2017-10-08, 15:29
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Det kan inte vara så att amfetamin är starkare? Tar du vad som ger samma nivå av fokus och uthållighet? Dvs. troligtvis en mindre mängd amfetamin än efedrin.

Ja, va dum jag är. Tog till och med större mängd och det var jävligt bra amfetamin på ca +50% renlighet
Citera
2017-10-08, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Högst tveksam att det skulle bli en rejäl skillnad.. Känns som steroider skulle ha större effekt på hjärtat än amfetamin och det är inget fel på bodybuilders hjärtmuskel.

Har du några belägg på ditt påstående?
Skulle vara intressant att läsa isåfall.

Sen rekommenderas det väl inte att ta en panna på 1.5 gram innan. Målet är ju att träna därför ska ju även dosen anpassas till just träningen.

Viktigast är att hålla koll på sitt blodtryck.

Edit: självklart är pulsen viktigt att hålla koll på också.
Stor risk att man överanstränger kroppen.
Men problemet är att man kommer få höjt blodtryck av dels amfetaminet (i alla fall lite) och definitivt av träningen, så hur ska man veta om man går överstyr s a s?
Citat:
Ursprungligen postat av Bluepant
Problemet tror jag främst är samma anledning till varför amfetamin ö.h.t. är dåligt för hjärtat, förhöjd puls under lång tid utan möjlighet för hjärtat att vila, i kombination med kraftig vasokonstriktion. Leder till ökat tryck och därmed slit för bl.a hjärtat.

Lätt motion tror jag inte ska vara något jätteproblem, det är nog fler som motionerat på amfetamin än vad det finns folk som inte gjort det, nämligen dans på krogar, rave m.m. Amfetamin är ju den bästa dansdrogen, åtminstone enligt mig. Även om det kanske påverkar hjärtat negativt så känns det åtminstone inte alls dåligt under tiden man dansar eller efteråt, förutsatt att man inte pressar sig själv allt för hårt. Om något tycker jag att det känns som att lite motion under tjackruset minskar AT avsevärt, och känns som att det avverkar mycket av den adrenalin som annars byggs upp under ruset.

Däremot träna på gym och dylikt skulle jag aldrig göra på någon stimulant, absolut inte efedrin heller. Mig veterligen finns det inget som tyder på att efedrin skulle vara mindre skadligt för hjärtat än vad amfetamin är. Snarare mer skadligt.
Ja det är självklart skadligt i längden att ha konstant hög puls och högt blodtryck, men är man ung och frisk gör nog inte ett par dygn med höjt blodtryck nån större skillnad för hälsan just nu.
Folk går i regel runt med högt blodtryck länge innan den där stroken eller hjärtattacken kommer (om den kommer) detta för att kärlen ska hinna "stelna" och för att plack ska bildas och sen lossna, vilket är vad som täpper igen blodflödet och proppen är ett faktum, detta enligt vad jag kan läsa mig till på vårdguiden och liknande i all fall.
Det finns andra sätt att få en hjärtattack men detta verkar bero på olika ärftliga hjärtfel, också vad jag kan läsa mig till.
Hur som helst måste blodflödet blockeras på ett eller annat sätt.
Det jag har hört i mina knark-kretsar är att man helt enkelt kan falla död ner om man tränar på tjack, ingen vet varför men så är det bara. Detta får mig att tro att det är ännu en korkad knarkar-myt.
Senast redigerad av TonyMontane 2017-10-08 kl. 23:12.
Citera
2017-10-09, 02:51
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMontane
Men problemet är att man kommer få höjt blodtryck av dels amfetaminet (i alla fall lite) och definitivt av träningen, så hur ska man veta om man går överstyr s a s?

Jag skrev ju det.
Du får ha koll på ditt blodtryck Mao du ska mäta blodtrycket på dig själv.
Citera
2017-10-09, 14:20
Medlem
Bertil85s avatar
Du belastar hjärtat onödigt mycket; vid CS med träning.
Känsliga personer ska undvika den kombon. Eller ???
I så fall ska det vara en ganska mild CS som Efedrin.
Då kan det funka.
Citera
2017-10-09, 18:42
Medlem
kattvraks avatar
Hård styrketräning är väl vad man ska undvika, p.g.a. höjt blodtryck?
Citera
2017-10-09, 20:32
Medlem
esants avatar
Det är säkert bättre att träna på CS än att aldrig träna. Att aldrig träna misstänker jag kommer leda till minst lika mycket kardiovaskulära problem.

