2017-10-08, 02:09
Medlem
linkebodabos avatar
De (ÅK) har tillräckligt med teknisk bevisning för att kunna mangla EG (som ju sitter på svaren), men tar det visst lugnt.
Det är nog smartast för att kunna komma vidare.
Tiden för att aktivt leta efter fler GM har säkert passerat bäst före - blir knappast sämre av att invänta uppgifter direkt från EG.
Citera
2017-10-08, 03:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Squonker
Aktier är svårt att köpa anonymt, då de är registrerade i en elektronisk aktiebok hos Euroclear, där du måste uppge person- eller organisationsnummer. Bitcoin däremot kan du köpa och sälja anonymt. Det är ju en virtuell valuta som du kan handla med ett konto som kan registreras anonymt. Men jag tror inte det är relevant i detta fallet hur som helst.

Nu är det inga börsaktier som går att köpa, utan virtuella aktier i ett virtuellt bolag. Detta sker på samma sätt som handel med virtuell valuta.
Jag tog upp detta för att det påstods att det inte går att tömma ett konto utan spårning. Detta eftersom det påstods att BO hade stora summor på sitt konto.

Om nu EG har försökt eller hade kunskap om detta vet vi ej. Han kanske nöjde sig med det som spottades ut ur bankomaten.
Citera
2017-10-08, 03:30
Medlem
Den stora frågan är varför denne familjeförsörjare från Mullsjö beger sig till detta par i utkanten av Mantorp.
Hur hamnade han där?
Vad var ärendet?

Han har bevisligen varit där och lämnat avtryck i form av DNA, på ett sådant sätt att han ensam eller tillsammans med någon gjort sig skyldig till mord.

Denne Edvin är tidigare okänd för polisen och hade han inte gjort detta tejpköp hade han fortfarande varit okänd.
Frågan är vad har han undkommit med förr?
Citera
2017-10-08, 12:42
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Då använder man maskerings tejp

Tack. Tänkte det kunde fungerat för det och glad att ngn visste.
Citera
2017-10-08, 14:20
Medlem
Snokade runt lite på fejjan, för att se om någon i närheten av Mantorp skrivet något om EG. Hittade bara en kommentar. Den är gjord 19 sept kl 13.49 av en S*nja F*rsberg *=o från Mjölby. Hon kommenterar häktningen av EG (från Ratsit) med "OFATTBART". 3 personer har reagerat, en av dem med en förvånad smiley. Denna person kommer från Kålmården och har en son som har varit spelmissbrukare.
Någon som vet om EG spelade? Kan det finnas kopplingar?
Citera
2017-10-08, 14:55
Medlem
Tryckkokarens avatar
Finns det någon i tråden som suttit häktad förut, och kan förklara hur det påverkar en?

Är MGM oskyldig så är det bäst att hålla käften, enligt vad jag googlat mig fram till idag. Om det stämmer låter jag vara osagt.

Vid nästa häktningsförhandling, vilket vi kan förutsätta att det blir, finns det någon möjlighet att den hålls med öppna dörrar?

Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det har gått att ignorera men den funktionen är borttagen. Det lär finnas en plugin.
Enklast för den användaren vi pratar om, är att skaffa sig en hjärna.
Citera
2017-10-08, 15:10
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyCinderbottom
Verkligen konstigt att de inte aktivt letar efter flera gärningsmän?
Var MGM så stor och stark?
Eller BO så svaga?
Så tragiskt för de anhöriga 😒

Eller hur. Jag har så svårt att förstå att man inte kan avgöra om det var en eller flera gärningsmän av brottsplatsen. Samt att det verkar så svårt att hitta att hitta DNA. Vad gör denna brottsplats så unik? Jag ser 2 möjligheter antingen klinisk ren. ( typ städats från värsta amerikanska gangster filmen är där och städar upp efter brottet rent.) eller den totala motsatsen. Att brottsplarsen är en morbid sörja.

