2017-10-08, 21:45
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitapumps

Nej det är klart! Du kan och vet ju allt! Inte kan en polisprofessor mäta sej mot dej. Du har naturligtvis varit på plats och t o m tagit del av utredningen eller hur?

GW är inte polisprofessor, oavsett hur ofta epitet missbrukas. GW är kriminolog. I en kriminologs utbildning ingår varken polisutbildning eller traditionell brottsutredning. Nu är han duktig ändå men utifrån andra meriter.
Bagdad Bob, d.v.s. ”Jerzy Snarkoski” kan stoltsera med samma titel, professor i kriminologi. För perspektiv ..
Citera
2017-10-08, 21:46
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lesky
Kommer Madsens få extra långt fängelsstraff för att han ljugit om precis allt och därmed kostat samhället pengar i onödang och även ytterligare lidande för Kims familj?

Det vore ju på sin plats att ge honom några år extra för detta.

i USA kanske. där kan det skilja sig på om man får dödstraff vid nekande och livstids fängelse om man erkänner.

även vid villkorlig frigivning i USA tas hänsyn till om den dömde har erkänt. om den dömde fortfarande nekar får han sitta hela fängelsetiden. annars är det villkorlig frigivning efter halva tiden.

i danmark så funkar det inte så.

någon som vet hur länge livstidstraffen i danmark brukar vara jämfört med sverige?
Citera
2017-10-08, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Så här är det: Kims största misstag var att ta på sej kjol den här dagen. Hade hon haft långbyxor på sej ombord, hade hon säkerligen satts iland intakt och helskinnad.

Vad värre var tog hon sej ner från ubåtstornet som person nummer 2. Detta innebär att Madsen som gick ner först stod nedanför, tittade upp under hennes kjol, såg hennes vackra ben och hennes söta trosor.

Nja... Jag tror Kim hade svarta strumpbyxor som man inte kan se igenom... Peter blev triggad av något annat... i min mening troligen det faktum att dom gick under ytan, och han märkte att hans små sjuka kommentarer gjorde Kim blev mer och mer orolig.
Han tänder troligen mer på att rädsla, smärta, och total makt och kontroll... snarare än att skymta ett par trosor.
Citera
2017-10-08, 21:50
Medlem
Starbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .CYG.
Då är vi överens och kan kasta trostittauppunderkjolenteorin i papperskorgen där den hör hemma.
Dessutom hade Kim strumpbyxor utanpå och även kjol.
Fast det spelar ingen roll, har sett denna teori som helt osannolik från början.
Nu med det vi vet så är den bara OT.

Den teorin slänger jag inte bort med mindre än vattentäta bevis om motsatsen. Madsens klumpiga ljugande och klumpiga handhavande av likdelar tyder på en amatörism som är mer än oförlåtligt klantig. Nån planering har han mot den bakgrunden inte haft som jag ser saken. Nej. Han har handlat på impuls - om detta känner jag mej mer och mer övertygad.

Beträffande strumpbyxor så finns det olika varianter. Dels den tunna sorten som smiter åt som nylonstrumpor, dels den stickade sorten som jag gärna ser att mina döttrar klär sig i vintertid. Eftersom det inte var vinter tror jag nästan att Kim hade den tunnare, så gott som osynliga sorten.
Senast redigerad av Starback 2017-10-08 kl. 21:54.
Citera
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spirates
Är mördarMadsens öde nu förseglat? Något annat än livstid är väl inte troligt vid detta laget?
Jag och många med mig tror det förhåller sig så.
Nu kan jag väl bara hoppas på ett erkännande, men det känns ganska avlägset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Singoallaa
Jag skrev så ifall även de är sexualsadister. Man vet aldrig. Underlig tysk som ironiserar PMs gärning oavsett.
Du skrev:
Citat:
Ja det kan vara så att äckelgubbarna är i någon slags sadistiskt sexuellt onlinenätverk.
Innebär att de (inklusive tysken) är äckelgubbar.
Och att de (inklusive tysken) kanske ingår i samma sadistiska nätverk.

Så varför explicit kalla tysken för äckelgubbe när du inte har något bevis för att han skulle ingå i något sadistiskt nätverk?

Om tysken ironiserar över vad PM gjort är det ju för att det finns personer som du som kör guilty by association vilket gör att tysken har anledning att försöka distansera sig.
Citera
2017-10-08, 21:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
När förvirring uppstår i tråden brukar du vara en av huvudpersonerna.

Du svarar på följande text

Till att börja med håller du med:

Sedan kommer dock det lite märkliga - du väljer att inte hålla med:

Och här börjar jag då undra om du ser något speciellt magiskt sätt att mäta människor. Vad borde alla myndigheter och personer runt PM ha sett som gjort att de förstått att PM är en sexualsadistisk mördare?

Du skriver ju även specifikt att om PM varit på samma sätt hela livet skulle inte KW dött för då skulle myndigheterna ha snappat upp honom. Hur då? Och varför?

