2017-10-08, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Aha, då förstår jag. Då är det lite av en gåta för alla vad som kommer hända.

Jörgen och Therese kanske får ihop det då? Jag hoppas faktiskt på det. Det skulle inte vara en dum programutveckling.
Tänk att bönderna ska hålla på att finna varandra sådär.

Vem är Therese som det pratas om i tråden. Kollar reprisen nu av Bonde söker fru och det är ju bara dessa med? (och den enda kvinnliga bonden Leonora har ju som sagt hoppat av) https://www.tv4play.se/program/bonde-s%C3%B6ker-fru
Citera
2017-10-08, 16:59
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lolouise
Vem är Therese som det pratas om i tråden. Kollar reprisen nu av Bonde söker fru och det är ju bara dessa med? (och den enda kvinnliga bonden Leonora har ju som sagt hoppat av) https://www.tv4play.se/program/bonde-s%C3%B6ker-fru

De har en serie på webben tv 4 play "Kärlek åt alla". Där är hon med.
Citera
2017-10-09, 08:08
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hjortfelt
Precis 5 månader är som du säger stadiet av förälskelse och inte stadiet av kärlek och det är ju under detta stadiet man är väldigt blind och bara rusar på, och det är ju inte alltid det slutar så bra. Så det hade nog varit en bättre idé för henne att dejta och känna lite fler brevskrivare på pulsen. Håller med att hon borde utnyttjat situationen bättre när den nu gavs för hur ofta får man som bonde chansen att vara med i BSF och har hur många möjligheter som helst att finna rätt partner. Eller så kanske hon tänker att "jaja skulle det skita sig med Louise så letar jag vidare på egen hand i brevhögen".

Ja jag har svårt att tro att det redan utvecklats till kärlek mellan dem och tycker Louise är ganska naiv för hon hade redan uttalat sig i pressen att hon älskar Leonora.

Skulle också hellre vara själv än att bara rusa in i nåt. Verkar ju som Fredrik mera tänker efter och analyserar sina dejter vilket kanske är bra.

Jo det kanske beror på det, att dem inte vill skrämma bort kommande bönder med att vara hårda. Men det är synd för jag tror det hade varit bra, förhoppningsvis kanske det hade skakat om kommande bönder ifall dem sett det så dessa tänker till och då kanske Linda hade sluppit såna här missöden i kommande program.

Vi är helt ense om hur hon borde gått tillväga Leonora där.
Dock skulle jag aldrig om jag varit brevskrivare till henne i nuläget acceptera en inbjudan om det skulle skita sig med Louise, ty då är man ju ansedd som "andrasortering" och det skall man aldrig acceptera.

Fredrik är mer eftertänksam ja, tänkte först att det skulle vara en mognadsfråga men Leonora är trots allt 40 och då borde hon ju vara vuxen nog att ta riktiga beslut.

Det behövs verkligen följas reglerna/kontraktet ja. Visst, fine om det med ett par deltagare kvar på gården tänder till efter första slutdejten mellan bonden och en sökande och det redan innan det visat sig att den sökande var favoriten men inte innan dess.

Citat:
Ursprungligen postat av lolouise

Hon medverkar i webb-tv avsnitten som redan nämnts men där medverkar flera bönder och det är till upplägg etc väldigt likt tv-versionen så väl värt en titt.
Citera
2017-10-09, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vi är helt ense om hur hon borde gått tillväga Leonora där.
Dock skulle jag aldrig om jag varit brevskrivare till henne i nuläget acceptera en inbjudan om det skulle skita sig med Louise, ty då är man ju ansedd som "andrasortering" och det skall man aldrig acceptera.

Fredrik är mer eftertänksam ja, tänkte först att det skulle vara en mognadsfråga men Leonora är trots allt 40 och då borde hon ju vara vuxen nog att ta riktiga beslut.

Det behövs verkligen följas reglerna/kontraktet ja. Visst, fine om det med ett par deltagare kvar på gården tänder till efter första slutdejten mellan bonden och en sökande och det redan innan det visat sig att den sökande var favoriten men inte innan dess.

Hon medverkar i webb-tv avsnitten som redan nämnts men där medverkar flera bönder och det är till upplägg etc väldigt likt tv-versionen så väl värt en titt.

Nej hade inte heller accepterat det om jag hade varit en av Leonoras brevskrivare, man vill inte vara någon andrahand sortering, då skulle ju dessa tjejer veta innerst inne att "det var egentligen inte mig Leonora ville ha". Nej skulle det skita sig med Louise så hoppas jag alla de andra brevskrivarna vänder henne ryggen för gott.

Ja är man 40 ska man kunna tänka logiskt och kunna resonera vettigt.

Undrar lite om Fredrik får nytt urval med damer till slottet?? Han var ju inte så nöjd, å andra sidan har ju produktionen gjort så tidigare med en bonde så dem kanske tycker det räcker med sånt nu. Om fallet är så ska det bli intressant att se hur han kommer hantera gruppdejten, han har ju bara 6 stycken så välja bort nån inför det momentet går ju bort.
Citera
2017-10-09, 17:11
Medlem
Läste nyligen i Aftonbladet att Linda redan innan årets säsong körde igång avslöjade att en bonde kommer gifta sig med någon brevskrivare. Man kan ju undra vem det kan vara?! Skulle inte tro det är Leonora och Louise utan snarare någon av de manliga bönderna som dejtat som man ska i programmet. Skulle ju vara roligt om det är Fredrik som man kanske minst tippar att det skulle vara.
Citera
2017-10-09, 17:49
Medlem
Undrar hur Priscilla kommer reagera när hon får veta att hon inte går vidare till gruppdejt? Hon trodde tydligen att hon var bäst av alla och därför var det självklart att hon blev vald. Den attityden verkar inte tilltala Joacim, han tyckte nog mest att hon var desperat. Hon såg väldigt dryg ut och jag tror inte att de skulle passa ihop, känns helt olika som personer.
Citera
2017-10-09, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Undrar hur Priscilla kommer reagera när hon får veta att hon inte går vidare till gruppdejt? Hon trodde tydligen att hon var bäst av alla och därför var det självklart att hon blev vald. Den attityden verkar inte tilltala Joacim, han tyckte nog mest att hon var desperat. Hon såg väldigt dryg ut och jag tror inte att de skulle passa ihop, känns helt olika som personer.

Ja det ska onekligen bli intressant att se . troligen kommer hon reagera som de flesta självgoda och dryga människor gör när dem blir bortvalde i olika sammanhang där dem anser sig vara medelpunkten. Hon kommer säkert först reagera med skratt och uppspärrade ögon då hon tror att Joacim skojar när han väljer bort henne, sen när det har sjunkit in att hon är ratad så kommer hon nog bara säga dryga saker om Joacim och att han inte vet vad han går miste om, "jag kan hitta en snyggare kille imorgon" och sen det klassiska "jaja det var lika bra för jag kände ju verkligen inga vibbar med honom"

Nej det är klart att Joacim valde bort henne, han vill ju ha en mer jordnära tjej och inte någon dryg, självgod tjej som skulle platsa i Paradise Hotel eller ex on the beach......
Citera
2017-10-10, 09:28
Medlem
Citat:
Ja det ska onekligen bli intressant att se . troligen kommer hon reagera som de flesta självgoda och dryga människor gör när dem blir bortvalde i olika sammanhang där dem anser sig vara medelpunkten. Hon kommer säkert först reagera med skratt och uppspärrade ögon då hon tror att Joacim skojar när han väljer bort henne, sen när det har sjunkit in att hon är ratad så kommer hon nog bara säga dryga saker om Joacim och att han inte vet vad han går miste om, "jag kan hitta en snyggare kille imorgon" och sen det klassiska "jaja det var lika bra för jag kände ju verkligen inga vibbar med honom"

Nej det är klart att Joacim valde bort henne, han vill ju ha en mer jordnära tjej och inte någon dryg, självgod tjej som skulle platsa i Paradise Hotel eller ex on the beach......

Usch, vad pinsamt. Som hon sa i slutet "om du väljer mig kanske du får se det" samtidigt som han själv tycker att det räckte med de 5 minuterna. Var hon ens snygg eller varför blev hon utvald? Hon hade ju inte skrivit så mycket om sig själv heller och det där att hon var öppet för allt kan nog tolkas på ett annat sätt än hon hade tänkt. Tror också att hon kommer skylla på att de ändå inte passade ihop och att hon kan hitta någon bättre.
Citera
2017-10-10, 10:17
Medlem
Re4listeNs avatar
Sällan skådat en sämre start på Bonde Söker Fru. Fredrik Leandersson verkar inte intresserad utav någon av brevskrivarna bland annat...
Citera
2017-10-10, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Re4listeN
Sällan skådat en sämre start på Bonde Söker Fru. Fredrik Leandersson verkar inte intresserad utav någon av brevskrivarna bland annat...

Och Leonora hoppade av, och ovisshet när Marcus gör entré, sen har dem ju gjort om konceptet på "Kärlek åt alla" vilket är ett stort lyft . Så på det stora hela tycker jag säsongen har börjat helt okej. Blir spännande imorgon
Citera
2017-10-10, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Usch, vad pinsamt. Som hon sa i slutet "om du väljer mig kanske du får se det" samtidigt som han själv tycker att det räckte med de 5 minuterna. Var hon ens snygg eller varför blev hon utvald? Hon hade ju inte skrivit så mycket om sig själv heller och det där att hon var öppet för allt kan nog tolkas på ett annat sätt än hon hade tänkt. Tror också att hon kommer skylla på att de ändå inte passade ihop och att hon kan hitta någon bättre.

Ja Priscilla var bara dryg och självgod som sagt, utöver det var hon även kort i roten så det visslade om det, vikt kan förklara hennes svar till Joacim. Hade en tjej svarat så och jag hade suttit där som bonde hade jag kastat ut henne från speed dejten. Nej hon var inte ett dugg snygg (i mina ögon), såg mest konstig och bedagad ut tycker jag och jag har ingen aning om varför Joacim valde dit henne...troligen gjorde han det i ett mycket, mycket svagt ögonblick . Fattade inte heller vad hon menade med att hon är öppen för allt i det sammanhanget?!
Citera
2017-10-10, 14:52
Medlem
Citat:
Ja Priscilla var bara dryg och självgod som sagt, utöver det var hon även kort i roten så det visslade om det, vikt kan förklara hennes svar till Joacim. Hade en tjej svarat så och jag hade suttit där som bonde hade jag kastat ut henne från speed dejten. Nej hon var inte ett dugg snygg (i mina ögon), såg mest konstig och bedagad ut tycker jag och jag har ingen aning om varför Joacim valde dit henne...troligen gjorde han det i ett mycket, mycket svagt ögonblick . Fattade inte heller vad hon menade med att hon är öppen för allt i det sammanhanget?!

Jag tolkar det som att hon menar att hon inte är bunden till något utan kan flytta in på gården direkt. Nej, hon får nog träffa mer likasinnad istället för jag tror inte att hon och Joacim skulle passa ihop.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in