2017-10-10, 12:00
Medlem
ja det förekommer mkt olagliga saker på vårdcentraler
Citera
2017-10-10, 13:00
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSvempa
Det har jag heller aldrig påstått. Inga cancerdiagnoser börjar med spridd cancer det är dina feltolkningar som gör tråden till vad den är. Vad jag säger är att när/om cancern spritt sig är prognosenerna sämre.

Jo det har du. Läs inlägg #39 och #41
Citera
2017-10-10, 15:07
Medlem
Asantes avatar
Som tur är har forskningen gått framåt sedan olyckskorpen iSvempas tidsera.

Lymfom är tex en av flera cancerformer som numera kan behandlas med immunterapi.
https://www.netdoktor.se/cancer/arti...cerbehandling/

När jag var i behov av att träffa en neurolog var det också 6 månaders kö.
Jag fick då ett nummer till någon form av vårdkoordinator som arbetade för Regionen och vips så blev kötiden veckor istället för månader. Dessutom hade jag turen att få en tid i min egen region.
Citera
2017-10-10, 15:43
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asante

Lymfom är tex en av flera cancerformer som numera kan behandlas med immunterapi.

Jag fick då ett nummer till någon form av vårdkoordinator som arbetade för Regionen och vips så blev kötiden veckor istället för månader. Dessutom hade jag turen att få en tid i min egen region.

Finns ju mycket annat som påverkar kötider. Inom hjärt- och kärlsjukdomar kan det ju vara så att vårdgivaren medvetet eller omedvetet prioriterar ned patienter som inte gör ett skit för att hjälpa till. Har en kompis som jobbar med detta. Han är frustrerad över att dagarna igenom försöka hjälpa folk som är feta, röker och super men som kräver samma resultat som en hälsosam person som råkat ha otur i det genetiska lotteriet
Citera
2017-10-10, 15:50
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asante

Grattis. Glädjande att utvecklingen går framåt. Med tanke på att cancerforskningen får mångmiljard belopp varje år så borde vi höra fler glädjerapporter som denna. Hur gick det. Det låter på dig som att du blev av med problemet. Lite synd bara att man måste lita på turen för att få vård genom att gå före andra i kön.
Citera
2017-10-10, 17:04
Medlem
ftFates avatar
Cancer som inte metastaserat kan oftast opereras bort. Cancer som har metastaserat är ett helvete att bli av med (läs: det går i stort sett inte). Det är väldigt svårt att vara säker på ifall en cancer inte har metastaserat, därför är det också väldigt svårt att veta ifall man är botad. Cancer som inte metastaserats har därför fruktansvärt mycket bättre prognos än cancer som har.

Sen eftersom alla inte är lika mottagliga för att få cancer så har cancerpatienter större chans att få cancer än genomsnittsindividen, orelaterat till att dom har haft cancer förut. Spelar inte in lika mycket i canceråterfall, men det är iallafall en faktor.

Någon som inte håller med om detta? Känns som om ni pratar förbi varandra mycket här i tråden.
Citera
2017-10-10, 17:13
Medlem
udons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ftFate
Cancer som inte metastaserat kan oftast opereras bort. Cancer som har metastaserat är ett helvete att bli av med (läs: det går i stort sett inte). Det är väldigt svårt att vara säker på ifall en cancer inte har metastaserat, därför är det också väldigt svårt att veta ifall man är botad. Cancer som inte metastaserats har därför fruktansvärt mycket bättre prognos än cancer som har.

Sen eftersom alla inte är lika mottagliga för att få cancer så har cancerpatienter större chans att få cancer än genomsnittsindividen, orelaterat till att dom har haft cancer förut. Spelar inte in lika mycket i canceråterfall, men det är iallafall en faktor.

Någon som inte håller med om detta? Känns som om ni pratar förbi varandra mycket här i tråden.

Pratar förbi och pratar förbi. iSvempa pratade inte överhuvudtaget om metastaserad cancer till en början. H*n påstod att en cancerdom i regel var en dödsdom, vilket jag tydligt visat inte stämmer. Sen har iSvempa försökt vrida sina inlägg till att vara spridd cancersjukdom.

Jag tycker dock sjukvården har ganska god koll på om spridd cancer. Annars skulle det synas tydligare i statistiken för 5- och 10årsöverlevnad.
Citera
2017-10-10, 18:01
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av udon
Pratar förbi och pratar förbi. iSvempa pratade inte överhuvudtaget om metastaserad cancer till en början. H*n påstod att en cancerdom i regel var en dödsdom, vilket jag tydligt visat inte stämmer. Sen har iSvempa försökt vrida sina inlägg till att vara spridd cancersjukdom.

Jag tycker dock sjukvården har ganska god koll på om spridd cancer. Annars skulle det synas tydligare i statistiken för 5- och 10årsöverlevnad.

Det är bara du som spammar i tråden med ditt. "Jag bara måste vinna argumenten till varje pris" som hänvisar till olika inlägg för att vinna eget gehör. Sluta därför att spamma i tråden.

