2017-10-09, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Psykopater är inga djurvänner, men dom kan säkert låtsas vara det. Funderar på om Madsen kanske övade med kniven på hästars underliv i Skåne tidigare.
Det är dock kvinnor han hatar och längtar efter och känner sig sviken av.. Isåfall möjligen som tioåring och i danmark
Citera
2017-10-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
"Polisen undersöker nu om dödsorsaken har att göra med avskiljningen av huvudet" tolkar jag som att de vill veta om styckningen av huvudet är utförd för att dölja till exempel strypning. Den här länken postades av någon annan i går kväll.
JAG tolkar det så. Ni får tolka det hur ni vill.

Så kan man också tolka det. De hade skrivit det dumt i tidningen så de flesta tolkade det som han sågat av huvudet på en levande kvinna. Men så kan det inte ha gått till det begriper man.
Antingen ska det tolkas så här eller så har han skurit halsen av henne och då har hon dött snabbt.
Citera
2017-10-09, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Nej ingen ironi. Många som inte gillar människor gillar djur i stället.

Det kan man till fullo förstå, men har inget med psykopati att göra dock.
Citera
2017-10-09, 23:17
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Skiter faktiskt i Extrabladet om jag ska vara ärlig. Det räcker så nu att ni inbillat er att underliv prompt betyder inne i vaginan typ. Nej, sörru här har vi ett tidigt uttalande om att han försökt punktera torson och då blir det 14 stick i området buken. Sedan stick i ljumsken eller skrevet vilket inte är i vaginan/slidan. Jävla tomtar.

"Der er fundet følgende skader på Kim Walls torso i kategorien omkring dødens indtræden: En stiklæssion på brystkassens forside, 10 stiklæssioner på ydre kønsdele og fire stiklæssioner i vagina."

http://www.seoghoer.dk/nyheder/raket-madsen-i-retten-kim-wall-blev-stukket-i-bryst-og-underliv
Citera
2017-10-09, 23:18
Medlem
prettyinpurples avatar
Det är intressant att se videoklipp på PM direkt efter att han tagit sig upp från ubåten. Han ser ut att vara totalt oberörd och psykopatisk. Trots detta måste jag säga att PM valde ett oerhört dumt offer om detta skulle ha varit något planerat som många påstår. Det var flera stycken som visste var KW befann sig och även PM bör ha varit medveten om detta.
Citera
2017-10-09, 23:18
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Om hon dog av strypning, så har inte styckningen av huvudet med dödsorsaken att göra. Det du hävdar, är att PM skulle ha styckat huvudet I SYFTE att dölja en strypning. Men en obduktion kan ALDRIG avslöja ett SYFTE.

Om hon dog av strypning, och styckningen gjordes för att dölja det, (vilket motsägs av att även armar och ben styckats), så har styckningen att göra med döljandet av dödsorsaken, men det kan som sagt aldrig en obduktion avgöra.

Om man trott att hon kunde ha dött av strypning, så hade man undersökt det, och då hade man inte dragit in parteringen av huvudet i det, eftersom det då inte är intressant av gäller dödsorsaken.
Den undersökningen har man helt säkert gjort, därom är jag fullständigt övertygad.

Sedan står det dig helt fritt att göra din tolkning ändå. Men den går inte ihop med den info som vi fått.

Håller med dig.
Hennes hals var borta, hon var dekapiterad i höjd med axlarna.
När man nu funnit huvudet har man väl antagligen funnit halsen fästad vid detta. Man letar ju nu bara efter armarna och anser sig funnit resten dvs även halsen. Man har ju uppgett att man inte funnit några skador på huvudet - antagligen inte på halsen heller, det hade man nog uppgett.
Några tydliga skador av strypning/kvävning verkar man inte hittat utifrån - vi får väl se om tungbenet är intakt.

