2017-06-10, 21:04
Medlem
2014 upplevde jag att inga näringsidkare i Sverige fodkände Amex... Har det ändrats nu.
Citera
2017-06-20, 09:40
Medlem
MrGallaghers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magban
2014 upplevde jag att inga näringsidkare i Sverige fodkände Amex... Har det ändrats nu.
Beror på var du bor. I exempelvis Stockholm fungerar Amex lysande. Ute på vischan går det betydligt sämre. Man kommer dock alltid behöva ett backup-kort, oavsett var man bor.
Citera
2017-08-15, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGallagher
Beror på var du bor. I exempelvis Stockholm fungerar Amex lysande. Ute på vischan går det betydligt sämre. Man kommer dock alltid behöva ett backup-kort, oavsett var man bor.

Håller med ovanstående. Det har dock förbättrats marknant, även ute i landet. Amex bederiver en på global nivå en "kampanj" för att öka det man kallar "merchant acceptance". Det som slår mig är att många handlare accepterar kort som är i princip lika dyra som Amex utan att blinka (Amex ligger i Sverige strax under 2% det sista jag hörde, mer om detta finns i tråd på annat - icke namngivet- forum), exmeplvis ett MC kreditkort.
Citera
2017-08-21, 13:45
Medlem
trattfans avatar
Ingår Priority Pass om man skaffar Sas Eurobonus American Express Elite Card?
Citera
2017-08-24, 11:50
Medlem
MrGallaghers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Ingår Priority Pass om man skaffar Sas Eurobonus American Express Elite Card?
Nej
Citera
2017-09-24, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av velgro77
Hur fungerar det med inbjudan till Amex för att få den extra signup bonusen?
Är lite sugen på ett Amex Guld alternativt Amex Eurobonus Premium men läste någonstans att man kan bli "värvad" och på så sätt få en bra start poängmässigt.

Ja det stämmer, som medlem får man en länk att använda för att signa upp nya medlemmar. Detta ger 12000 Sas-poäng till den som bjuder in och till den som blir inbjuden. Om du är intresserad så är jag Sas Amex Premium medlem och kan ge dig en länk så vi båda får lite extra poäng!
Citera
2017-10-07, 15:17
Medlem
Parnborrs avatar
Köpte för 2000 kr på Stadium med mitt Amex platinum. Lämna tillbaka det och fick in pengarna på mitt vanliga bankkort. Kan man bli avstängd om man blir tagen av att använda detta system? Eller Amex kanske inte bryr sig då de får sina pengar.
Citera
2017-10-09, 16:48
Medlem
Om jag har ett Amex Platinum, hur mycket kan jag använda på kredit och sen få faktura på?
Är gränsen 100.000 eller?
Maxgränsen.
Citera
2017-10-09, 21:13
Medlem
American Express

Jag och sambon planerar och fixa SAS American express som e kopplat till Eurobonus. Hon har redan 6000 eurobonus-poäng. Någon som vet om man kan koppla de poängen till vårt nya kort?

Någon som vet om det kan stå två namn på ett kort?
Citera
2017-10-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gonsa
Jag och sambon planerar och fixa SAS American express som e kopplat till Eurobonus. Hon har redan 6000 eurobonus-poäng. Någon som vet om man kan koppla de poängen till vårt nya kort?

Någon som vet om det kan stå två namn på ett kort?

Det kan man absolut. Det gjorde min sambo.
Vill du ha en inbjudningslänk? Det ger bättre startbonus än om ni signar upp själva.

Edit:

Ni kan få ett extrakort utan kostnad om ni tar ett SAS American Express premium eller Elite.
Det innebär att ni har varsitt kort men samlar poäng till samma konto, uppdelat på fakturan.
Senast redigerad av Chentin 2017-10-10 kl. 22:43.
Citera
2017-10-10, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undrande87
Om jag har ett Amex Platinum, hur mycket kan jag använda på kredit och sen få faktura på?
Är gränsen 100.000 eller?
Maxgränsen.

Kreditgränsen är personlig och beror på din ekonomi.
Gränsen kan således vara betydligt högre än 100.000:-
Citera
2017-10-13, 14:05
Medlem
trattfans avatar
Tjena, skaffade mitt Amex Golf för ett år sedan för att testa på det och nu går "gratisperioden" ut.
Jag funderar på hur jag skall göra.

Har iår snittat runt 20-25k/månad på kortet och brukar betala in 2-3 gånger per månad, är alltså därför inte ute efter att kunna ha kredit längre tid än det som är idag.

Eftersom jag fortfarande är under 26 så flyger jag fortfarande mycket med SAS (deras ungdomspriser är riktigt prisvärda) och samlar därför poängen på Eurobonuset.

Jag har sett nu att med Elite Card Amexet för 4000kr/år så får man samtidigt 20.000 saspoäng OCH dubbla poäng jämfört med goldet.

Flög senast med business class med sas och betalade 600$ enkel väg i uppgradering på plats på flygplatsen, de kunde ha kostat 15k saspoäng men hade inte det just då. Egentligen skulle man ju kunna säga att man redan där har "tjänat" in den med årskostnaden?

Det enda som får mig att tveka är Priority Pass, det ingår ju i Goldcardet (4 besök per år).. som jag har förstått det så ingår det ju inte i SAS Amex? Finns det något liknande eller, vet ju att SAS har en egen lounge i t.ex NYC, kommer jag in där? Hur mycket kostar PP om jag vill skaffa det annars, och vad får jag betala per tillfälle etc.

Vad hade ni gjort i mitt läge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in