2017-10-09, 04:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Jag får också obehagskänslor av MGM, och jag uppfattar också honom som kapabel till brottets värsta delar.

Doftar lite psykopati och sadism, tycker jag. (Med en klen ursäkt för att jag kanske är för dåligt inläst på fallet)
Citera
2017-10-09, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Om polisen inte varit så snabb att avfärda det ryktet hade jag vara benägen att hålla med dig. Men i Sveriges tystaste utredning där man kommenterar förbryllande lite, väljer man att bara timmar efter bilden släpps här bekräfta att den är sann och avfärda den. Det är skumt tycker jag.

Det är väl snarast helt korrekt. Snabbt jobbat
Citera
2017-10-09, 05:52
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Ser vad du skriver, men det är fortfarande oerhört mystiskt.

Var han medhjälpare till andra grovt kriminella ziegenare så håller han nog käften, med tanke på att han har en familj.

Allt känns extremt invecklat. MGM tiger som muren, åklagaren är utbytt och familjen verkar speciell.

Vart har ni fått det ifrån att han tiger? Hur kan ni veta? Vad jag läst så har man lagt fram för honom vad man funnit. Jag hittar ingen källa som säger att han tiger. Åklagaren säger "oss har han minsann inte förbryllat". Då måste han ju sagt något att inte bli förbryllad över. Tycker det tyder på att de har bestämt sig med magkänsla.
Citera
2017-10-09, 06:59
Medlem
hollyvanarxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Vart har ni fått det ifrån att han tiger? Hur kan ni veta? Vad jag läst så har man lagt fram för honom vad man funnit. Jag hittar ingen källa som säger att han tiger. Åklagaren säger "oss har han minsann inte förbryllat". Då måste han ju sagt något att inte bli förbryllad över. Tycker det tyder på att de har bestämt sig med magkänsla.
På något vis så verkar de inte fått ut så mkt av MGM eller så pratar han som fasen ..... vi vet ju inget än men jag tror att det snart kommer fler gripanden i detta fall!
Citera
2017-10-09, 07:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Facebook kan avslöja en del..
Sedan har vi ju den mystiska amerikanaren dagen innan, med allt vad det skulle kunna innefatta..

Vad menar du x 2?

Semiauktoriteter här inne vill helt avskriva den där amerikanaren..., vilket också senare uttalanden från åkl ger vid handen. Den framstår som blott ett irrbloss i Förundersökningen just nu.

Ett söndagsmord pekar väl åtminstone med armbågen åt anhörigas inblandning.
Citera
2017-10-09, 07:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:

Ja objektivt sett så är detta inte en kille som sitter o tiger. Är det tyst så är det väl för att stenografipennan glöder istället...

Och det kan ju betyda att de har fått ngt på ngn.

Det är nog svårt från fall till fall att säga vad det betyder. Ska de låsa in ngn så måste de ju ha på fötterna, och det kan ju ta lite tid att skaffa, men det är en månad nu, och halva arbetet borde ju ha varit gjort innan de grep EG.

Sitter man o tiger som mindre delaktig i mord så är man riktigt dum, så där finns nog inte mycket att hoppas på ändå.
Citera
2017-10-09, 08:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av linkebodabo
Facebook kan avslöja en del..
Sedan har vi ju den mystiska amerikanaren dagen innan, med allt vad det skulle kunna innefatta..

Eller menar du att dottern CL annonserar på fejan (kl 8:21) att hon ska vara på city gross i Norrköping 12/6 mellan 10-18? (Som alla måndagar?)

Men det är ju dagen efter. Då de påträffas väl?

Har hon annonserat andra aktiviteter på söndagen?

Hon tejpar folk i jobbet hon.

AL anges i handbollssammanhanget (där dottern CL varit målvakt i damlag antar jag) som något av en profil i bygden. Pappan hade Parkinson var det så? Dottern har dåligt med pengar och får dessutom sluta masserandet på city gross i Mantorp i mars/april – vilket förvisso kanske är en del av massörarbetets verklighet.

Hur kommer EG in i det där? Har inte Mantorp nog med egna som kan ha tittat ut paret lekander? Men de framstår inte heller som givna rånoffren precis. Hade de ens några pengar?

Vad ska man tro.
Citera
2017-10-09, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag förstår precis hur du menar. Men jag tror på ett snabbare åtal än förväntat (av ngn anledning), kanske i mitten på november och att domen meddelas före jul - livstids fängelse.
Sedan har jag faktiskt en känsla för att E**** inte kommer att överklaga domen, utan acceptera den. Troligen för att han inser att det är kört ändå och hellre överflyttas till ett fängelse så fort som möjligt. Men det är bara en gissning utifrån att han vägrar prata. Om ett överklagande ändå skulle ske, vore det rimligtvis för att han plötsligt har saker att berätta.
Det kan också bli så att Tingsrätten bestämmer en för låg påföljd (15 år) och att åklagaren därför överklagar till Hovrätten och yrkar på livstid. En alternativ hypotes.
Citera
2017-10-09, 08:57
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magro
Jag får också obehagskänslor av MGM, och jag uppfattar också honom som kapabel till brottets värsta delar.

Utifrån vad, exakt? En enda bild?

Om du beskriver ett grovt, sadistiskt brott och presenterar en "gärningsman" i form av foto på random snubbe (din granne, farbror, killen i kiosken) så kommer de flesta människor tycka att killen på kortet har onda ögon och ser allmänt galen ut.

Den enda info vi har om EG är att han var mobbad i skolan, att han skaffat barn tidigt och en obekräftad uppgift om att han vid ett tillfälle varit borta några dagar. Det som ger dig "obehagskänslor" är själva mordet som spiller över på den misstänkte.

Betvivlar inte alls att han har gjort det, men jag tycker allmänt tyckande och kännande här tillför väldigt lite helt ärligt.
Citera
2017-10-09, 09:02
Medlem
Citat:
Exakt! Vi har ingen aning om han tiger eller pratar. Det finns ingen som helst anledning för polisen att gå ut och berätta om i vilken omfattning MT tiger eller pratar. Vi får helt enkelt nöja oss med att vänta tills Fup är klar och offentlig för att få svar på våra frågor om detta.
Citera
2017-10-09, 09:47
Medlem
GilGrissom82s avatar
Litet kusligt att denne EG hade just nicket Edwoo9* (*=3).på dayviews.com.

Med tanke på att Edwoo också är en karaktär inom World of Warcraft, och som beskrivs som "A furious berserker, wielding a weapon in each hand, unleashing a flurry of attacks to carve his opponents into pieces".

https://worldofwarcraft.com/en-us/character/darkspear/edwoo

Ruggig likhet när man ser till den brutala ilska som makarna verkar ha utsatts för
Senast redigerad av GilGrissom82 2017-10-09 kl. 10:00.
Citera
2017-10-09, 09:54
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Det kan också bli så att Tingsrätten bestämmer en för låg påföljd (15 år) och att åklagaren därför överklagar till Hovrätten och yrkar på livstid. En alternativ hypotes.

Det förhandlas kanske om både ett och annat. Det är ju trots allt snart jul.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in