All cancer börjar med en huvudtumör som är relativt ofarlig som läkarna har full kontroll över ( Förutsatt att den inte sitter i hjärnan eller livsviktiga organ som trycker sönder organen med sin aggresiva framfart. Cancer växer 6-7 gånger fortare än vanliga celler. Sitter då tumören inne i ryggraden med hårt kotmaterial åt alla håll så dröjer det inte länge förrän nerverna är ihoptryckta som gör att du blir förlamad. Sätt en klädnypa över någon nerv på armen så lär du snart märka av bortdomningen i lemmen. Så dom siktar in sig på nästa steg när huvudtumören börjar yngla av sig med metastaser som tar sig via blodbanorna bort till lymfstationerna och vidare ut i kroppen. När någon av metastaserna har valt ställe att sätta sig ner på så håller läkarna tummarna att det inte är nära livsviktiga nervcentra eller organ.
Sedan blir det en kapplöpning som i regel cancern vinner. Ibland vinner läkarna. Med cancer måste du tänka tio år framåt om ens det räcker.
Citera
2017-10-10, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSvempa
Det är bara det att den läkaren har samma utbildning och behandlingsmetoder som alla andra. Men visst vill man flänga jorden runt efter alla rykten om cancerbotande läkare, så är det allas rätt att göra detta. Att ingen av dessa har berömt läkaren eller hans metoder ett år senare när dom barskrapade sitter på en vårdinrättning i Sverige och väntar på att få dö.
Ännu värre är reportaget i kvällens Rapport som visar att patienter som behöver paliativ vård lämnas för att dö ensam och övergiven för att det är brist på personal.

Så spar ihop några miljoner och ta er till någon paliativvård i utlandet där ni får dö med värdighet, eller hoppa från Katarinahissen som ä gratis, men bökigt efter nya hoppsäkra staketet de satt upp.

Det är visst skillnad på läkare och läkare. Tro mig, jag har lång erfarenhet av sjukvården. Det finns många ganska okända sätt att behandla cancer, och en vanlig läkare i Sverige känner inte till dessa metoder.

Men detta har inget med min poäng att göra. Vad jag menade var att ifall man inte får vård på 6 månader(!) i Sverige, så försök få en tid i ett annat land. Sjukvård är billig i hela EU. Tyskland eller Storbrittanien kanske hade kunnat vara ett alternativ? Detta gäller liv och död. Väntar man 6 månader med behandling så är det garanterat kört.

I övrigt kan man ju tycka att han borde tecknat en sjukförsäkring efter sin första runda med cancer. Då hade han fått gratis vård världen över, alternativt fått träffa en svensk läkare mycket snabbare. Kostar inte alltför mycket heller.
Citera
2017-10-10, 19:39
Medlem
TS: Ge GHK-Cu ett försök. Det har bevisat minska cancer.

http://skinbiology.com/copper-peptid...ppression.html

Det är ingen drog i den vanliga bemärkelsen och kan ej patenteras av läkemedelsföretag. Jag har själv dragit mycket nytta av GHK-Cu (dock ej för cancer).

En annan grej din farsa borde börja med direkt är att gå på en keto-diet. Cancer behöver glukos för att växa. Om du tar bort all glukos från kosten så kan det hjälpa till att strypa cancern rejält. Det har visat sig att keto i kombination med kemoterapi var 50% mer effektiv än bara kemoterapi i sig själv. Finns folk som har botat sin cancer genom att bara äta keto också.
Citera
2017-10-10, 20:27
Medlem
iSvempas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av libertay
Det är visst skillnad på läkare och läkare. Tro mig, jag har lång erfarenhet av sjukvården. Det finns många ganska okända sätt att behandla cancer, och en vanlig läkare i Sverige känner inte till dessa metoder.

Men detta har inget med min poäng att göra. Vad jag menade var att ifall man inte får vård på 6 månader(!) i Sverige, så försök få en tid i ett annat land. Sjukvård är billig i hela EU. Tyskland eller Storbrittanien kanske hade kunnat vara ett alternativ? Detta gäller liv och död. Väntar man 6 månader med behandling så är det garanterat kört.

I övrigt kan man ju tycka att han borde tecknat en sjukförsäkring efter sin första runda med cancer. Då hade han fått gratis vård världen över, alternativt fått träffa en svensk läkare mycket snabbare. Kostar inte alltför mycket heller.

Jag håller nästan med dig om allt du säger. Behöver man vänta 6 månader med spridd cancer så är det i stort kört.
Vi har betalt skatt för att vi skall få rimlig vård i tid så TS skall inte köpa privat sjukförsäkring eller dra till utlandet med förhoppningen att få sin cancer botad som det inte finns någon garanti för.
Det sjukaste är att paliativvården är nerlagd så döende får dö övergivna i sin ensamhet utan att ha någon bredvid sig. Det är för jävligt.
Citera
2017-10-10, 21:04
Medlem
Mycatisonfires avatar
Tragiskt.
Politikerna satsar hellre resurserna på invandrarna. Vi svenskar kommer ikläm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in