Jag tror att jag läst någon stans att Edvin va en rätt stadig kille på 185. Men förutom att köra mintgrön raggarbil, mörda, fixa brottsplatsen till det unika skick den verkar vara i, så köper han tejp, tankar och tar ut pengar i Borensberg. Det känns som för mycket att ror i land på en dag för någon som här ha beskrivits som en kedjerökande, deprimerad småbarnspappa.

Jag börjar fundera på om Edvin inte alls är tyst utav lojalitet utan av rädsla. Tesen lojalitet pekar hela tiden år mitt favorit par. Och hur jag än försöker att tänka bort dom så faller slumpen på dom i alla fall. Det känns lite som det står något stort och tyvärr än så länge osynligt precis framför mig och pekar åt det hållet.
Citera
2017-10-08, 15:39
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Jag börjar fundera på om Edvin inte alls är tyst utav lojalitet utan av rädsla.

Någonting är fel, du pekar på viktiga saker i ditt resonemang, även om jag inte citerade hela inlägget.

Öststatsspåret är kanske fortfarande hett.
Citera
2017-10-08, 15:43
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Finns det någon i tråden som suttit häktad förut, och kan förklara hur det påverkar en?

Är MGM oskyldig så är det bäst att hålla käften, enligt vad jag googlat mig fram till idag. Om det stämmer låter jag vara osagt.

Vid nästa häktningsförhandling, vilket vi kan förutsätta att det blir, finns det någon möjlighet att den hålls med öppna dörrar?

Enklast för den användaren vi pratar om, är att skaffa sig en hjärna.

Att tro att det handlar om att prata eller inte prata kan du nog fetglömma. Kanske om du snattat bugg på Pressbyrån. Det här är rånmord, det tar dem fem minuter att förstå att han är jävligt djupt insyltad, och resten är väntan till de knäckt nöten.

Tiga sig ur mord kan ju 50-åriga yrkesmördare ägna sig åt.
Citera
2017-10-08, 16:03
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Att tro att det handlar om att prata eller inte prata kan du nog fetglömma. Kanske om du snattat bugg på Pressbyrån. Det här är rånmord, det tar dem fem minuter att förstå att han är jävligt djupt insyltad, och resten är väntan till de knäckt nöten.

Tiga sig ur mord kan ju 50-åriga yrkesmördare ägna sig åt.
Ser vad du skriver, men det är fortfarande oerhört mystiskt.

Var han medhjälpare till andra grovt kriminella ziegenare så håller han nog käften, med tanke på att han har en familj.

Allt känns extremt invecklat. MGM tiger som muren, åklagaren är utbytt och familjen verkar speciell.
Citera
2017-10-08, 16:11
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Någonting är fel, du pekar på viktiga saker i ditt resonemang, även om jag inte citerade hela inlägget.

Öststatsspåret är kanske fortfarande hett.

Öststatsspåret har aldrig varit hett 😉

Jag nämde Ett land med anknytning till Ryssland i ett tidigare inlägg. De är ett stolt folk. De må vara fattiga men mig vetligen sitter de inte utanför vare sig Konsum i Mullsjö eller city gross i Mantorp. Skulle det finnas någon koppling åt det håller rör det sig om något annat.
Citera
2017-10-08, 16:15
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merrybum
Öststatsspåret har aldrig varit hett 😉

Jag nämde Ett land med anknytning till Ryssland i ett tidigare inlägg. De är ett stolt folk. De må vara fattiga men mig vetligen sitter de inte utanför vare sig Konsum i Mullsjö eller city gross i Mantorp. Skulle det finnas någon koppling åt det håller rör det sig om något annat.
Polisen själva har gått ut med att de utreder kopplingar till Öststaterna. Så hett har det varit, och kanske fortfarande är.

Vilket land du nämnde vet inte jag, berätta gärna vilket land du nämnde.

Fortsätt gärna att utveckla det du skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in