2017-10-11, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FuckBlash
Advokaten vill tydligen att han ska erkänna. Varför vill hon det? Känner hon att han redan är rökt eller?

OBS! PMs advokat har bara meddelat att PM känner till utvecklingen. Inget mer.

Det är två helt andra advokater, som INTE, har med fallet att göra som uttalat sig.
Citera
2017-10-11, 00:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Advokaten vill tydligen att han ska erkänna. Varför vill hon det? Känner hon att han redan är rökt eller?

Är du helt säker på det? En annan dansk försvarsadvokat (Mette Grith Stage) har sagt det men inte Peter Madsens försvarare (Betina Hald Engmark) vad jag vet:

Citat:
"En annan dansk försvarare, toppadvokaten Mette Grith Stage, säger till tidningen BT att om hon haft ärendet skulle hon nog ha pratat med Madsen om alternativet att erkänna gärningen."

https://www.expressen.se/kvallsposten/madsens-sex-logner-om-dramat-i-ubaten/
Citera
2017-10-11, 00:24
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
OBS! PMs advokat har bara meddelat att PM känner till utvecklingen. Inget mer.

Det är två helt andra advokater, som INTE, har med fallet att göra som uttalat sig.

Man har tydligen hittat KWs huvud och minst ett ben. Kan det ha med saken att göra?
Citera
2017-10-11, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Leif GW får väl dilla hur han vill om "skambrott"- så ser han det.
Det är inte alls säkert att Madsen tycker att han begått något skamligt, Madsen upplevelse av brottet kan vara något helt annat än att ha känt skam. Att han ställs inför faktum och hela Danmark o alla övriga vet vad han gjort, och tycker detta är förfärligt, Madsens känslor behöver inte vara skamkänslor. OM det här var något han planerat och drömt om att iscensätta, så är han så klart glad för att ha uppfyllt sin dröm.
Skäms gör han kanske för att han klantat till det och nu måste han inse att polis och åklagare har övertaget. Men att han begått brottet kanske han inte ångrar.
Vi får se- om han börjar krackelera.
Jag tror att Madsen rättfärdigar brottet inom sig på olika sätt. T ex skulle kunna vara att han 'kände en sån stark attraktion och kunde inte motså sin 'passion-som man- och bara måste 'ha henne....och tyvärr "var hans drift och 'kraft så stark så "det blev lite vilt". Osv...Det var ju 'onödigt kanske men "vad kunde han göra"...driften (elden) inom honom styrde. Det var ju inte 'Han den rekorderlige Raket-Madsens 'vanliga jag som styrde. Tror hans tankar rör sig runt så där ungefär. Så därför känner han sig inte direkt skyldig. Han ser sig som en "komplex människa", med goda och onda sidor. Men de onda rättfärdigas med att han ju ändå är en viktig tillgång för samhället som "forskar" och är betydelsefull för rymdutvecklingen.
Senast redigerad av greyhoundbus 2017-10-11 kl. 00:45.
Citera
2017-10-11, 00:27
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Är du helt säker på det? En annan dansk försvarsadvokat (Mette Grith Stage) har sagt det men inte Peter Madsens försvarare (Betina Hald Engmark) vad jag vet:

Nej. Det är jag inte så säker på. Det kan vara som du säger att det är någon annan som har kommit med detta uttalandet. Vet du i så fall varför och i vilket sammanhang detta uttalande skulle ha kommit?
Citera
2017-10-11, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
ja dessa typer av mördare-har nog ett virrvarr av tänkbara störningar. Som du skriver narcissism
är en av ingredienserna-och det går säkert hitta fler komponenter.
Slut på raket drömmar och u-båten köps väl av någon galning eller blir sönderrostad och bebodd av andra varelser.
Madsen får tillbringa många år inlåst och konfronteras med andra likasinnade.
Märkligt öde-för bägge huvudfigurerna, dessa båda drevs av visioner/drömmar /inspiration och de hann uträtta en hel del. K.W hade blivit en riktigt bra och känd reporter kan jag tro.