Vi kanske ska tillfoga ytterligare en lögn på PMs lista:
att han, via advokaten, uppgavs sig vara "lättad" över fyndet av KWs bål.. Rent struntprat!
Senast redigerad av Solglittret 2017-10-09 kl. 23:22.
Citera
2017-10-09, 23:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
"Der er fundet følgende skader på Kim Walls torso i kategorien omkring dødens indtræden: En stiklæssion på brystkassens forside, 10 stiklæssioner på ydre kønsdele og fire stiklæssioner i vagina."

http://www.seoghoer.dk/nyheder/raket-madsen-i-retten-kim-wall-blev-stukket-i-bryst-og-underliv

Exakt så som se och hör vill skriva och nej, det tror jag inte på, men en viss mängd tidningar säljer dom säkerligen. Inte heller kunde dom fastställa med säkerhet att sticken tillfogats innan döden, så här går många uppgifter isär.
Citera
2017-10-09, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När/var har det framkommit, att PMs advokat uttalat sig? Att ANDRA försvarsadvokater sagt det vet jag.
Glöm bort det. Drab betyder dråp och inte mord som jag tolkade det som.
Har jag drömt en hel nyhetsvideo så måste jag ha livliga drömmar.
För jag minns att jag samtidigt tänkte att den stackars Betina såg så gammal och sliten ut.
Citera
2017-10-09, 23:27
Medlem
Eolairs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Skiter faktiskt i Extrabladet om jag ska vara ärlig. Det räcker så nu att ni inbillat er att underliv prompt betyder inne i vaginan typ. Nej, sörru här har vi ett tidigt uttalande om att han försökt punktera torson och då blir det 14 stick i området buken. Sedan stick i ljumsken eller skrevet vilket inte är i vaginan/slidan. Jävla tomtar.
Tror du att din informationsgranskning som släpar efter med veckor är av allmänt intresse? Allt detta har redan diskuterats mer än en gång i tråden. Ditt sätt diskutera som med dig själv är också minst sagt drygt.
Citera
2017-10-09, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grumpyoldfart
Det kan man till fullo förstå, men har inget med psykopati att göra dock.
Det har man väl hört mycket om. Hitler och Göring var djurvänner tex.
Citera
2017-10-09, 23:30
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Sant. Jag hade fel.

"Peter Madsen hade en särskild önskan att få Betina Hald Engmark som försvarare. Själv vill hon inte tala om varför.
– Det får stanna mellan mig och honom, säger hon till BT.
Peter Madsens advokat sticker dock inte under stol med att det är första målet där hon försvarar en mordmisstänkt person.
– Men jag upplever själv att jag har en stor fördel i erfarenheten från jobbet som åklagare. Det gör att jag lätt kan vända på resonemangen och även se målet från åklagarens perspektiv."

KVP/Expressen - https://www.expressen.se/kvallsposten/peter-madsens-onskan-strax-efter-gripandet/

Tänk om - hemska tanke:
Han kanske känner henne genom sina obskyra nattliga övningar i Köpenhamns erotiska miljöer...?
Han kanske har drömt om att göra vissa saker med henne - och nu får han njuta av att hon försvarar hans brutala handlingar mot en kvinna..? Höra henne röst försvara detta.

Som Ted Bundy som bad åklagaren upprepa detaljer om vad mordoffret utsatts för bara för att själv få njuta av att höra det berättas.
Citera
2017-10-09, 23:34
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
- Omkring obduktionen kan jeg tilføje, at der er nogle skader på torsoen, som ser ud til at være bevidst tilført for at sikre – eller et forsøg på at sikre, at luftgasser skal passere ud af kroppen, således at man ikke vil drive til havs eller hæve sig fra havbunden.

- I samme boldgade er der på kroppen fæstnet noget metal, ligeledes angiveligt for at sikre, at kroppen ville drive til bunds.
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-08-23-politi-kim-walls-torso-var-paafoert-skader-efter-hendes-doed

Citat:
Stukket i underlivet
Ved den endelige obduktionsrapport af Kim Walls torso har det ikke været muligt at fastslå hendes dødsårsag.

Det fortalte Jakob Buch-Jepsen i retten.

Dog viser den en række skader på hendes bryst og underliv. Det er blandt andet et stik i brystet og et tocifret antal stik i og omkring underlivet. Der er tegn på vold omkring dødstidspunktet og mærker efter en sav.
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2017-10-03-politiet-fremlagde-nye-beviser-mod-peter-madsen-har-fundet-videoer-paa-computer

Tocifret betyder tiotals. DK TV2 Nyheter är enligt min uppfattning mer seriös än just SE och HÖR.
Man får hoppas att dom kan skilja på punkteringssticken och andra stick samt om det rör sig om ett dödligt stick. Gärna en dödsorsak vilket är betydligt större chans med då man har huvudet.
Senast redigerad av Moosky 2017-10-09 kl. 23:39.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in