Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Möjligen men om han velat flytt då och hade en plan för det vore det inga större probs om hotellvakter var i hans väg. Var de beväpnande ens så var det med enkla pistoler så utifrån hur han planerat allt så om detta så hade det inte varit några större probs att med eldkraft slå sig ut.
Hade han börjat skjuta och döda folk i korridoren så skulle säkert något vittne se och överleva. Märkligt om det var planen, att han i värsta fall skulle skjuta sig ut.
Jag drar bara till med något. Jag tror den dörren som stod på glänt till ett annat rum, och som jag tror var det som drog igång larmet som Campos åkte för att kolla upp, var det som i sådana fall var det som gick fel. Det kan ha varit det rummet han tänkte fly till. Varför ställa upp dörren? Vet inte men han kanske visste att alla inpasseringar loggas och att det inte skulle kunna gå att förklara hur en "hotellgäst" spatserar runt i korridoren när det skjuts och att helt enkelt bara går in på sitt rum. Han kanske behövde ha dörren öppnad innan skjutandet. Han kanske inte visste att larmet då går efter tag?