Problemet tror jag främst är samma anledning till varför amfetamin ö.h.t. är dåligt för hjärtat, förhöjd puls under lång tid utan möjlighet för hjärtat att vila, i kombination med kraftig vasokonstriktion. Leder till ökat tryck och därmed slit för bl.a hjärtat.
Lätt motion tror jag inte ska vara något jätteproblem, det är nog fler som motionerat på amfetamin än vad det finns folk som inte gjort det, nämligen dans på krogar, rave m.m. Amfetamin är ju den bästa dansdrogen, åtminstone enligt mig. Även om det kanske påverkar hjärtat negativt så
känns det åtminstone inte alls dåligt under tiden man dansar eller efteråt, förutsatt att man inte pressar sig själv allt för hårt. Om något tycker jag att det känns som att lite motion under tjackruset minskar AT avsevärt, och känns som att det avverkar mycket av den adrenalin som annars byggs upp under ruset.
Däremot träna på gym och dylikt skulle jag aldrig göra på någon stimulant, absolut inte efedrin heller. Mig veterligen finns det inget som tyder på att efedrin skulle vara mindre skadligt för hjärtat än vad amfetamin är. Snarare mer skadligt.