Citat:
Ursprungligen postat av
nantale
Han är ìnte medborgare i Iran. Menar du att Iran folkbokför även icke-medborgare? Mig veterligen har afganer bara uppehållskort i Iran och det går inte kontrollera. Iran tar heller inte emot afghaner som lämnat Iran, även om det inte verkar sjunka in hos Flashbacks användare. Om man vill resa till Iran och inte är medborgare i landet måste man ansöka om visering. Blir man utvisad från Sverige till Afghanistan kan man ansöka om visum till Iran, från Kabul. Det tror jag att många gör. När det gäller den här Amir så har han bedömts som flykting därav det treåriga tillståndet. Grunderna till flyktingstatus kan var och en googla fram. Ålder, dvs minderårighet är inte en flyktinggrund. Det spelar sannolikt
ingen roll om Amir ljög om sin ålder.
Om Amir ljög om sin ålder... Är det en rimlig tanke att ifrågasätta om han ljugit om även andra förhållanden? Vad tycker du?
Den normalt tänkande individen och även migrationsverket får man hoppas börjar såklart ifrågasätta om personen ifråga har uppgivit andra felaktiga påståenden. Har han någon annans barns, kvinnas, mans plats nu som har ett verkligt asylskäl? Hemskt och vidrigt om detta skulle vara fallet!
Låt oss då införa dessa "kritiserade" (från en viss minoritet) ålderstesterna som har en sån hög lyckandefrekvens, 99%. Vi lyckas kanske inte avslöja de som uppger att de är 17 år när de i själva verket är 18/19 år men vi slipper 22 åringar som bedöms vara 17 år. Och vi slipper att felakigt betala ut miljoner/miljarder? till vuxna män som inte är barn!
Tycker inte du att detta vore bra?
Låt oss även bli mer vuxna i debatten och inte rasiststämpla människor som fullt rimligt och förståeligt är emot att våra/svenska folkets hårt inarbetade skattepengar går till de som enligt våra demokratisk valda lagar faktiskt har rätt till det och behöver det mest!
Annars urholkas asyllagen!
Och de som verkligen behöver asyl och våra pengar/omsorg får vara utan. Det tycker jag är vidrigt!
Det finns inte en outtömlig hink med pengar att ösa ur hur mycket vänstern än vill tro detta.