2017-10-08, 01:56
Medlem
Bente.Albrechts avatar
Citat:
Jag växte upp med anständigt Mikael, glöm inte jag kom inte till Sverige för att ha bra, jag hade bra i Iran redan, jag vill bara leva.
Så säger Amir för en halvtimme sedan, till någon på Twitter (som skriver "Kör hårt Amir! Det finns ett anständigt Sverige också, glöm inte bort").

Vad säger han här? Att han hade det bra i Iran.

Även om han lägger till "jag vill bara leva" - om det nu är inom detta jag vill bara leva som hans asylskäl bottnar? - låter hans snack delvis som det vilket brukar falla inom välfärdsmigranter, ekonomiska migranter, "vill ha ett bättre liv (än det jag har)"-migranter osv.

Eller?

https://twitter.com/nabizadehse/status/916804855590805504
Citera
2017-10-08, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bente.Albrecht
Så säger Amir för en halvtimme sedan, till någon på Twitter (som skriver "Kör hårt Amir! Det finns ett anständigt Sverige också, glöm inte bort").

Vad säger han här? Att han hade det bra i Iran.

Även om han lägger till "jag vill bara leva" - om det nu är inom detta jag vill bara leva som hans asylskäl bottnar? - låter hans snack delvis som det vilket brukar falla inom välfärdsmigranter, ekonomiska migranter, "vill ha ett bättre liv (än det jag har)"-migranter osv.

Eller?

https://twitter.com/nabizadehse/status/916804855590805504

Helt rätt uppfattat. Killen kom hit för bidragens skull, för att få ett bättre liv. Han är ingen flykting undan krig eller förföljelse. Han har noll asylskäl. Noll skyddskäl. Merit Wager har skrivit och publicerat många artiklar i ämnet ”bättre liv” spekulanterna, särskilt den stora gruppen hazarer som verkar extra krävande.
Här är två av hennes artiklar:
http://meritwager.nu/allmant/nar-blev-hopp-om-ett-battre-liv-grund-for-permanent-uppehallstillstand-i-sverige/
http://meritwager.nu/allmant/afghaner-utan-ratt-att-vistas-i-sverige-vi-har-bara-borjat-vi-ska-fortsatta-utmana-makten-och-bygga- landet-nu-med-ny-strategi/
Citera
2017-10-08, 02:28
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Han skriver att han kom till Sverige för att ha det bra som han har det bra i Iran Han blir inte yngre av att blocka Bali heller.

Ser ut som att han hotar Karlsson. Eftersom han är så intresserad av lag och ordning bör han polisanmälas en migrant som uppger fel ålder har begått ett brott. En tonåring med falskt leg för att köpa ut hamnar inför rätten om tonåringen avslöjas.

https://mobile.twitter.com/nabizadehse/status/916799264591896576
Citera
2017-10-08, 02:29
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jasonlives
Advokat Emma Persson verkar ha övergett att försöka motbevisa själva sakfrågan. Istället bara massa floskel:

När en advokat säger dyligkt betyder det.

1. Det är sant Bali påsrår.
2. Vi har inget att sätta emot annat än att Bali är en ond man som avslöjat min klient.
3. Jag kan fakturera ytterligare 20.000 på detta uttalande.
Citera
2017-10-08, 02:35
Medlem
gonesexuallywrongs avatar
Jag gissar på att han med spökskrivare Emma kommer fokusera på påstått näthat och hur en riksdagsman drevar mot en "tonårig" han kommer inte beröra att han uppgett olika åldrar, namn och vad han har för asylskäl artikeln kommer handlar om hur synd det är om Amir. Emma har publicerat bevis och kört upp i Balis anus om det fanns. Nu gjorde hon istället sin twitter privat till och med puckot Jerlerup har tvingats bekräfta hemsidans legitimitet.

