2017-10-08, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Hur vet du exakt var taxin befann sig?
Hittar inte videon nu, men det kvittar egentligen. Sekvens nr ett är helt nära inpå, sekvens nr två är minst lika avlägsen som ekot från sekvens nr ett. Inget eko hörs från nr två.

Det är två olika vapen belägna mycket långt ifrån varandra.
Citera
2017-10-08, 20:57
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nej. Man hör först en avlägsen automateld varpå en närliggande dito inleds INNAN den förra avslutas. De överlappar.

Hur förklarar du det om endast ett vapen avfyras?
Som jag skrev, varje skott kan ge ifrån sig fler smällar: först kommer ljudbangen då överljudsprojektilen flyger förbi, sedan kommer smällen från explosionen då kulan lämnar pipan. Det kan också finnas ljud ifrån när något träffas.
Citera
2017-10-08, 20:59
Medlem
ieshos avatar
Självklart finns det olika uppfattningar vid händelser som dessa, men just antalet vapen som skjuter samtidigt kommer att kunna fastställas.
Citera
2017-10-08, 21:14
Medlem
Citat:
Hur vet du exakt var taxin befann sig?
Jag går på den här 3D-analysen. Här kan du även ta del av audio-analys av sekvenserna i fråga.

Mycket övertygande.

Edit: https://m.youtube.com/watch?v=nbBEBzij1BE
Senast redigerad av onopono 2017-10-08 kl. 21:23.
Citera
2017-10-08, 21:19
Medlem
sonny crockets avatar
A key witness in the Las Vegas shooting massacre has killed himself and his disabled daughter in a horrific murder-suicide shortly after the FBI raided his home.

http://www.neon-nettle.com/news/2893-key-witness-in-las-vegas-shooting-kills-self-and-daughter-following-fbi-raid
Citera
2017-10-08, 21:23
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Jag går på den här 3D-analysen. Här kan du även ta del av audio-analys av sekvenserna i fråga.

Mycket övertygande.
Glömde bifoga länk eller?
Citera
2017-10-08, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Glömde bifoga länk eller?
Jo, såg det nu. Åtgärdat, tack.
Citera
2017-10-08, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Ja det är säkert lätt att hitta skådespelare som vill ställa sig i ett kulregn. Det är verkligen synd att begåvningsreserven ska hoppa på varenda konspirationsteori och hitta på en massa intelligensbefriat mumbojumbo. Inte konstigt att vanligt folk aldrig kan ta konspirationsteorier på allvar. Riktiga konspirationer undkommer avslöjande tack vare rövhattar som dig.
Hittar man påhittade personer så finns det liksom fog för den här misstanken. Fördelen denna gången är att flera känner till fenomenet och kanske är lite mer beredda. Den här aktionen är så skum med så det är massor som är förbannade för att staten mörkar
När orlando utfördes (någon påstods skjutit 49 personer på en nattklubb i orlando 2016), men troligen hände inget, det var fejk alltihopa. Då var en sådan fejkad situation ny och gruppen som var med vart mycket mer sluten, troligen var de med på noterna
Citera
2017-10-08, 22:29
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:

Mycket övertygande.

Bra analys. Skillnaden i decibel är alldeles för stor för att det ska kunna förklaras av ett hörn.
Citera
2017-10-08, 22:35
Medlem
ieshos avatar
Citat:

Mycket övertygande.

Mycket bra klipp! Men övertygar mig inte om två skyttar. Det fönster hon står under (R) är förstås platsen de tydliga smällarna. Om skytten står en bit in i sovrummet med det andra trasiga fönstret (L), där vinkeln mot festivalområdet är snävare, så skulle det plus det frånvända läget kunna förklara stora skillnader. Antagligen bytte han också vapen.

Om det förekom oberoende multipel skottlossning så skulle det höras direkt. Annars måste skyttarna medvetet skjuta i varandras pauser.
Citera
2017-10-08, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonny crocket
Visst, men här bekräftar ju polisen med "confirmed".
När jag läser "transkriptionen" av radiotrafiken så får jag ju intrycket att det måste ligga veritabla drivor av skjutna offer på många platser.

Har "the powers that be" sett till att mörka dessa offer?

Och; hur ser den "utvidgade konspirationen" (många samtidiga skyttar på många platser) ut?
Vad kan den ha haft för syfte?

The plot is thickening....

/T
Citera
2017-10-08, 23:25
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Mycket bra klipp! Men övertygar mig inte om två skyttar. Det fönster hon står under (R) är förstås platsen de tydliga smällarna. Om skytten står en bit in i sovrummet med det andra trasiga fönstret (L), där vinkeln mot festivalområdet är snävare, så skulle det plus det frånvända läget kunna förklara stora skillnader. Antagligen bytte han också vapen.

Om det förekom oberoende multipel skottlossning så skulle det höras direkt. Annars måste skyttarna medvetet skjuta i varandras pauser.
Postar denna igen; här låter det som att två vapen, som befinner sig på ett stort avstånd från varandra, avfyras samtidigt:
https://youtu.be/Airit4kMaF8?t=90
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in