Citat:
Ursprungligen postat av
gonesexuallywrong
Hur lyckas man åldras 20år på några år? En märklig folkgrupp.
HELT fascinerande hur en del som jobbar med/försörjer sig på asylsökande unga resonerar; Några tror fullt ut att man kan "åldras i förtid" om man kommer från "svåra barndomsupplevelser". Jag har försökt fråga hur en närstående verkligen kan tro att hans "familjehemsbarn" är 16 år med heltäckande skägg och kroppsbehåring, 4 visdomständer, näsborst som måste rakas - och har exakt samma kläd- och skostorlek efter två år (16-18) - alltså en färdigvuxen "16åring". Och att alla hans facebooksvänner från Kabul är småbarnsfarsor i 25årsåldern. - Men det verkar som man kan välja att stänga av sin hjärna, sin erfarenhet och sitt omdöme: "jag kan inte veta hur ungdomar i andra länder ser ut - dom kanske är färdigutvecklade när dom är 16".
Är det jag som är ute och cyklar eller vad beror det på? Pengar? Kan man välja att ljuga för sig själv för att man blir smickrad av de "artigt inställsamma hazarerna". Eller hur tror ni det funkar?
--------
Kanske blev placerat i fel tråd det här - hittade ingen om åldersbestämning av ensamkommande dock