Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-10-09, 00:01
  #397
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonny crocket
Har vi nån matematiker i tråden som kan räkna ut oddsen för det här?

http://www.dailymail.co.uk/news/arti...massacres.html

Woman, 34, who survived Las Vegas massacre sent SAME message to her fiance two years ago when terrorists opened fire at her San Bernardino workplace

Läste du en av kommentarerna till den artikeln? Jag citerar.

"This poor woman, she must be the unluckiest person alive. This is at least the 4th attack in the U.S. that I have seen her at".

Jag kan inte påstå att jag sett henne vid hela fyra andra attacker men visst känner jag igen ansiktet i artikeln men jag kan inte koppla det till någon händelse. Hon är inte okänd för mig.
Citera
2017-10-09, 00:22
  #398
Medlem
I-van-Toers avatar
Vill bara tillägga detta angående de olika ljudnivåerna på salva 1 och 3 jämfört med slava 2. Salva 2 skulle kunna vara när skytten sköt mot Campos, säkerhetsvakten. D v s att han har förflyttat sig till hallen efter salva 1 och vad man hör som salva 2 är från hallen i sviten. Problemet är att det är en kort salva på ca 8-10 skott. Polisen har gått ut och sagt att skytten sköt ca 200 skott mot dörren när han upptäckte säkerhetsvakten på i sin monitor. Med andra ord, salva 2 kan inte vara samma salva som mot Campos. Den han sköt mot Campos kom förmodligen från två färdigladdade vapen, varav ett blev kvar i hallen. Den salvan kan finnas på en annan video.

Skulle skytten ha hunnit skjuta salva 1, gå till hallen och skjuta salva 2 (200 skott som man ju inte hör) och sen gå tillbaka in i sviten och skjuta salva 3 och allt detta på 1:18? Nej.
Citera
2017-10-09, 02:11
  #399
Medlem
sonny crockets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonny crocket
A key witness in the Las Vegas shooting massacre has killed himself and his disabled daughter in a horrific murder-suicide shortly after the FBI raided his home.

http://www.neon-nettle.com/news/2893...owing-fbi-raid

Är det nån jäkla plojsida jag länkar till eller menar de att han skjöt sig själv i bakhuvudet med en hagelbössa?

"Agents executed a search warrant and raided Beilman's Williamsburg Drive home the day before he took his daughter, Nicole, into the backyard and shot her and then himself in the back of the head with a 12-gauge shotgun."
Citera
2017-10-09, 02:32
  #400
Medlem
sonny crockets avatar
En av de skjutna talar ut: ‘I Was Shot by a Gunman in the Crowd’

"One of the victims of the Las Vegas shooting has blown the whistle to reveal that he was shot by multiple gunmen during the massacre.Rocky Palermo was shot by a gunman in the crowd during Sunday night’s mass shooting and says he has the evidence to prove it.He says there were between 3-5 active shooters firing weapons into the crowd and says there was gunfire coming from the ground as well as from above."

http://thenewyorknewsday.com/2017/10...read-more-at/#
__________________
Senast redigerad av sonny crocket 2017-10-09 kl. 02:36.
Citera
2017-10-09, 05:00
  #401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonny crocket
Är det nån jäkla plojsida jag länkar till eller menar de att han skjöt sig själv i bakhuvudet med en hagelbössa?

"Agents executed a search warrant and raided Beilman's Williamsburg Drive home the day before he took his daughter, Nicole, into the backyard and shot her and then himself in the back of the head with a 12-gauge shotgun."
Javisst, det är en fake news-sida. Du kan fundera på den här meningen i texten
Citat:
with SVR technology experts noting that this type of charger is used to charge a CP502520 3.0V 600mAh Li-MnO2 Non-rechargeable Thin Cell Battery used in various communication devices by both US Special Forces and CIA forces.
En laddare som laddar batterier som inte går att ladda. Så här ser batteriet ut
https://www.ultralifecorporation.com...2-thin-cell-3v
Citat:
ULTRALIFE Thin Cell is ideal for use in both professional & consumer applications, wherever a non-rechargeable high energy, slim, reliable and safe battery is required.
Citera
2017-10-09, 05:31
  #402
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonJeremyClarks
Postar denna igen; här låter det som att två vapen, som befinner sig på ett stort avstånd från varandra, avfyras samtidigt:
https://youtu.be/Airit4kMaF8?t=90
Nej, först kommer ljudet från kulorna och ungefär en sekund efter kommer ljudet från vapnet.
Citera
2017-10-09, 05:38
  #403
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonny crocket
Är det nån jäkla plojsida jag länkar till eller menar de att han skjöt sig själv i bakhuvudet med en hagelbössa?

