2017-10-09, 13:04
Medlem
crawlys avatar
Om det fanns nån rättvisa (vilket det inte gör) skulle PM spännas fast vid en amatörraket och skjutas upp ett par kilometer för att sedan falla mot sin död. Man skulle kunna tv sända evenemanget och dra in pengar till brottsofferfonden.
Citera
2017-10-09, 13:16
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Lite så jag tänker. Psykopater är ju ofta extremt risktagande/svårt att förstå konsekvenser. Jag tänker också att han inte räknat med att bli häktad vid räddningstillfället. Det var ju bara en räddningsoperation i hans värld?
Något som är läskigt med psykopati är att det inte är något samband mellan intelligens och alla de hemska psykopategenskaperna. Det finns förstås korkade psykopater, och de hamnar som regel kvickt i fängelse eftersom de är för dumma för att förstå hur man ska dupera folk. Jag läste någonstans att upp till 60% av de som sitter i fängelse är psykopater eller har antisocial personlighetsstörning (psykopati light). Men det finns också de riktigt läskiga som är normal-intelligenta eller till och med smarta.

Madsen har alltså traskat genom livet i 45 år utan att ha några som helst möjligheter att känna empati, skuld, skam, ånger eller någon av de andra egenskaperna som skiljer oss vanliga människor från vilda djur, men har lyckats dölja detta hyggligt bra. Visst, han har hamnat i en hel del bråk och orsakat massor av skada och lidande för folk, men han tycks ändå ha lyckats dupera halva Danmark att han är en framgångsrik raket-ingenjör, trots att han i verkligheten är en simpel charlatan.

Så, jag tänker att han nog visst förstått att det inte ser så bra ut för honom med den försvunna journalisten, ubåten som hastigt sjönk. Enligt de privatpersoner som var ombord på den civila båt som plockade upp honom, bad han att få sitta i fred och tänka under hela resan. Det låter i mina öron som han hade ganska bra koll på hur svårt läge han hade hamnat i. Ergo, han droppade nog telefonen i vattnet innan han klev ombord på den civila båten och åkte mot polisen.
Citera
2017-10-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Om det fanns nån rättvisa (vilket det inte gör) skulle PM spännas fast vid en amatörraket och skjutas upp ett par kilometer för att sedan falla mot sin död. Man skulle kunna tv sända evenemanget och dra in pengar till brottsofferfonden.
Det skulle han uppskatta som ett spännande avslut. Bättre att han fick sitta i en bur på zoo.
Citera
2017-10-09, 13:28
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Jag tror också det kan ha funnits film.

Jag undrar om det kan vara så vidrigt att Madsen kan ha filmat det som skedde i syfte att få in pengar?

Alla existerande filmer som Madsen tittat på, har ju ett ursprung. Någon har någon gång varit en gärningsman som filmat ett brott, som det finns efterfrågan att titta på, bland klientel som Madsen och hans gelikar. Att filma en snuff på en U-båt är att tänja på gränserna, en sak som tilltalar Madsen.
en sådan film skulle nog inbringa en hel del slantar😡 honhan Dierde som bedyrade att M aldrig någonsin skulle skada någon, hon kanske vet eftersom de var så nära ”vänner”
Citera
2017-10-09, 13:48
Medlem
Docklands avatar
Jag tippar på ett erkännande från Peter denna veckan.
Detta kan han inte bortförklara.
Citera
2017-10-09, 14:00
Medlem
Clay Allisons avatar
Om Madsen dumpade sin telefon i samband med att han 'räddades' så borde den ju inte vara oerhört svår att hitta. Platsen är känd, och en telefon gissar jag sjunker förhållandevis rakt ned. Polisen har ju garanterat letat, med metalldetektorer och what not.