Kroppen är ofta bättre på att vägleda än hjärnan. Känns det inte bra att träna på CS - låt bli. Lyssna på signalerna och prova er fram med sunt förnuft. Kanske går sunt förnuft inte ihop med CS men det går inte heller ihop med att sitta som en degklump i soffan faktiskt.
Citera
2017-10-09, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Jag skrev ju det.
Du får ha koll på ditt blodtryck Mao du ska mäta blodtrycket på dig själv.
Jag fattar att jag måste mäta det själv, men vilket värde är ok? Jag har inte högt blodtryck normalt men garanterat om jag är mitt i en träning och har tagit tjack.
Den medicinska definitionen av högt blodtryck är övertryck <140 och undertryck <90 men det betyder knappast att man faller ner död om man överstiger detta.
Citera
2017-10-09, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattvrak
Hård styrketräning är väl vad man ska undvika, p.g.a. höjt blodtryck?
Man får ju högre blodtryck av att träna eftersom du anstränger kroppen och hjärtat måste pumpa hårdare.
Många kör ju med såna "pre workout" som innehåller höga doser koffein. Koffein är precis som amfetamin centralstimulerande och höjer alltså också blodtrycket på egen hand, vilket som höjer blodtrycket mest av dessa två vet jag inte men det vore intressant att veta.
Citera
2017-10-09, 21:49
Medlem
kattvraks avatar
Citat:
Man får ju högre blodtryck av att träna eftersom du anstränger kroppen och hjärtat måste pumpa hårdare.
Många kör ju med såna "pre workout" som innehåller höga doser koffein. Koffein är precis som amfetamin centralstimulerande och höjer alltså också blodtrycket på egen hand, vilket som höjer blodtrycket mest av dessa två vet jag inte men det vore intressant att veta.

Man får mycket högt blodtryck av amfetamin om man pundar på det.

Jag menar att det man förmodligen ska undvika tex tunga marklyft, knäböj, ect. Intensiv löpning bör väl isf undvikas med. Risken är att något kärl kan brista, t.ex. stroke.

Detta är något jag läst för länge sen, har inga källor.
Senast redigerad av kattvrak 2017-10-09 kl. 21:53.
Citera
2017-10-09, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattvrak
Man får mycket högt blodtryck av amfetamin.

Jag menar att det man förmodligen ska undvika tex tunga marklyft, knäböj, ect. Intensiv löpning bör väl isf undvikas med.

Detta är något jag läst för länge sen, har inga källor.
Har du mätt själv och i så fall vilka doser snackar vi om?
Jag tycker absolut att man ska undvika all form av onödig ansträngning när man tar narkotika och helst inte ta narkotika alls, men jag vill helt enkelt veta om det är bullshit eller om det finns belägg för påståendet.
Citera
2017-10-09, 21:58
Medlem
kattvraks avatar
Citat:
Har du mätt själv och i så fall vilka doser snackar vi om?
Jag tycker absolut att man ska undvika all form av onödig ansträngning när man tar narkotika och helst inte ta narkotika alls, men jag vill helt enkelt veta om det är bullshit eller om det finns belägg för påståendet.

Nej, det har jag inte. Men jag är tämligen säker på att det är det, då det är såpass kärlsammandragande som det är.
Citera
2017-10-11, 22:08
Medlem
Bluepants avatar
Citat:

Ja det är självklart skadligt i längden att ha konstant hög puls och högt blodtryck, men är man ung och frisk gör nog inte ett par dygn med höjt blodtryck nån större skillnad för hälsan just nu.
Folk går i regel runt med högt blodtryck länge innan den där stroken eller hjärtattacken kommer (om den kommer) detta för att kärlen ska hinna "stelna" och för att plack ska bildas och sen lossna, vilket är vad som täpper igen blodflödet och proppen är ett faktum, detta enligt vad jag kan läsa mig till på vårdguiden och liknande i all fall.
Det finns andra sätt att få en hjärtattack men detta verkar bero på olika ärftliga hjärtfel, också vad jag kan läsa mig till.
Hur som helst måste blodflödet blockeras på ett eller annat sätt.
Det jag har hört i mina knark-kretsar är att man helt enkelt kan falla död ner om man tränar på tjack, ingen vet varför men så är det bara. Detta får mig att tro att det är ännu en korkad knarkar-myt.

Ja som sagt, att träna på amfetamin är nog inte att rekommendera men lätt motion någon gång i månaden är nog inget problem. Ifall man plötsligt faller död om man tränar på tjack så har man ju fått en hjärtinfarkt eller stroke, men troligtvis är det en myt ja. Lite som att man kan falla död ner om man råkar blanda opiater och stimulanter. Möjligtvis att det skulle kunna öka risken för arytmier en aning men att det skulle vara akut farligt är nog en myt baserad på faktumet att man kan råka ta för mycket opiater om man blandar med en stimulant, och därefter dö pga det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in