2016-12-19, 17:09
Medlem
Fredrik81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirguldoft
Har precis fått hem mitt Amex och fått in mina bonuspoäng då jag blev värvad av en vän.

Har hört olika uppgifter om att man kan spara sina 2 för 1 vouchers när man spenderat 150k, någon som har koll?

Kan även bjuda in om någon behöver bli värvad

Amex centurion är inte gjort i plast. Verkar vara något betydligt exklusivare typ kolfiber lr liknande.. riktigt fett men hade aldrig betalt 5000:-/mån eller tom ännu mer för att verka cool! Lite dålig självkänsla hmm..?
Citera
2017-02-04, 11:25
Medlem
Tänkte införskaffa mig ett AMEX-kort i syfte att köpa och sälja konsertbiljetter. Är det bara att göra eller har AMEX något "skydd" för detta?
Citera
2017-03-08, 14:17
Medlem
trattfans avatar
Hur funkar det med Priority Pass med Gold-kortet. Är det gratis? Vad ingår? Värt att skaffa?
Citera
2017-03-12, 18:28
Medlem
Försöker skaffa mig en uppfattning hur mycket AMEX går att betala med i Sverige. Upplever ni ofta att ni blir nekade? Eller har i princip alla butiker som Elgiganten, Pressbyrån, lilla kioksen runt hörnet möjlighet att ta betalt med amex?
Citera
2017-03-13, 00:25
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlomKruka
Försöker skaffa mig en uppfattning hur mycket AMEX går att betala med i Sverige. Upplever ni ofta att ni blir nekade? Eller har i princip alla butiker som Elgiganten, Pressbyrån, lilla kioksen runt hörnet möjlighet att ta betalt med amex?

Har inte haft problem i någon vettig affär.
Enda problemen jag har haft är i turkaffären på hörnet samt någon enstaka bar.

Har dock alltid med mig VISA-kortet så inga konstigheter där.
Citera
2017-03-14, 16:14
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:

Stora butiker/kedjor brukar vara lugnt.
Men du behöver Visa eller kontanter som backup när du handlar på bageriet eller liknande.

Onlinebutiker som inte tar AmEx kan man ändå ofta använda AmEx genom att gå via Paypal.
Senast redigerad av SigmenFloyd 2017-03-14 kl. 16:16.
Citera
2017-03-18, 17:20
Medlem
studioxswes avatar
Citat:

Ica, Systembolaget tar AMEX, vilket de inte gjorde förr. Däremot skulle jag handla på svensson-butiken Kappahl för några veckor sedan och det blev nej direkt. Tror det var samma på dressman.

Inga problem på NK, Åhlens mm.
Citera
2017-03-18, 17:22
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
Hur funkar det med Priority Pass med Gold-kortet. Är det gratis? Vad ingår? Värt att skaffa?

Har iofs Platina men visst om du reser mycket kan det ju vara värt det. Det är gratis bara för Platina har jag för mig. Står på hemsidan vad som ingår.
Citera
2017-03-18, 17:27
Medlem
studioxswes avatar
Inte bra med tre inlägg i rad

Jag har haft guld i många år och blev uppgraderad till platina för ett tag sedan. Jag har mest använt mitt amex utomlands vid större utgifter då jag kör eget.

Har sett att man kan ansöka om andra kort genom att referera till sitt platina, exempelvis hotellkedjor, flygbolag etc. Är det värt något jämfört med att söka "som vanligt"?

Finns det andra förmåner (förutom Priority) jag borde skaffa?

Idag så gör jag majoriteten av mina inköp på Swedbank(Mastercard (runt 300.000 om året) vilket inte ger mig ett skit. Så jag har börjat växla över det till AMEX istället.
Citera
2017-03-18, 19:55
Medlem
trattfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Har iofs Platina men visst om du reser mycket kan det ju vara värt det. Det är gratis bara för Platina har jag för mig. Står på hemsidan vad som ingår.

https://icm.aexp-static.com/Internet/IntlPremiumSites/Gold/se/sv/Benefits/Priority%20Pass%20Gold.pdf

Där står det ju att jag har 4 kostnadsfria besök per år.
Men är det någon kostnad utöver det?
Citera
2017-03-18, 20:03
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trattfan
https://icm.aexp-static.com/Internet/IntlPremiumSites/Gold/se/sv/Benefits/Priority%20Pass%20Gold.pdf

Där står det ju att jag har 4 kostnadsfria besök per år.
Men är det någon kostnad utöver det?

Exakt. Nej ingen kostnad utöver det. I Platina kan du ta med en kompis också, utan kostnad. Har du fler kompisar än det kostar det typ 150 kr per person du bjuder in.
Citera
2017-03-21, 13:44
Medlem
Hur fungerar det med inbjudan till Amex för att få den extra signup bonusen?
Är lite sugen på ett Amex Guld alternativt Amex Eurobonus Premium men läste någonstans att man kan bli "värvad" och på så sätt få en bra start poängmässigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in