2017-10-07, 18:18
Medlem
Reggie Hamonds avatar
Fan vad bra Kyrgios är när han är på humör. Finns ingen av den nya generationen som har den högsta nivån, sen så spelar han ju dessutom väldigt underhållande. Kyrgios skulle kunna bli en superstjärna om han hade huvudet med sig.
Citera
2017-10-07, 18:56
Medlem
Jag tror att det är tack vare Laver cup Kyrgios spelade såhär bra. Han verkar stortrivas i formatet. Syntes i IPTL och syntes i förra veckan. Gav honom sannolikt inspiration och extra drivkraft i matchen mot Zverev. Hoppas att samma spelare utmanar Nadal i morgon.
Citera
2017-10-08, 07:32
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Fan vad bra Kyrgios är när han är på humör. Finns ingen av den nya generationen som har den högsta nivån, sen så spelar han ju dessutom väldigt underhållande. Kyrgios skulle kunna bli en superstjärna om han hade huvudet med sig.

Håller med, han är snäppet över de andra. Känns som att han behöver en lugn och trygg tränare att jobba med i några år, gärna en svensk. De brukar kunna tygla spelare som har lite problem med det mentala.
Citera
2017-10-08, 15:20
Medlem
Känns som att det ska mycket till nu för att Nadal inte ska sluta året som världsetta. Federer måste vinna Shanghai i princip annars tror jag att racet är så gott som dött, Nadal kommer plocka sin beskärda del oavsett vad Federer spelar in.
Citera
2017-10-08, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Känns som att det ska mycket till nu för att Nadal inte ska sluta året som världsetta. Federer måste vinna Shanghai i princip annars tror jag att racet är så gott som dött, Nadal kommer plocka sin beskärda del oavsett vad Federer spelar in.

Jag hoppas att Nadal vinner någon match mot Federer. Vore helt sjukt om han slutade etta utan att lyckas slå den som är tvåa.

På damsidan så har vi en ny världsetta i Simona Halep imorgon. Ytterligare en spelare som når förstaplatsen utan att ha vunnit en Grand Slam. Man behöver på allvar se över poängsystemet på WTA-touren.
Citera
2017-10-08, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Jag hoppas att Nadal vinner någon match mot Federer. Vore helt sjukt om han slutade etta utan att lyckas slå den som är tvåa.

På damsidan så har vi en ny världsetta i Simona Halep imorgon. Ytterligare en spelare som når förstaplatsen utan att ha vunnit en Grand Slam. Man behöver på allvar se över poängsystemet på WTA-touren.

Problemet är väl snarare att GS vinnarna har varit hopplösa utanför GS turneringarna, Muguruza är en mental dvärg som inte klarar av att spela med press över huvud taget. Ostapenko som vann FÖ har inte lyckats alls i övrigt, 2 semi i master är allt hon lyckats med, Sloan Stepens lika dant, US Open och 2 semi i masters, resten fiasko.

Damtennisen befinner sig ett konstant vakum där one hit wonders regerar medan de stabila toppspelarna som vinner flera turneringar om året försvann när de dopade belgiskorna la av, undantagen är den dopade Serena Williams och tills nyligen den rådopade signalraketen Sharapova.

Jag har sagt det tidigare, kvinnor klarar inte av att presetera kontinuerligt utan att ta steorider, vi ser resultatet av det de senaste 15 åren. En massa ryska talanglösa dopade tennisrobotar och hopplösa talanger från EU och USA som alla är mentala vrak, Wozniacki är ett perfekt exempel.

På 90-talet hade vi fortfarande hormonpumpade kvinnor i toppen som presterade hela tiden, Graf, Sabatini, Arantxa etc. Nuförtiden är det stjärnsmällar om en kvinna klarar av att spela bra 2 turneringar i rad.
Citera
2017-10-11, 06:42
Medlem
Vobblers avatar
Då var Kyrgios igång igen, den här gången blev det en rage-quit i Shanghai. Frågan är om det inte är bättre att han satsar på något annat än tennis.
https://www.youtube.com/watch?v=rMnBCRosm1w
Citera
2017-10-11, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Då var Kyrgios igång igen, den här gången blev det en rage-quit i Shanghai. Frågan är om det inte är bättre att han satsar på något annat än tennis.