Kanske finns den någon annanstans. Kanske har de missat den.
Citera
2017-10-09, 14:04
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
en sådan film skulle nog inbringa en hel del slantar😡 honhan Dierde som bedyrade att M aldrig någonsin skulle skada någon, hon kanske vet eftersom de var så nära ”vänner”

Varför skulle Madsen vilja sälja ett bevis på att han begår ett mord? Även om en sådan köpare skulle finnas, så kan inte Madsen lita på att den filmen förblir hemlig i flera decennier.

Offret och brottsplatsen på den filmen är lätt identifierbara, och det skulle bara vara en tidsfråga innan han hade satt dit sig själv.

Sen så betvivlar jag starkt att det verkligen finns en marknad där snuff-filmer byter ägare.
Citera
2017-10-09, 14:16
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Jag tippar på ett erkännande från Peter denna veckan.
Detta kan han inte bortförklara.

Fan trot. Han kommer fortsätta äckelslingra sig. Kör han inte den almska tredjemannen lär han dra något i stil med

- dom hade frivilligt sex av bondagekaraktär, och hon dog när hon, hans motvilja till trots, övertygade honom om att ta i hårdare/lekstrypa längre.
- av respekt för hennes sambo/anhöriga ville han inte berätta om deras lekar. Dessutom insåg han att han aldrig skulle bli trodd.
- han var tvungen att stycka kroppen för att få ut henne. Sticken gjordes enbart för att punktera kroppen, och placeringen av knivhuggen är absolut inte av sexuell natur.
- allt gjordes under svår chockpsykos.

Något larv i den stilen, typ. Misstänker att det åtminstone finns en skribent här inne som kommer köpa det...
Citera
2017-10-09, 14:16
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Varför skulle Madsen vilja sälja ett bevis på att han begår ett mord? Även om en sådan köpare skulle finnas, så kan inte Madsen lita på att den filmen förblir hemlig i flera decennier.

Offret och brottsplatsen på den filmen är lätt identifierbara, och det skulle bara vara en tidsfråga innan han hade satt dit sig själv.

Sen så betvivlar jag starkt att det verkligen finns en marknad där snuff-filmer byter ägare.
Det gör det nog garanterat tyvärr. Och jag undrar om inte hans "odödlighet" i o m en läckt film, bara skulle ge hans självbild en knuff uppåt. För evigt ihågkommen. Oavsett priset.
Citera
2017-10-09, 14:22
Medlem
TCGIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Om Madsen dumpade sin telefon i samband med att han 'räddades' så borde den ju inte vara oerhört svår att hitta. Platsen är känd, och en telefon gissar jag sjunker förhållandevis rakt ned. Polisen har ju garanterat letat, med metalldetektorer och what not.

Kanske finns den någon annanstans. Kanske har de missat den.

Originalbilden till denna: https://minfil.org/la35E4cabc/UC3_First_Contact_Before_Sinking.jpg innehåller följande koordinater i sin exif data:

55.528250N 12.611683E

Google Maps: https://www.google.se/maps/place/55%C2%B031'41.7%22N+12%C2%B036'42.1%22E/@55.528253,12.5416452,12z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x0!8m2!3d55.52825!4d12.611683
Citera
2017-10-09, 14:28
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Det gör det nog garanterat tyvärr. Och jag undrar om inte hans "odödlighet" i o m en läckt film, bara skulle ge hans självbild en knuff uppåt. För evigt ihågkommen. Oavsett priset.

Vadå 'garanterat'. De som tror att snuff-filmer finns i någon utsträckning har i så fall en del att bevisa. Jag är inte säker på att någon film alls har producerats under konceptet snuff.
Citera
2017-10-09, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Du har hittat en länk till en ny artikel, vars artikelförfattare visar sin kompetens genom att illustrera med ett antal idiotgamla bilder. Du ser t ex ett stort kedjehjul (sågklingan du tror du ser) och troligen ett större lass vikter avsedda att placeras ut för att statiskt trimma ubåten - men det är över 10 år gamla bilder.

aha, ok. Tyngderna kunde jag anta hade med trimmen att göra, trodde dock att bilderna kanske var nåt år gamla. Tack för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in