2017-10-10, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Självklart finns det trovärdighet. SD framstår som en banditorganisation som skrämmer dom som anmäler medarbetare för grova brott. Och den här typen av hot lockar inte fler kvinnor till partiet. Någonting är sjukt bakom stängda dörrar på partikansliet.

Jag tror snarare problemet är att SD som ett tidigare (i viss mån fortfarande) paria-stämplat genom åren haft svårt att locka till sig vettiga personer som vill ta politiska uppdrag. Därför har många galningar likt Wigh sökt sig till SD eftersom de har sett chansen till en snabbkarriär ifrån ett trist liv som arbetslös eller låginkomsttagare till att på kort tid få en riksdagsplats och 60 000+ i månaden. Hundratals sådana här lyckosökare har sökt sig till SD, därför har det blivit öppet slagfält med alla möjliga medel ibland dessa för att just de ska lyckas.

I ett etablerat parti som till exempel M så vet en ny medlem att de kan varar ett par hundår för att ens komma på den kommunala listan. Då får man företrädare som är genuint intresserade och inte sådana som bara ser en snabb karriärväg till ett bättre personligt leverne. Detta problem kommer givetvis att vara övergående ju mer etablerade SD blir.

Samtidigt ser jag det som ett bekymmer. Ska SD bli riktigt stora och stanna på den nivån så måste man prestera även på kommunal och landstingsnivå. Då krävs det många kompetenta företrädare och att alla inte slåss om en riksdagsplats.
Citera
2017-10-10, 16:07
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Jag tror snarare problemet är att SD som ett tidigare (i viss mån fortfarande) paria-stämplat genom åren haft svårt att locka till sig vettiga personer som vill ta politiska uppdrag. Därför har många galningar likt Wigh sökt sig till SD eftersom de har sett chansen till en snabbkarriär ifrån ett trist liv som arbetslös eller låginkomsttagare till att på kort tid få en riksdagsplats och 60 000+ i månaden. Hundratals sådana här lyckosökare har sökt sig till SD, därför har det blivit öppet slagfält med alla möjliga medel ibland dessa för att just de ska lyckas.

I ett etablerat parti som till exempel M så vet en ny medlem att de kan varar ett par hundår för att ens komma på den kommunala listan. Då får man företrädare som är genuint intresserade och inte sådana som bara ser en snabb karriärväg till ett bättre personligt leverne. Detta problem kommer givetvis att vara övergående ju mer etablerade SD blir.

Samtidigt ser jag det som ett bekymmer. Ska SD bli riktigt stora och stanna på den nivån så måste man prestera även på kommunal och landstingsnivå. Då krävs det många kompetenta företrädare och att alla inte slåss om en riksdagsplats.

Allt det där kan man hålla med om. Förutom att Wigh är en galning. Hennes galna agerande har lett till att en partikamrat har blivit dömd i en svensk domstol till ett års fängelse. Jag ser inte det galna i ett sådant agerande.
Citera
2017-10-10, 17:13
Medlem
Citat:
Allt det där kan man hålla med om. Förutom att Wigh är en galning. Hennes galna agerande har lett till att en partikamrat har blivit dömd i en svensk domstol till ett års fängelse. Jag ser inte det galna i ett sådant agerande.

Nu cheery-pickade du ju en specifik grej för att styrka din tes och påstå att det var just den som jag avsåg med galning. Det är fake news. Jag gjorde en helhetsbedömning.
Citera
2017-10-10, 22:18
Medlem
moonchild66s avatar
Det finns vissa saker att ifrågasätta helt klart.