"Agents executed a search warrant and raided Beilman's Williamsburg Drive home the day before he took his daughter, Nicole, into the backyard and shot her and then himself in the back of the head with a 12-gauge shotgun."
Det tycks vara sant att John Beilman sköt sin dotter och sig själv, men resten verkar vara påhittat. Om man Googlar finns det inga andra som sätter händelsen i samband med massakern i Las Vegas.
Citera
2017-10-09, 06:21
  #404
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Här diskuterar en tjej om möjligheterna att kontrollera de skadade eller dödade, något jag också börjar tycka är lite misstänkt. Har endast sett en enda video på liveleak där det visats skadade och den är något otydlig (men har postats massor av gånger). Några har blivit intervjuade på sjukhus och de verkar ha varit skadade, de har i vart fall inte pratat lika obehindrat som de exempelvis gjorde från skjutningen i orlando.

Hur många som skadats och dödade behöver inte stämma, det kan ha funnits folk i publiken som låtsas bli skadade (crisis actors).
Har sett några intervjuer i MSM som varit mycket knepiga

https://www.youtube.com/watch?v=TKbQo_fdip8

Intressant att youtube plockade bort videon, den fick inte vara uppe länge. De tog bort någon annan video "sane progressive" gjort några dagar tidigare. Den hann jag inte titta på men där nämnde hon att hon också tagit upp det här med crisis actors, att aktionen kan ha varit en mix av olika tekniker för att maximera uppmärksamheten.

Ett av de större problemen med att ha riktiga döda är att man kommer få personer som försöker få upprättelse, att det finns en stark kraft som söker den skylldige.
Har de inga döda eller inte så många, då kan de ganska snabbt begrava historien. Den psykologiska effekten är uppnådd och politiker kan hänvisa till händelsen för framtida beslut. Mer än så behöver de inte

https://www.facebook.com/saneprogres...2610423456100/
__________________
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2017-10-09 kl. 06:30.
Citera
2017-10-09, 08:01
  #405
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Intressant att youtube plockade bort videon, den fick inte vara uppe länge. De tog bort någon annan video "sane progressive" gjort några dagar tidigare. Den hann jag inte titta på men där nämnde hon att hon också tagit upp det här med crisis actors, att aktionen kan ha varit en mix av olika tekniker för att maximera uppmärksamheten.

Ett av de större problemen med att ha riktiga döda är att man kommer få personer som försöker få upprättelse, att det finns en stark kraft som söker den skylldige.
Har de inga döda eller inte så många, då kan de ganska snabbt begrava historien. Den psykologiska effekten är uppnådd och politiker kan hänvisa till händelsen för framtida beslut. Mer än så behöver de inte

https://www.facebook.com/saneprogres...2610423456100/
Det har funnits youtube clip med skadade och döda. Men jag antar att de plockas bort. En del av bilderna skulle krävt avancerade förberedelser om de varit fejkade.
Citera
2017-10-09, 08:20
  #406
Medlem
RonJeremyClarkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Nej, först kommer ljudet från kulorna och ungefär en sekund efter kommer ljudet från vapnet.
Så "kulorna" låter hela tiden men vapnet låter bara ibland. Logiskt.
Citera
2017-10-09, 08:29
  #407
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Det har funnits youtube clip med skadade och döda. Men jag antar att de plockas bort. En del av bilderna skulle krävt avancerade förberedelser om de varit fejkade.

Det här klippet är de enda jag sett på skadade och döda
https://www.liveleak.com/view?i=4ff_1507067186

Vad jag förstår så är den filmen tagen när skjutningarna avslutats, troligen någon timme efter och han går och filmar marken nästan hela tiden.
Det borde vara många fler som filmat skadade, skadade brukar vara riktiga magneter när folk filmar. Är det något de vill få med så är det skadade och jag kan tänka mig att var och varannan går omkring med en kamera på sig i och med att nästan alla har mobiltelefon.

Vad man kan göra är att titta på personer som skadats eller dödats och försöka hitta dem på facebook eller annan social media sajt, då går det att hyffsat snabbt få en indikation om personen är påhittat och helst skall man börja från botten på listorna om folk listas
Citera
2017-10-09, 08:43
  #408
Medlem
Krocketklubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jaså? Och du har förstås en källa som stöder dina fantasier om att fönstren på Mandalay var 5 gånger tjockare än på en genomsnittlig skyskrapa?

Menar du källa som i ett kopierat citat från ett annat forum?

Jag baserar det på mitt dagdrömmande under dom 10 år som jag har spenderat i glasbranschen och dom glasen som jag själv har monterat i speciellt utsatta hus där det blåser kraftiga vindar över normala vindhastigheter.

Ska jag pm:a CV?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback