Citat:
Ursprungligen postat av
guliver
I stället för att oerhörda resurser läggs på gripanden & utvisningar av dem, för en redan ansträngd Polis kan pengarna läggas där de behövs mest – på integration.
Det är bättre att de får ett värdigt liv här som granne till dig, att deras barn får återförenas med sina föräldrar och att de får ett nytt liv i trygghet delvis mha dina skattepengar.
Det behövs två för att dansa tango, och jag har tyvärr inte sett några större tecken på lyckad integration; av muslimer skall tilläggas. Jag trodda helt ärligt (kanske var naiv) att muslimer som kom till Sverige skulle vara mindre hardcore religiösa, och mer benägna att anpassa sig till det svenska samhället. Jag hade fel, och jag ser resultatet varje dag. Jag vill inte att vi ska hamna där den stigen leder. Det handlar inte om ras. Inte heller om ekonomi. Inte om maträtter. inte om språk. Det handlar om den kultur islam som religion för med sig.
Jag måste tyvärr säga att jag inte längre tror på integration. Det är en önskedröm, precis som jultomten och påskharen. Motbevisa mig gärna.