2017-10-08, 15:12
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Enligt feministerna här i tråden är det helt uteslutet, men jag håller inte med... M var charmig, som sagt, när han satte den sidan till. Den avsky som många känner mot honom nu, när alla vet vad han gjorde, kände ju inte K då när hon klättrade ner i ubåten tillsammans med honom.

Sluta smutsa ned tråden genom att utge dig för att vara ett språkrör för gemene kvinna. Det är bara dina egna antaganden.
Jag kallar mig inte feminist men jag har hela tiden tyckt att herr Madsen är en liten, illa klädd och t.o.m ful man. Hans ensidiga intressen och troligen eviga babblande om dessa är synnerligen oattraktivt.

Åter till topic. Undrar hur GW ska
hantera ämnet i ”Veckans brott” med tanke på svensk pk-medias självcensur? Förstår till viss del att man vill vara respektfull mot anhöriga. Men ibland blir det ju närmast löjligt med tanke på att sanningen hittas på nätet , såväl här som i utländsk media. Blir det ”stickskador på buken”?
Citera
2017-10-08, 15:13
Medlem
Dr_Kronas avatar
Undrar varför han kastade sin mobil i vattnet. Vad kan finnas på den ?

Han kanske har filmat mordet och skickat det till någon av de andra som håller på med sådana saker.
Han hade ju själv flera sådana filmer i datorn.

Hoppas polisen har kollat upp all mobiltrafik som skett ute i havet längs den rutt ubåten körde. Ev bilder och filmer kan ju finnas lagrade någonstans.
Citera
2017-10-08, 15:19
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanelgas
Jag upplever inte alls att danskar har ett underliggande hat mot svenskar, men att danskar hatar vissa beteenden som en del svenskar har en tendens att ha. Beteenden vilket jag även själv starkt ogillar. Danskar gillar svenskar generellt, så länge man inte haffas i att uppföra sig på sätt som danskar ogillar.

Som till exempel att ställa en fråga på ren svenska på en dansk presskonferens utan att ens prova göra om de orden som danskarna kan tänkas inte förstå (sett det flera gånger bara i denna sak, danskar förstår inte så bra ren svenska som många svenskar tycks tro).

En annan tendens är svenskars tendens att gå runt gröten, vara livrädda att trampa någon på tårna, medan danskarna heller kallar en spade för en spade (det ordspråket kommer väl till och med ursprungligen från Danmark).

Sen även det svenska högmodet (vi är bättre än alla andra) som till exempel under dessa löjliga dannsk/svensk-gemensamma invandringsdebatterna för ett par år sedan där SVT råkade hämta in en lustlögnaktig, hyper-PK, psykospatient för att representera den svenska sidan.

Ganska jobbigt att åka bil, samtidigt som du intervjuas om något där det är extremt viktigt att du inte yttrar dig på det minsta felaktiga sätt, och det av en journalist som har en attityd som gör att det nästan verkar som att journalisten ligger och hoppas på att hon ska säga något som hon inte borde. Det mest intressanta med den intervjun tycker jag är att hon över huvud taget gick med på den och dessutom inte avslutade den snabbare när journalisten visade hur oseriös denne var.
Absolut (det fetade)
Citera
2017-10-08, 15:23
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona

Det är fullt möjligt att han filmat eller fotat något. Varför annars kasta den?
Citera
2017-10-08, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Hon ska ha arbetat som åklagare tidigare.

Kan vara därifrån han ha "råkat ut" för henne.

Men hon såg som sagt otroligt besvärad ut i klippet som jag sökt nu men inte återfunnit.

Kanske inte en relation men på samma sexparty?
Det har tidigare antytts att sexparty-aktiviteter skulle ha varit deras tidigare kontakt.

Ett sådant stort mordfall som detta...tror du på fullt allvar att en sådan erfaren bevittnat duktig kvinna
skulle äventyra hela sin existens, med att försvara en fd sexpartner, från nån single-sex-klubb.
Vet du jag tror inte denna kvinna förekommer i hans kvinno-stall, där strippor tycks figurera.
Madsen har nog roat sig med mer socialt utsatta kvinnor -där han haft övertag.
I kontakten med sin advokat så är Madsen i underläge, på alla sätt.
Även om de gemensamt och i samråd ska lägga upp försvarsstrategin, advokaten är den som har ansvaret.
(Därmed inte sagt att advokater o rättsväsendets personer kan ha erfarenhet a kinky-och single-klubbsex. Det kan behandlas i lämplig tråd.)
Citera
2017-10-08, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona

Han kanske har filmat mordet och skickat det till någon av de andra som håller på med sådana saker.
Han hade ju själv flera sådana filmer i datorn.

