Citat:
Ursprungligen postat av
SmyghukareN
”De allra flesta utvisade afghaner möts av sina familjer, vårt mottagningscenter i Kabul står tomt.”
Så det blir snart kär återförening på Kabuls flygplats?
Och vi i Sverige står i vägen för att barnen äntligen får träffa sina föräldrar?
Fy 17 vad grymma och hemska vi Svenskar är!
Kär återförening blir det nog knappast, tanken var ju att de skulle skicka gratis pengar för all framtid och eventuellt funka som ankaranhöriga, hur ska det nu bli för familjen i Afghanistan? Fan, det verkar ju vara så illa att de måste skapa något själva! Tänka sig vilken hemsk verklighet, gå till jobbet varje dag och slita?! Inte kan väl vi i sverige med våra oändliga tillgångar (men bara i den här debatten, i miljöfrågan är resurserna väldigt ändliga... dubbeltänk, kamrater, dubbeltänk!!! vi har både ändliga och oändliga resurser i ett slags kvanttillstånd!!) vara så kallhjärtade? Direktörerna äter ju oxilé och dricker dyr cognac varje kväll så mat och pengar har vi ju!
Undrar hur det är att vara 45 år gammal, fullvuxen man med fru och barn hemma på Afghanistans trygga landsbygd och sedan komma hit, inse att man är så jävla dålig på precis allt att man itne ens får städa toaletter och måste ta emot pengar som män som är jämngamla med ens söner har stretat ihop. För att sedan få se en gammal, ful hagga i batikdress och kommunalfrisyr lägga huvudet på sned och implicit säga: "Åh, du arma krake! Du värnlösa spädbarn inkapabel att ens ta det mest enkla av alla arbeten! Självklart ska JAAAAG den STORA HUMANISTEN som MINSANN stod på barrikaden när den förhatliga borgerligheten stoppade löntagarfonderna, SJÄLVKLART ska jag i min stora OMTANKE HJÄLPA DIG du ARMA, ARMA, INFANTILA LILLA UNDERMÄNNIS... JAG MENAR VÄLFÄRDSRÄDDARE OCH KRIGSTORTYRTERRORKATASTROFFLYKTING!!!!!!111!!"