Citat:
Ursprungligen postat av
iSvempa
Det är bara det att den läkaren har samma utbildning och behandlingsmetoder som alla andra. Men visst vill man flänga jorden runt efter alla rykten om cancerbotande läkare, så är det allas rätt att göra detta. Att ingen av dessa har berömt läkaren eller hans metoder ett år senare när dom barskrapade sitter på en vårdinrättning i Sverige och väntar på att få dö.
Ännu värre är reportaget i kvällens Rapport som visar att patienter som behöver paliativ vård lämnas för att dö ensam och övergiven för att det är brist på personal.
Så spar ihop några miljoner och ta er till någon paliativvård i utlandet där ni får dö med värdighet, eller hoppa från Katarinahissen som ä gratis, men bökigt efter nya hoppsäkra staketet de satt upp.
Det är visst skillnad på läkare och läkare. Tro mig, jag har lång erfarenhet av sjukvården. Det finns många ganska okända sätt att behandla cancer, och en vanlig läkare i Sverige känner inte till dessa metoder.
Men detta har inget med min poäng att göra. Vad jag menade var att ifall man inte får vård på 6 månader(!) i Sverige, så försök få en tid i ett annat land. Sjukvård är billig i hela EU. Tyskland eller Storbrittanien kanske hade kunnat vara ett alternativ? Detta gäller liv och död. Väntar man 6 månader med behandling så är det garanterat kört.
I övrigt kan man ju tycka att han borde tecknat en sjukförsäkring efter sin första runda med cancer. Då hade han fått gratis vård världen över, alternativt fått träffa en svensk läkare mycket snabbare. Kostar inte alltför mycket heller.