Citat:
Ursprungligen postat av
Fojos
Varför skulle advokaten uppmana om det? Om den asylsökande säger att det inte är hans så säger advokaten det också (även om advokaten själv förstår att det är skitsnack).
Javisst, är med på det i detta specifika fall. Men menade mer generellt; som asylsökare måste man tala sanning under utredning och advokaten får inte medvetet förmedla osanningar.
Hur det sen funkar i praktiken är ju givetvis en helt annan sak.😐
Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Vänstern lurar i henne att hon är genial, men av det jag hört av henne bedömer jag hennes förstånd till det hos en normal svensk 12-åring.
Pass opp nu så hennes ålder inte blir nedskriven!😧
Citat:
Ursprungligen postat av
Roedstrumpa
ja, man kan ju undra om man ens försöker ID-kolla dom som söker asyl här? DNA? Tar man ens fingeravtryck? I en debatt-tråd häromkvällen på FB - Ung i Sverige elr Stoppa Utvisningarna ... -diskuterades en ny tipsbok hur man går vidare efter tre avslag. En postade att "jag vet - jag går i skolan efter 10 avslag" - men det tipset var bort-censurerat nästa dag. Man undrar ju om MV ens försöker kolla asylsökande med flera identiteter. Någon som vet?
Fingeravtryck tas på alla som söker asyl.
Ja MP:s/Fridolins lag om att hazarer o dyl som går i skolan (visar sig där ibland) inte skall utvisas innan man gått klart gör att de kan överklaga/skjuta upp utvisningen gång på gång.
Iom denna lag ligger nu avgörandet hos lärare/kuratorer/rektorer etc som är de som i praktiken kan avgöra vilka som kan skickas hem o inte.
Tacka MP för denna röra.😓👎