Citat:
Ursprungligen postat av
cellplast
När förvirring uppstår i tråden brukar du vara en av huvudpersonerna.
Du svarar på följande text
Till att börja med håller du med:
Sedan kommer dock det lite märkliga - du väljer att inte hålla med:
Och här börjar jag då undra om du ser något speciellt magiskt sätt att mäta människor. Vad borde alla myndigheter och personer runt PM ha sett som gjort att de förstått att PM är en sexualsadistisk mördare?
Du skriver ju även specifikt att om PM varit på samma sätt hela livet skulle inte KW dött för då skulle myndigheterna ha snappat upp honom. Hur då? Och varför?
Det är så klart jättesvårt att förutsäga vem som utvecklas till en sexual-sadist.
Vissa barn växer upp under ogynnsamma förhållanden, det kanske Madsen gjorde. Jag kan så klart inte säga säkert om så är fallet. Men det är så klart viktigt att omgivningen ser tecken, i det här fallet har ingen i hans närhet anat att han är en blivande sex-mördare.
Ted Bundy berättade för en reporter innan han avrättades, att han mördade på grund av alla vålds-sex-filmer som han tittat på. Jag antar att det är ett sätt förenkla sanningen. Det behövs fler komponenter än att bara titta på våldsporr.
Men det är svårt att förutsäga hur en skör personlighet påverkas av både filmer och destruktiva relationer, typ köpa sex.
Det är svårt att förutsäga vilka barn och unga som kommer att begå sådana sex-brott.
Alla med skör personlighet och sociala problematiska hemförhållanden blir inte våldsmän eller mördare.
Men i efterhand så tänker jag att det borde funnits varningstecken -men att närstående inte tolkade
det på rätt sätt.
Det gick inte att förutse, men närstående kanske kunde ha förstått. Kanske?