men det står inte något om att polisen skall ha önskat nya förhör efter de senaste fynden..(ett kranium utan skador)

Såå.., vad är "modus operandi" ifrån Polisen :

-Polisen väntar på att Peter skall komma med något nytt..?
-Polisen tar in Peter för att konfrontera honom med det nya ?

Och Peters advokat, hur resonerar hon :

-Peter.., det här nya stämmer inte med vad du har sagt..?
-Peter, nu är du tyst, och denna gång menar jag det.., du har snackat alldeles för mycket. Låt mig göra mitt jobb !

Det är ingen ide att konfrontera Madsen förrän alla svar inkommit och man har en fullständig bild av vad som hänt. Tills dess sitter PM tryggt där han sitter.

Något nytt får vi se vid nästa häktningsförhandling, dvs före 30/10. Om dom hittar arm eller armar får vi säkert veta det. Skulle inte bli förvånad om hon varit bunden, vilket borde framgå.

Det är min synspunkt.
Citera
2017-10-11, 01:10
Medlem
Citat:
Könsorganen? Hur många hade hon?
Enligt LGW blev hon bl.a. huggen i buken. Hur många bukar hade hon?
Enligt PM fick Kim luckan i huvudet. I hennes huvud var det inga skador. Var det skador på luckan? Vad är den tillverkad av för material då KWs huvud var intakt efter denna oerhörda smäll?
Är det läge att diskutera sakliga förhållanden i fortsättningen utefter de fakta som vi känner till eller ska tråden bara handla om vem som kan fantisera de mest och fantastiska fablerna i ämnet?
Fabler kan väl vara ok- men inom rimliga gränser.
Luckan kan du glömma-fanns inga skador på den..luck-teori-höll inte mot bevisen.
Dina andra frågor-besvarade du själv precis.
Har du börjat läsa filosofi- första termin? Vad som är sant ? tes o antites ?
Om du läser riktigt noga -så står det BUKEN-i bestämd form- du undrar hur många? Du fabulerar-!
Det finns en till som fabricerar om ord -istället för att läsa vad som står i texten.
Har du fakta att komma med? Saklig information?
jättebra. Du är en tillgång i så fall.
Men inga fler felläsningar/feltolkningar och crazy fantasier bara.
Citera
2017-10-11, 01:12
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jo, men visst men nu talar vi juridik och då krävs det lite mer.
Det finns fall där styckning förekommit, men inte som mord utan griftefridsbrott.

Peter säger på senaste förhandlingen.

Han är slipad än så länge och för nästan sin egen talan och babblar på i sin egna lilla värld.
Överlagt, (uppsåt) finns inget som pekar på det säger Madsen utan han har sett med egna ögon att det var en olycka.

Försvaret säger senast i förhandling .

Det finns ingen grund för att vara häktad för mord. Det kan däremot finnas grund till misstanke om griftefridsbrott men det är inte tillräckligt grovt för att fortsätta en häktning säger hon.
Hon säger också att det fortfarande finns fog för att det handlar om en olycka eftersom det finns ett blått märke på KW skinka, och att KW fick en lucka i huvudet.

Jag hoppas att du riktar din humor mot PMs försvar och inte tar den så seriös för dig själv och de dina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in