2017-10-10, 17:45
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
En abnorm personlighet som hans skyller på andra när han misslyckas. Det är aldrig deras fel och vips, så bevarar de sin grandiosa självbild.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Madsens hela Grandiosa självbild säger att han inte KAN misslyckas. Jag undrar hur en sådan person hanterar motgångar? När självbilden Krackelerar?
Jag tror att han flyr in i sin fantasi som numera har sexual-sadistiska förtecken tillsammans med hat i form av plågsam tortyr där han numera återfår Kontroll och känslan av Makt.

Kim representerade allt han var på väg att mista ungdomen, berömmelsen, framgångarna. Allt som nu låg vidöppet framför hennes fötter. Hon var bara i början på sin karriär medan dörren började stängas om Peter, han var definitivt på väg utför på ett starkt lutande plan. Peter Madsen var en avundsjuk person.

Den kombinationen av flykten in i sexual-sadism och avund/hat som växte inom Peter riktades nu samfällt mot Kim Wall, och resulterade i hennes brutala död.

Peter Madsen är Ondskan personifierad!
Citera
2017-10-10, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pjabas
Räknar man in migranter som försvunnit i Sverige så finns det ju en mängd möjligheter.
Madsen verkar inte haft kontakt med invandrare el flyktingar, men det kan inte uteslutas så klart.
Tror han kanske sökt sig till Hamburg som är ett Mecca med alla klubbar ....
Hans tyska vän kanske vet hur Madsen rört sig i Tyskland.
Citera
2017-10-10, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Advokater har inte den skyldigheten, och åtminstone i Sverige får man ingen straffrabatt för samarbete.

Förvaret ska försöka tillse sin klients rättigheter även om de inte kan 'vinna' fallet.

Det har du fel i. Försvarsadvokaten ska hjälpa,råda,bistå sin klient.
Försvarsadvokaten ska väl inte jobba som någon slags PR-agent och hålla med sin klient i allt vad klienten hävdar.
(Nu menar jag i samtal på tu man hand, advokaten+ hennes klient).
Försvarsklienten ska bl.a förklara de juridiska omständigheterna för sin klient så att klienten utifrån det kan fatta vettiga beslut. Tex säger kanske Betina något i stil med;- Nu Madsen, med de nya omständigheterna som kommit fram så stämmer inte din utsaga om olycka. Vill du ändra något,förtydliga osv. Eller vill du fortfarande att jag ska försvara din utsaga om olycka? För den kommer Åklagarsidan att överbevisa dig om pga av det,det och det här. osv
Citera
2017-10-10, 18:23
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Flera av Kim Walls kroppsdelar är funna, men hennes armar saknas fortfarande – trots intensivt sökarbete av dansk polis.
Nu avslöjar polisen varför just armarna kan vara en viktig detalj i utredningen.

– På armarna kan man eventuellt se om det har varit någon form av slagsmål, säger Jens Møller, chef på mordenheten vid Köpenhamnspolisen.
Citat:
När polisen återigen börjar dyka svarar Jens Møller inte specifikt på, men han avslöjar att sökningen inte hade påbörjats under gårdagen.
https://www.expressen.se/kvallsposten/darfor-ar-kim-walls-armar-viktiga-for-utredningen/
Citera
2017-10-10, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
Om den gnäggar, tänk häst, inte zebra.

Men håll möjligheten öppen för, att det trots allt kan vara en zebra.
Citera
2017-10-10, 18:43
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I en artikel i Expressen igår (https://www.expressen.se/nyheter/massmordaren-jag-foddes-ond/)

Hävdar Las Vegas mördaren Paddock själv "Att han föddes Ond".

Det som framgår av vittnen och de som haft sex med Paddock framgår
---------------
* en 27-årig prostituerad kvinna bekräftat att Stephen Paddock köpt sex – och att han tyckte om "våldsamt sex".

* Den prostituerade kvinnan beskriver Paddock som "paranoid" och "besatt", och säger att han brukade skryta om sin kriminelle far. Massmördaren ska ha sagt att han "hade ont blod" och att han "föddes ond".

* Fadern beskrevs som "psykopatisk" av FBI. Då var Stephen Paddock 7 år.

* polisutredarna misstänker att Stephen Paddock led av en allvarlig odiagnostiserad psykisk sjukdom.

* Han beskrivs som skrytsam och avstängd, och uppges ha haft svårt att etablera och behålla meningsfulla personliga relationer

Samtidigt beskrivs han

*av flickvännen som snäll och trevlig

* av brodern som "matte" och vanlig kille.
Vi visste absolut ingenting av det här, vi är förstummade.
----------------
Fann artikeln intressant och anar psykopatiska drag även här och ser likheter med Peter Madsen.

Morden skiljer sig visserligen från varandra med tror både representerar Kontroll och Makt samt Grandiositet (att själv tillskriva sig rätten att råda över liv och död)

Sannolikt finns likheter mellan personerna ja. Även mordet förutan är väl det allmänna intrycket av Madsen något grandiost och samtidigt ett åtminstone delvis skört ego (Hur motsägelsefullt det än låter så hänger de båda sakerna inte sällan ihop)

En teori som jag inte vet om den framförts i tråden är att Madsen faktiskt ursprungligen planerat att ta sitt eget liv efter sin egen, privata våldsorgie (som i så fall planerades åtminstone från den punkt då han bestämde med Kim Wall att de skulle fara ut i hans ubåt). Fast sen fegat ur. Han vore ju inte den förste i så fall att göra det efter ett eller flera brutala mord.

