Citat:
Nej, jag vet. Meningen i det inlägget var endast utifrån om nu Amir skulle vara bakladdare (som användaren jag kommenterade siade om) - då skulle möjligheterna till asylskäl och tillfälligt uppehållstillstånd nog vara goda, eller mer gynnsamma än om han inte var det... Kan man tänka. Men han bör väl också, kan man tycka, ha någonting annat att komma med, liksom inte bara komma till Sverige och säga "Tjena, jag är utsatt, är fikus och kommer från Iran och vill genom detta att ni ger mig ett uppehållstillsånd!".Det är likväl ett bedrägeri att uppge fel ålder plus fel ursprungsland. Nej det går tydligen att vara homo i Iran, omöjligt är det inte. Man får kanske räkna med att betala mutor till den religiösa Polisen i Iran, en del är ju gifta med kvinnor som ett slags alibi men lever ju homo-liv ändå.
Som jag beskrivit tidigare, bland annat här, utifrån Balis info (om man utgår från att han har tillräckligt på fötterna med 1994 etc, vilket han hävdar) så är det ju ett åldersbedrägeri - och jag tycker också att det kan finnas skäl att återkalla hans tillfälliga uppehållstillstånd.
https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Efter-beslut/Om-du-far-stanna/Uppehallstillstand-som-flykting.html
Citat:
Det borde gå att kunna kolla upp via Iran och deras folkbokföring, hoppas jag. Iran känns ju inte direkt som ett land som Somalia... Men jag vet samtidigt inte hur det funkar exakt i Iran.