Citat:
Ursprungligen postat av
Hjortfelt
Precis 5 månader är som du säger stadiet av förälskelse och inte stadiet av kärlek och det är ju under detta stadiet man är väldigt blind och bara rusar på, och det är ju inte alltid det slutar så bra. Så det hade nog varit en bättre idé för henne att dejta och känna lite fler brevskrivare på pulsen. Håller med att hon borde utnyttjat situationen bättre när den nu gavs för hur ofta får man som bonde chansen att vara med i BSF och har hur många möjligheter som helst att finna rätt partner. Eller så kanske hon tänker att "jaja skulle det skita sig med Louise så letar jag vidare på egen hand i brevhögen".
Ja jag har svårt att tro att det redan utvecklats till kärlek mellan dem och tycker Louise är ganska naiv för hon hade redan uttalat sig i pressen att hon älskar Leonora.
Skulle också hellre vara själv än att bara rusa in i nåt. Verkar ju som Fredrik mera tänker efter och analyserar sina dejter vilket kanske är bra.
Jo det kanske beror på det, att dem inte vill skrämma bort kommande bönder med att vara hårda. Men det är synd för jag tror det hade varit bra, förhoppningsvis kanske det hade skakat om kommande bönder ifall dem sett det så dessa tänker till och då kanske Linda hade sluppit såna här missöden i kommande program.
Vi är helt ense om hur hon borde gått tillväga Leonora där.
Dock skulle jag aldrig om jag varit brevskrivare till henne i nuläget acceptera en inbjudan om det skulle skita sig med Louise, ty då är man ju ansedd som "andrasortering" och det skall man aldrig acceptera.
Fredrik är mer eftertänksam ja, tänkte först att det skulle vara en mognadsfråga men Leonora är trots allt 40 och då borde hon ju vara vuxen nog att ta riktiga beslut.
Det behövs verkligen följas reglerna/kontraktet ja. Visst, fine om det med ett par deltagare kvar på gården tänder till efter första slutdejten mellan bonden och en sökande och det redan innan det visat sig att den sökande var favoriten men inte innan dess.
Citat:
Ursprungligen postat av
lolouise
Vem är Therese som det pratas om i tråden. Kollar reprisen nu av Bonde söker fru och det är ju bara dessa med? (och den enda kvinnliga bonden Leonora har ju som sagt hoppat av)
https://www.tv4play.se/program/bonde-s%C3%B6ker-fru
Hon medverkar i webb-tv avsnitten som redan nämnts men där medverkar flera bönder och det är till upplägg etc väldigt likt tv-versionen så väl värt en titt.