Som jag skrev för någon månad sedan. Vi vet vart vi har Kyrgios, jag uppskattar att han är ärlig, han verkar vara en bra kille faktiskt. Tennis betyder inte allt för honom. Så vi får helt enkelt vänta oss sådana här grejer under hela hans karriär.
Citera
2017-10-11, 10:15
Medlem
stoichkov8s avatar
Citat:

Frågan är om inte du borde satsa på att börja kommentera något annat än tennis.

Dam ishockey kanske?
Citera
2017-10-11, 13:04
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
Som jag skrev för någon månad sedan. Vi vet vart vi har Kyrgios, jag uppskattar att han är ärlig, han verkar vara en bra kille faktiskt. Tennis betyder inte allt för honom. Så vi får helt enkelt vänta oss sådana här grejer under hela hans karriär.

Ja, han är säkert en hygglig kille, men med den talangen har han alla förutsättningar. Men visst, det är kul med lite drama då och då.
Citera
2017-10-11, 13:30
Avslutad
Citat:
Ja, han är säkert en hygglig kille, men med den talangen har han alla förutsättningar. Men visst, det är kul med lite drama då och då.

Halvkul. Jag har också en del sympati för honom, men sånt här beteende är väldigt svårt att ursäkta. Första varningen får han för att han slår en boll ut ur station i vrede. Inget att snacka om, de är automatiska. Sen kommer det alltså in lite folk i stadion vid sidbytet i tiebreak, vilket får Kyrgios att börja snacka om vilken värdelös sopa domaren är. Helt rätt att ge honom en varning också för det.

Väldigt respektlöst mot Johnson (som kör med mustasch nu, hur coolt är inte det? ) och mot publiken. För att inte tala om domaren, som han inte ens kollade i ögonen när han tackade. Sen kommer lite BS-förklaringar på fb och twitter.

I presskonferensen efter att han blivit krossat i Kina-finalen, föresten, fick han nån fråga om hur han inte kunnat släppa det där domslutet, och han började snacka om Las Vegas, och att hans beteende var oviktigt i jämförelse. Vilket är rätt löjligt. Las Vegas-skjutningen var ju en vecka tidigare, och hade knappast nått att göra med hans beteende i Beijing.

När Dimitrov betedde sig som en komplett sopa i mot Schwartzman, i finalen i Turkiet (när Dimitrov gav upp och därmed förstörde för argentinaren i hans första turneringsvinst), eller Coric mot Johnson i AO hade de vett att be om ursäkt och var också rejält ångerfulla. Visst, man får vänja sig vid Kyrgios, men det är trots allt svagt att göra sånt här om och om igen.

Dimitrov räddar 3-6 underläge i tredje sets tiebreak mot Harrison och går vidare.
Citera
2017-10-11, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
I presskonferensen efter att han blivit krossat i Kina-finalen, föresten, fick han nån fråga om hur han inte kunnat släppa det där domslutet, och han började snacka om Las Vegas, och att hans beteende var oviktigt i jämförelse. Vilket är rätt löjligt. Las Vegas-skjutningen var ju en vecka tidigare, och hade knappast nått att göra med hans beteende i Beijing.

Bara ytterligare ett sätt att säga att han inte bryr sig så mycket om tennis.

Jag förstår egentligen inte riktigt varför ni inte accepterar detta. Ni borde inte bry er om Kyrgios.

Sedan tycker jag hans talang är ganska överskattad, han servar otroligt bra, där är han bland de bästa talangerna. Men i grundspelet så är han absolut inte den bästa unga talangen på touren. Lägg där till att han inte är särskilt motiverad. Då förstår vem som helst att han inte är något att bry sig om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in