Ja,det hela är tragiskt för båda huvudpersonerna.Framförallt för det helt oskyldiga offret som gjorde sitt jobb på
"fel dag".Hade intervjun gjorts några veckor tidigare hade det nog inte hänt.
Madsen har ju själv sagt att han känt sig pressad en lång tid före "olyckan".
Även om han ljuger mkt. så tror jag honom här.
Det handlar om för mycket arbete,rivaliteten med von Bengtsson,kapplöpningen ut i rymden,kanske strul med PMs raket och raketbränslet osv. Jag tror att PM var orolig att von Bengtssons raketuppskjutning nästa dag skulle lyckas för bra när PM själv bara hade problem med sin egen tex.

När PM mår dåligt kommer nog hans sjuka fantasier om våld och död.
Det handlar om tvångstankar och tvångshandlande. Jag tror inte han planerat att mörda KW alls. Utan någonting triggade igång Madsen till ett tvångsmässigt impulsmord tror jag. (Han hade nog fantiserat länge om något sådant här men inget uttänkt offer).Och när tvångshandlandet tar överhand har Madsen inget konsekvenstänkande alls. Om det finns någon liten,ynka ljusglimt i det så är det nog att PM inte kan skada någon igen. En mycket klen tröst. Men om detta hade varit PMs debutmord och han klarat sig så hade det fortsatt. Nu tror jag personligen inte att det var hans debut pga det förskräckliga, avskyvärdiga i hans handlande. "Det börjar med en synål och slutar med en silverskål."
PM verkar ha lite rutin på detta tror jag. Kan inte tänka mig att någon skulle börja sitt första mord så här brutalt enbart utifrån fantasier om det. Stackars KIM!
Senast redigerad av ottoplommon 2017-10-11 kl. 00:55.
Citera
2017-10-11, 00:31
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Man har tydligen hittat KWs huvud och minst ett ben. Kan det ha med saken att göra?

Det är många faktorer som har med saken att göra. T.ex:

- Enligt Peter Madsen fick Kim Wall luckan i huvudet och dog omedelbart. Polisen har undersökt huvudet och hittar inga skador från en sådan olycka där. Kraniet är intakt.

- Kim Wall har blivit stucken i kroppen med ett vasst föremål (troligen kniv) antingen när hon levde eller strax efter att hon dog. Bl.a i könsorganen. Det går inte överhuvudtaget ihop med Peter Madsens olyckshistoria.
Citera
2017-10-11, 00:37
Medlem
Citat:

Fortfarande har, vad jag vet, PMs Advokat INTE sagt det.
Citera
2017-10-11, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Jag tror att Madsen rättfärdigar brottet inom sig på olika sätt. T ex skulle kunna vara att han 'kände en sån stark attraktion och kunde inte motså sin 'passion-som man- och bara måste 'ha henne....och tyvärr "var hans drift och 'kraft så stark så "det blev lite vilt". Osv..."Det var ju 'onödigt kanske men "vad kunde han göra"...driften (elden) inom honom styrde. Det var ju inte 'Han den rekorderlige Raket-Madsens 'vanliga jag som styrde. Tror hans tankar rör sig runt så där ungefär. Så därför känner inte han sig direkt 'skyldig...och han ser sig som en "komplex människa", med goda och onda sidor. Men de onda rättfärdigas med att han ju ändå är en viktig tillgång för samhället som "forskar" och utvecklar rymdutvecklingen.
Exakt- så tänker han- Kim W var ju en helt annan typ än strippbrudarna och de där teatraliska underhållnings tjejerna som höll till på paradisbåten- alltså inte u-båten..
Kim var ju nåt helt annat- fräsch ung och inte ute efter gubbs.
Jag tror han blev betagen- och för honom betydde det pang-på-sex.
När de hittat K.M,s armar så blir det nok tydligare hur det gått till.
Citera
2017-10-11, 00:43
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Nej. Det är jag inte så säker på. Det kan vara som du säger att det är någon annan som har kommit med detta uttalandet. Vet du i så fall varför och i vilket sammanhang detta uttalande skulle ha kommit?