Allting kring hans personlighet bör dock i nuläget ses som tämligen spekulativt.
Citera
2017-10-10, 18:49
Medlem
TaxenSixtens avatar
Enligt Sydsvenskan ska Madsens och alla andra i danska DNA-registret köras mot brott i tjugo länder.
Citera
2017-10-10, 19:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Försvarsadvokaten ska väl inte jobba som någon slags PR-agent och hålla med sin klient i allt vad klienten hävdar.
Försvarsklienten ska bl.a förklara de juridiska omständigheterna för sin klient så att klienten utifrån det kan fatta vettiga beslut. Tex säger kanske Betina något i stil med;- Nu Madsen, med de nya omständigheterna som kommit fram så stämmer inte din utsaga om olycka. Vill du ändra något,förtydliga osv. Eller vill du fortfarande att jag ska försvara din utsaga om olycka? För den kommer Åklagarsidan att överbevisa dig om pga av det,det och det här. osv

Exakt vad har jag fel i menar du?
Citera
2017-10-10, 19:18
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UgLyBastard
men va fan håll käftjäveln nu, båda två!
jidder kan ni ta i pm!!
sluta skräpa ner varenda jävla tråd med din skit.
svara inte mig på detta inlägg. idiot.
................................................

Någon undrade om det fanns (fler) yngre mördare som också styckat.
det finns ett flertal fall, bara i Sverige, där det är tonåringar som styckat ett mordoffer.

kanske inte är det vanligaste, men det är inte jätteovanligt heller.

så Madsen kan ha begått liknande brott långt tidigare, men något kan ha gått fel denna gången, (förutom då det uppenbara).

Vad som är väldigt "fel" är ju om man ska kalla det valet av BO. De har inte hittat frakturer eller något som tyder på att han skulle ha ilsknat till av någon anledning och slagit henne, eller dunkat hennes huvud mot något.

I och med att han styckat henne tänkte jag att han nog "dräpt" henne, genom någon aktiv handling, jag antog att påståendet om att hon fått luckan i huvudet möjligt var ett påhitt som skulle kunna vara en potentiellt fungerande lögn från PMs sida.
Men ett impulsartat lustmord eller vad man ska kalla det (med just KW som BO måste det väl varit impulsartat?) är väl lite udda om någon inte skulle märkt av något tidigare, att han försökt tvinga sig på dem eller så? Jag är ingen psykolog eller så men brukar inte lustmördartypen ge sig på någon annan typ som får stå som representant för den han måhända hyser agg mot? Exempelvis om KW kanske lite retfullt frågade honom om det senaste misslyckandena angående ubåts- och raketprojektet så skulle han hållit god min och bitit ihop men kanske sedan plockat upp en strippa, prostituerad eller varför inte en liftande tonåring (om man exvis nu tittar på Emilie Meng) som han då ger fan för tidigare upplevd kränkning?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-10-10 kl. 19:23.
Citera
2017-10-10, 19:23
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

Även du gör ett fatalt misstag, så här bör en försvarsadvokat i Betinas situation aldrig uttrycka sig

"Nu Madsen, med de nya omständigheterna som kommit fram så stämmer inte din utsaga om olycka."

Det är inte hennes roll att avgöra det. Däremot så kan hon säga att de nya bevisen motsäger PM's utsaga. Återigen en jäkla skillnad. Om det finns någon fördel för PM att göra en viss sak, så kan och bör hon upplysa PM att göra det, eller till och med råda honom till det. Men jag måste säga att jag har nog aldrig hört talas om ett fall där det har varit till den åtalades fördel att erkänna ett mord i motsvarade läge som PM befinner sig. Innan dödsorsaken ens är fastställd.

Samma sak med ett säkert uttalande om vad åklagarsidan kommer att göra. Ett sådant uttalande bör hon absolut inte heller göra. Hon ska företräda sin klient och se till dennes bästa, inte försöka framtvinga ett erkännande baserat på förutfattade meningar. Hon kan mycket väl förklara bevisläget, informera om sannolika vägar framåt, olika strategier osv. Men inte bestämt göra påståenden som hon faktiskt inte har täckning för eller de facto vet.
Citera
2017-10-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Exakt vad har jag fel i menar du?

Följ pilarna bakåt och läs innantill. Om du har någon konstruktiv kritik om vad jag skrev om PMs sexual sadism eller PMs försvarsadvokat roll som försvarare så får du förtydliga det. Jag känner ej till Dansk rätt vad det gäller "straffrabatt".
Men i Sverige så brukar det löna sig om klienten samarbetar.
Hur som helst är det Madsens försvarsadvokats roll att förklara för honom utifrån bevisläget det juridiska dvs den faktiska verkligheten. Vad som är bäst för Madsen själv,vilket straff han kan dömas till osv.
Sedan är det upp till Madsen att bestämma hur han vill att försvarsadvokaten ska försvara honom.
Men hon måste ge honom juridiska fakta och råd så att han förstår vad som är bäst för honom själv.
Sedan kommer jag att ignorera okonstruktiv kritik utan substans från dig hädanefter.
Citera
2017-10-10, 19:29
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Han kanske låtsas bry si mycket om djur bara. För att han vet att psykopater kännetecknas ofta av motsatsen
Det var ta mig f:n det dummaste som stått i den här tråden på länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in