Har man dock träffat LB i verkligheten och umgåtts så märker man att det är enorm skillnad på det hyfsade intrycket man får. Han har helt klart problem med gränser, han har fortsatt skriva snusk till sina ex trots dem gjort slut och de bett honom lägga av, samt håller på att jaga 98or. Vet inte hur många kärleksrelationer han har haft men ingen utav dem har hållt i mer än 5-7 månader senaste två åren då han inte kan hålla sig till en. Privat så är han bästa vän med både JÅ och MK, gudfar till MKs ena son. Så jag tror dem kommer låta detta rinna ut i sanden sen är allt som vanligt igen.
Citera
2017-10-10, 23:38
Medlem
Ärligt talat: Om någon beger sig att vandalisera någons hem genom att krossa fönster. Hur många skulle tycka att det idealiska redskapet för att krossa ett fönster är en medhavd brandsläckare? En brandsläckare där jag misstänker att man kommer att kunna identifiera fingeravtryck tillhörande Wigh eller någon henne närstående. Denna white trash-kvinna framstår som alltmer tragisk i sin desperata kamp för uppmärksamhet. Inse fakta Hanna: Om ett år har du inte längre någon riksdagslön. Sök jobb som kassörska på COOP.
Citera
2017-10-10, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Ärligt talat: Om någon beger sig att vandalisera någons hem genom att krossa fönster. Hur många skulle tycka att det idealiska redskapet för att krossa ett fönster är en medhavd brandsläckare? En brandsläckare där jag misstänker att man kommer att kunna identifiera fingeravtryck tillhörande Wigh eller någon henne närstående. Denna white trash-kvinna framstår som alltmer tragisk i sin desperata kamp för uppmärksamhet. Inse fakta Hanna: Om ett år har du inte längre någon riksdagslön. Sök jobb som kassörska på COOP.
Jag tycker att om det är sant så är det jävligt dumt gjort av dwn som gkorde det. Men du har en poäng. Vem FAN använder in brandsläkate det är lite owerkil varför skulle man inte kasta en sten eller något liknande bara och inte slösa bort en hel brandsläker för att krossa ett fönster.
Citera
2017-10-11, 05:16
Medlem
Furiouspandas avatar
Citat:

Fast det hon anmälde sin partikamrat, var inte den händelsen som han senare kom att fällas för, så ditt påstående är irrelevant. Och om du missat så har Wigh varit påväg bort från Riksdagen och partiet ett bra tag nu, så inte konstigt att hon ställer till med en scen för oss som följt hennes politiska karriär.

Källa: https://www.tv4play.se/program/kalla-fakta/3935812
Citera
2017-10-11, 05:33
Medlem
MrsVanity1s avatar
Jag är tjej och jag tror inte ett dugg på hennes "historia".
Och jag vet ändå hur det kan gå till på arbetsplatser.
Det känns inte trovärdigt helt enkelt.......
Citera
2017-10-11, 08:31
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1

Gratulerar till ditt första inlägg någonsin. Jag tror på Hanna Wigh. Jag vet inte vad hon konkret har att vinna på det här. Men sanningen får vi nog aldrig veta.
Citera
2017-10-11, 09:44
Medlem
Citat:
Gratulerar till ditt första inlägg någonsin. Jag tror på Hanna Wigh. Jag vet inte vad hon konkret har att vinna på det här. Men sanningen får vi nog aldrig veta.

jag tror också på Hanna Wigh

Tror ni alla dessa kvinnor ljuger om händelser 20 år gamla?

http://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/a50GA/jolie-och-paltrow-anklagar-weinstein-for-sexovergrepp

Det är vanligare än man tror att kvinnor håller tyst om sånt här för att inte skapa omedelbara nackdelar för sig själv.

Linus Bylund undrar varför han inte får när Oscarbelönade filmmoguler får. Linus läs en gång till Harvey Weinstein kommer att få sitta för det här. Han får inte han heller
Citera
2017-10-11, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsVanity1

Trovärdigt i dina ögon är inte samma som för oss övriga. Ser man ut som en träskpadda så gör man

Trovärdighet kommer av om Hanna har några som helst fördelar i och med avslöjandet. Det har hon inte. Alltså är hon trovärdig. Det är däremot inte du.
Citera
2017-10-11, 10:16
Medlem
Jag tänk att den "lilla fittan" har mage att säga sanningen. Och här flödar hatet helt i sin vanliga korrekta flashbacks ordning. SD har en hopplös kvinnosyn det är helt uppenbart tom i deras partiprogram.

Skulle man tvivla eller att ha svårt att läsa mellan raderna så är det bara att läsa alla misogyna (kvinnohatande) småpojks inlägg på Flashback. Där feministhatet bara är toppen på isberget. Och de allra flesta röstar suprise, suprise på

Jajamensan SD.

Modig tjej som vågade gå ut. Hon måste vetat vad som väntar......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in