Hoppas polisen har kollat upp all mobiltrafik som skett ute i havet längs den rutt ubåten körde. Ev bilder och filmer kan ju finnas lagrade någonstans.
Skulle han laddat upp foton/video tror jag polisen hittar spår av det även utan telefon. Operatören loggar trafikmängd och IP-nummer. Det jobbiga är väl att knyta telefonen till specifikt moln-konto, men har PM någon gång gjort backup av sin telefon via datorn så finns lite ledtrådar att hitta där för att lirka ut vilket konto hos Samsung/Google/Apple/... som telefonen kan tänkas koppla mot.

Men mer troligt är det gamla synder i telefonen som gör att PM blir nervös - har han haft besvärande video i datorn har han nog även haft besvärande video i telefonen så han kunnat lega och mysa i kajutan när han tagit ubåten och dragit ut och dykt för att "vila ut".
Citera
2017-10-08, 15:29
Medlem
Bajsfacistens avatar
Finns det något som kommit ut som tyder på att det rör sig om något sexuellt? Inte följt detta så noga men i denna tråden så verkar alla skriva att rör sig om ett lustmord som om det vore fakta.

Nu är han ju inte dömd, men som det verkar ju iaf vara att han styckmördat Kim men varifrån kommer det sexuella in i bilden förutom flashbackares egna teorier och fantasier?
Citera
2017-10-08, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Tja alla får ha sin egen tankegång- självklart.
Att söva någon för att göra den andre medgörlig- det behövdes liksom inte i en u-båt ute på havet, där finns ingen som hör skriken och utsattheten för offret är total, Madsen är överlägen fysisk -psykologiskt och överrumpla offret, med kniven i handen -då behövs liksom ingen sövning, plus att en sadist drivs av makten att tillfoga smärta, att söva offret skulle inte ge samma tillfredsställelse !
(Det andra fallet som jag nämnde det gällde då två män- offer o gärningsman var två vuxna män, därför behövdes sövning -för att ta makten över sitt offer.Stor skillnad.)

Om du hade läst ordentligt, hade du sett att jag inte sa det heller, utan att vad jag sa att bedövningsmedel kan utöka och förlänga "sadoleken", men det krävs lite tankeverksamhet för att förstå det, har jag märkt inte bara i ditt inlägg!
Citera
2017-10-08, 15:36
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
Skulle han laddat upp foton/video tror jag polisen hittar spår av det även utan telefon. Operatören loggar trafikmängd och IP-nummer. Det jobbiga är väl att knyta telefonen till specifikt moln-konto, men har PM någon gång gjort backup av sin telefon via datorn så finns lite ledtrådar att hitta där för att lirka ut vilket konto hos Samsung/Google/Apple/... som telefonen kan tänkas koppla mot.

Men mer troligt är det gamla synder i telefonen som gör att PM blir nervös - har han haft besvärande video i datorn har han nog även haft besvärande video i telefonen så han kunnat lega och mysa i kajutan när han tagit ubåten och dragit ut och dykt för att "vila ut".

Vilket osökt får mig in på att Peter lade sig för att "sova" efter dödsfallet.
Tror ni, som jag, hann gottade sig åt sitt ev. filmade spektakel där under några timmar?
Hemskt!
Citera
2017-10-08, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsfacisten
Finns det något som kommit ut som tyder på att det rör sig om något sexuellt? Inte följt detta så noga men i denna tråden så verkar alla skriva att rör sig om ett lustmord som om det vore fakta.

Nu är han ju inte dömd, men som det verkar ju iaf vara att han styckmördat Kim men varifrån kommer det sexuella in i bilden förutom flashbackares egna teorier och fantasier?

Välkommen in i denna "skräckfilm", som man skulle kunna tro att den är, men det är tyvärr verklighet, med ingredienser som de flesta inte kan föreställa sig.

PM, är ett totalfreak, det är nog en slutsats. Massor av indicier tyder på sadosexbrott, detaljerna får du leta efter själv, om du är intresserad.
Citera
2017-10-08, 15:38
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Det har främst med de upprepade knivhuggen i och kring brottsoffrets kön att göra.

Sedan har Madsens intresse för udda sex slunkit med i bedömningen.
Citera
2017-10-08, 15:40
Medlem
Citat:

Kroppen har enligt uppgift stickskador i/intill könsdelar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in