För att det skulle tagit sig något yttre uttryck som skulle observerats av omgivningen?
Citera
2017-10-08, 21:52
Medlem
Honan6s avatar
En hypotes är att den sadistiska lustmördaren Madsen hade sin debut i flera bemärkelser då han impulsmördade en japanska som 15-åring. Antagligen hade han testat sina mördarlustar på djur innan han fick chansen att prova "på riktigt".

Åren går och Madsen måste kämpa mot sina impulser att binda kvinnor och hacka dem med kniv underlivet medan de fortfarande lever. Han har haft "tur" flera gånger och tagit kål på minst två kvinnor på liknande sätt.

När Kim Wall kliver i ubåten tappar han självkontrollen och hans lustar tar över. Jag tror inte det är planerat, utan mer en stundens ingivelse som han inte kan motstå.

Kommer rättsobducenternas undersökning visa att Kims död inträffat när han sågade av huvudet efter han huggit henne i underlivet?

"* Der er fundet mindre skader på kropsdelene, men ingen skader der forklarer Kim Walls dødsårsag.

* Politiet undersøger nu om dødsårsagen har at gøre med adskillelsen af hoved fra torsoen."

Kommer Madsen ge ett fullt erkännande eller kommer han ges möjlighet till ett "tyst erkännande" och ta sitt liv? Hoppas på sistnämnda så att de närmaste slipper se eller höra aset mer.
Citera
Medlem
Leskys avatar
Angående trosorna:

Rimligtvis, borde inte PM dumpat trosorna i havet i någon av de andra likpåsarna? Eller bara dumpat dem i havet?

Eller skurit dem i bitar och ätit upp dom? Eller stoppat upp dom i ändalykten på sig själv?

Att lämna trosorna i u-båten måste väl ha varit det sämsta han kunde göra? Eller?

Trosorna förknippas ju med sexualitet, vilket PM borde vilja undvika, så varför lämna dem i u-båten?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Så här är det: Kims största misstag var att ta på sej kjol den här dagen. Hade hon haft långbyxor på sej ombord, hade hon säkerligen satts iland intakt och helskinnad.

Vad värre var tog hon sej ner från ubåtstornet som person nummer 2. Detta innebär att Madsen som gick ner först stod nedanför, tittade upp under hennes kjol, såg hennes vackra ben och hennes söta trosor. Därmed var hennes öde beseglat. Redan innan hon "tagit mark" på durken hade Mördarmadsen bestämt att nåt samlag skulle hon inte komma undan. Den häftiga kåthet som överväldigat honom vid anblicken av hela härligheten var större än han nånsin kunde värja sej mot.

Det hela var tämligen oplanerat och var impulsstyrt vad gäller Madsen. När det gäller Kim var hennes tankar säkerligen på helt annat håll än mellan benen. Hon var proffs. Hon var där för ett visst ändamål och torde ha blivit tämligen överraskad av Madsens "skamliga" förslag.

Hon fann honom föga åtråvärd i sin skitiga overall och helsnagg. I samma ögonblick som Madsen blev avvisad så föddes tanken på våld. Sen går jag inte in på exakt hur han gått tillväga i sitt modus operandi, men hur det nu kom att sluta är vi väl alla ganska medvetna om vid detta laget.

KW har inte gjort noe misstag, sluta å gi offeret skylden
Citera
2017-10-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Men då är det ju inte GW som står för rätten, utan statistiken. Som vem som helst bekvämt kan luta sig på och formulera spådomar på sitt egna språk.
Tror inte någon är förvånad över GWs utgångsgissning i detta ubåtsfall.
Utan statistiken vore GW nollad, eftersom han i undantagsfallen är kass på fokuset till priset av hans egen förankring i just statistiken.

För min del räcker det därför inte riktigt med ett avmätt ”Hoppsan” från honom när han har fel.
Gubben förtjänar inte helt uppmärksamheten, det är statistiken man bör kika på istället.

Och vad hade du förväntat dig? GW kan enbart förlita sig på statistik, om han inte tillåts själv intervjua den misstänkte, gå igenom alla bevis mm. Mer än så - i många fall får GW inte ens uttala sig mycket utanför statistiken eftersom han vid ett frikännande kan stämmas för ärekränkning. Så GW har inte samma frihet att vara oförskämd och insinuant som postare på FB.
Citera
2017-10-08, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
lösa ett fall... du kan nog helt och hållet förlita dig på att dansk polis är proffs på sånt här. och du kan vara ännu mer säker på att dansk polis inte läser flashback för att göra sitt arbete.
Självklart! Men vi som är här ( 4 veckor efter dansk polis i kunskap,info om fallet) är det väl i syfte att försöka med de få ledtrådar och fakta vi har diskutera fallet. Hur,varför osv
Sedan är det en del som inte håller sig till fallet KW och PM och varför de är här i denna tråden förstår jag inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in