2017-10-10, 21:48
Medlem
FiffelMonas avatar
Såg att det inte fanns något om det här på Aftonbladets startsida. Har till och med den pisstidningen insett att de bara gör vänstern en björntjänst genom att berätta om det här? Gratis reklam till sd att bara berätta att det är 15 som utvisas och ännu mer reklam åt sd om folk får reda på att flera av dem lyckades snacka upp hemskickandet ett tag (sen om sd verkligen kan/kommer göra någon skillnad hör inte hit, folk tänker nog i regel "det räcker nu, jag kommer rösta sd).
Citera
2017-10-10, 21:50
Medlem
Enda chansen för baaaaarnen nu är att vägra sätta flight mode på sina nya Iphones, så att planet måste taxa tillbaka till terminalen.
Citera
2017-10-10, 21:51
Medlem
Flashshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
Om det verkligen är så sjukt att en massa afghankramare kan ÖVERTYGA utvisade hazarer om att de plötsligt "mött Jesus" eller blivit bögar över en natt

Afghaner har alltid varit bögar!

https://sv.wikipedia.org/wiki/Bacha_bazi
http://blog.svd.se/ledarbloggen/2013/10/30/epidemi-av-dansande-pojkar-i-afghanistan/
https://www.youtube.com/watch?v=B7eMUwkKiFY
Citera
2017-10-10, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Hur lyckas man åldras 20år på några år? En märklig folkgrupp.
HELT fascinerande hur en del som jobbar med/försörjer sig på asylsökande unga resonerar; Några tror fullt ut att man kan "åldras i förtid" om man kommer från "svåra barndomsupplevelser". Jag har försökt fråga hur en närstående verkligen kan tro att hans "familjehemsbarn" är 16 år med heltäckande skägg och kroppsbehåring, 4 visdomständer, näsborst som måste rakas - och har exakt samma kläd- och skostorlek efter två år (16-18) - alltså en färdigvuxen "16åring". Och att alla hans facebooksvänner från Kabul är småbarnsfarsor i 25årsåldern. - Men det verkar som man kan välja att stänga av sin hjärna, sin erfarenhet och sitt omdöme: "jag kan inte veta hur ungdomar i andra länder ser ut - dom kanske är färdigutvecklade när dom är 16".
Är det jag som är ute och cyklar eller vad beror det på? Pengar? Kan man välja att ljuga för sig själv för att man blir smickrad av de "artigt inställsamma hazarerna". Eller hur tror ni det funkar?
--------
Kanske blev placerat i fel tråd det här - hittade ingen om åldersbestämning av ensamkommande dock
Senast redigerad av Roedstrumpa 2017-10-10 kl. 21:57.
Citera
2017-10-10, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Enda chansen för baaaaarnen nu är att vägra sätta flight mode på sina nya Iphones, så att planet måste taxa tillbaka till terminalen.

Flygplanet kan ej lyfta om barnen/ungdomarna vägrar följa säkerheten och trotsar eller om Transport vägrar tanka planet min vän.

#vistårinteut

Rymdkram.
Citera
2017-10-10, 21:56
Medlem
Begntts avatar
.
Senast redigerad av Begntt 2017-10-10 kl. 22:02.
Citera
2017-10-10, 21:57
Medlem
Det är alldeles för få som åker och utvisningarna sker för sällan men man kanske får vara glad för att det sker överhuvudtaget i detta vansinnesland.
Citera
2017-10-10, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Flygplanet kan ej lyfta om barnen/ungdomarna vägrar följa säkerheten och trotsar eller om Transport vägrar tanka planet min vän.

#vistårinteut

Rymdkram.
Min vän, hoppas du har instruerat småttingarna att vägra spänna fast sig. Men jag tror tyvärr att de sitter bältade med tvångströja och gag-balls i käften.
#prakttroll
Citera
2017-10-10, 21:59
Medlem
GuldBuddahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
HELT fascinerande hur en del som jobbar med/försörjer sig på asylsökande unga resonerar; Några tror fullt ut att man kan "åldras i förtid" om man kommer från "svåra barndomsupplevelser". Jag har försökt fråga hur en närstående verkligen kan tro att hans "familjehemsbarn" är 16 år med heltäckande skägg och kroppsbehåring, 4 visdomständer, näsborst som måste rakas - och har exakt samma kläd- och skostorlek efter två år (16-18) - alltså en färdigvuxen "16åring". Och att alla hans facebooksvänner från Kabul är småbarnsfarsor i 25årsåldern. - Men det verkar som man kan välja att stänga av sin hjärna, sin erfarenhet och sitt omdöme: "jag kan inte veta hur ungdomar i andra länder ser ut - dom kanske är färdigutvecklade när dom är 16".
Är det jag som är ute och cyklar eller vad beror det på? Pengar? Kan man välja att ljuga för sig själv för att man blir smickrad av de "artigt inställsamma hazarerna". Eller hur tror ni det funkar?

Jag tror inte att dessa personer ser helhetsbilden av hur deras tankesätt och val, sakta men säkert leder till mer och mer problem i samhället. De är ju så klart dem som är humana och medmänniskor, och vi andra som är omänskliga, råa och kalla.
Citera
2017-10-10, 22:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av praktjakt
Precis. Det är en väg, då accepterar dom inte den som kommer och vi räddar ett liv eller fler då Afghanistan inte tar emot om dom misstänker Iransk ursprung. Så dom som massdeporeras flygs tillbaka till Sverige. Afghanistans minister stöder återflight så våra barn/unga kommer hem hit igen.

#vistårinteut
#skickamejistället

Rymdkram.

får dom behålla turistbidraget på 30 000:- vid retur?

eller måste dom först bo på hotell några veckor för att få fickpengarna?
Citera
2017-10-10, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturellatantella
Ett verkligt stöd hade varit att förbereda de unga männen, och t ex lova dem privat ekonomiskt stöd under en tid. Pengar som räcker långt i hazarernas del av Afghanistan och Iran.

Sverige har egentligen inget ansvar för avvisade när de kommit hem till sitt hemland. Men vi har ordnat ett mottagningscenter i Kabul. De som återvänder frivilligt får 30 000 SEK som startbidrag. Det betalas inte ut i kontanter direkt, utan i portioner på plats eftersom rånrisken annars blir för stor.

Om aktivisterna verkligen vill hjälpa de stackars hazarbarnen kunde de ju lämpligen upprätta ett liknande center i Kabul. Det bör de insamlade 700 000 kronorna räcka till, i Kabul. Eller också kunde de samarbeta med centret som Sverige har inrättar. Dit kunde aktivisterna skicka pengar löpande till sina små älsklingar.
Citera
2017-10-10, 22:06
Medlem
storytellers avatar
Har flyget lyft? Var kan man se?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in