Som sagt så är andra advokaters uttalande ointressanta och sen när fan har en försvarare sagt till sin klient att erkänna? För i detta fallet har han informerat sin försvarare om att det var en olycka och ingenting annat. Betina Hald Engmark har varit åklagare i 15 år innan hon sadlade om och har aldrig försvarat en misstänkt mördare förut, men hon lär vara orienterad i danskt rättsväsende, och gör så gott hon kan. Sista förhandlingen pratade hon om blåmärke på KW bakdel och att det skulle kunna vara från olyckan, så hon kör sitt race med att försvara Madsen. Jag tror att hon är minst lika duktig som åklagaren i fallet, så det blir en intressant utveckling. Givetvis är det betydligt svårare för henne i dagläget med senaste informationen, men man har ingen dödsorsak ännu. Att ha filmer på datorn innebär inte att det är något bevis för mord, men det är absolut intressant. Inte heller alla jävla diagnoser som ställs i tråden är intressant utan svaret på hans mentala tillstånd får vi då han genomgått en rättspsykiatrisk undersökning. Och jag är inte insatt i dansk förvaring, men har noterat att där hamnar dom grövsta och allvarligt psykiskt sjuka. Sen är livstid inget straff som är så vanligt, så här finns en del att följa framöver.
Citera
2017-10-11, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Här sett några dokumentärer med seriemördare som resonerar och förstår att det de gör inte är bra, men att de inte kan stå emot driften. En ville sluta och tog upp två tjejer på lift och kämpade med att inte göra något mot dem. Och han klarade det, men visste att han hade bara minimal kontroll. Därefter mördade han sin mamma eftersom han ansåg att hon var orsaken till att han mördade tjejerna. Och efter det slutade han mörda. Han åkte in i fängelse. Så de kan rent intellektuellt förstå och inte vilja hålla på med det. Tror P.M förstår och inte vill förlora sin flickvän, men svårt att veta. Om han kan göra det han gjort och bete sig som han gjorde så kan han ju vara av sorten som inte bryr sig ett skit mer än om sitt eget liv. Men raketmadsens fasad kanske redan börjat krackelera.
Ja, det var väl i förgår jag läste i aftonbladet utdrag ur seriemördares brev. En beskrev sitt mördande som alkoholism, där han var som en periodare. Det är svårt för missbrukare att stå emot sin drog. Inte för att de inte förstår hur skadligt det är utan för att de trillar dit igen trots att de kämpat och kämpat för att stå emot dagligen i månader och år. Så självklart kan de skilja på rätt och fel. En sexualsadist umgås med fantasier om våld och död. De kämpar nog också emot.
Men tvångstankar och tvångshandlande klarar de inte att stå emot till slut. Önskar all sådan här skit gick att bota med en medicin.
Citera
2017-10-11, 00:49
Medlem
FuckBlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är många faktorer som har med saken att göra. T.ex:

- Enligt Peter Madsen fick Kim Wall luckan i huvudet och dog omedelbart. Polisen har undersökt huvudet och hittar inga skador från en sådan olycka där. Kraniet är intakt.

- Kim Wall har blivit stucken i kroppen med ett vasst föremål (troligen kniv) antingen när hon levde eller strax efter att hon dog. Bl.a i könsorganen. Det går inte överhuvudtaget ihop med Peter Madsens olyckshistoria.

Könsorganen? Hur många hade hon?
Enligt LGW blev hon bl.a. huggen i buken. Hur många bukar hade hon?
Enligt PM fick Kim luckan i huvudet. I hennes huvud var det inga skador. Var det skador på luckan? Vad är den tillverkad av för material då KWs huvud var intakt efter denna oerhörda smäll?
Är det läge att diskutera sakliga förhållanden i fortsättningen utefter de fakta som vi känner till eller ska tråden bara handla om vem som kan fantisera de mest och fantastiska fablerna i ämnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in