Citat:
Ursprungligen postat av Amir
Så fort som möjligt jag kommer och skriver en artikel om allt som hänt om min ålder och uppgifter på nätet. Först Matias Karlsson 👮

Något trams om att svenskar också ljuger lär tas upp i artikeln.
Senast redigerad av gonesexuallywrong 2017-10-08 kl. 02:37.
Citera
2017-10-08, 02:38
Medlem
Möjligt att Amir kanske är gay och det är skälet till TUT. Nu vet jag att män i MENA klänger på varandra på ett annat sätt även om de är hetero men 2 bilder jag sett med Amir och en annan man ger gay vibbar. Finns ju en anledning då varför hans familj hotat honom för de har Amir skrivit själv var ett skäl och så har han nämnt politik och i Iran hänger de gays som lever ut sina lustar.
Sedan är han inte hazar, det syns ju.
Sedan om det är så vanligt att ljuga om sin ålder så normaliseras det bland afghaner och asylaktivister.
Citera
2017-10-08, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Helt rätt uppfattat. Killen kom hit för bidragens skull, för att få ett bättre liv. Han är ingen flykting undan krig eller förföljelse. Han har noll asylskäl. Noll skyddskäl. Merit Wager har skrivit och publicerat många artiklar i ämnet ”bättre liv” spekulanterna, särskilt den stora gruppen hazarer som verkar extra krävande.
http://meritwager.nu/allmant/nar-blev-hopp-om-ett-battre-liv-grund-for-permanent-uppehallstillstand-i-sverige/
http://meritwager.nu/allmant/afghaner-utan-ratt-att-vistas-i-sverige-vi-har-bara-borjat-vi-ska-fortsatta-utmana-makten-och-bygga- landet-nu-med-ny-strategi/

Oj, den nyaste länken var extra läbbig läsning. Det här kan bli farligt:

"Det här är något helt unikt, något liknande har aldrig tidigare hänt och det kan bli farligt."

"Att ge en stor, högljudd grupp människor utan någon anknytning till landet så stort utrymme och att människor till och med stöder deras krav kan bli farligt."

Och så det som känns så absurt och surrealistiskt med Sverige nu:

"I inget annat land, såvitt känt, ges personer utan tillstånd att ens vara där, sådant utrymme, till och med i stora medier!"

Citera
2017-10-08, 03:17
Medlem
Bente.Albrechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Merit Wager beskriver det bra. Egentligen är det uppseendeväckande att han är så naiv att han medger att han hade det bra i Iran, och det under en tid när han på samma gång avslöjats som åldersbedragare (utifrån Balis uppgifter). De där asylskälen blir man ju jäkligt nyfiken på...

Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER
Möjligt att Amir kanske är gay och det är skälet till TUT. Nu vet jag att män i MENA klänger på varandra på ett annat sätt även om de är hetero men 2 bilder jag sett med Amir och en annan man ger gay vibbar. Finns ju en anledning då varför hans familj hotat honom för de har Amir skrivit själv var ett skäl och så har han nämnt politik och i Iran hänger de gays som lever ut sina lustar.
Sedan om det är så vanligt att ljuga om sin ålder så normaliseras det bland afghaner och asylaktivister.
När du säger det.
Man får faktiskt lite bögvibbar av Amir. En del bilder talar inte till hans fördel som hetero heller...
Bilden vid Balis blogg igår t.ex.
Hela det avskalade bildarrangemanget andas också inte så lite homoeroticism...

Den här bilden på Twitter är också lätt gayvarning på.

Asylskäl för att vara homo och utsatt från Iran? Borde vara goda skäl.
Citera
2017-10-08, 03:27
Medlem
Citat:
Hans asylskäl vore intressant att få se. Den frågan undviker han (jag har inte sett honom berätta om vad de egentliga skälen skulle vara).

Med tanke på det senaste, där det av Balis uppgifter att döma tycks vara så att han bluffat med åldern, skarvat fem år, kan man undra om det verkligen är rimligt och rättvist om han, som nu har tillfälligt uppehållstillstånd i tre år, ska få fortsatt uppehållstillstånd? Vad har han egentligen för skyddsskäl (skulle vara intressant att få veta)?

Rörande "Uppehållstillstånd för dig som har fått status som flykting --
Du som har fått status som flykting får uppehållstillstånd i tre år. Om du kan försörja dig när ditt uppehållstillstånd slutar gälla kan du få permanent uppehållstillstånd.
" nämner Migrationsverket:Alltså så skulle ju Amirs uppehållstillstånd kunna återkallas i och med att han "medvetet ljög eller inte berättade om något som hade betydelse för sitt uppehållstillstånd" - när han, enligt Hanif Balis granskning, har 1994 som födelseår men i Sverige uppgivit 1999.

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Efter-beslut/Om-du-far-stanna/Uppehallstillstand-som-flykting.html

Det är väl knappast första gången i världshistorien någon uppger en annan ålder på internet för att vara mer intressant etc?
Citera
2017-10-08, 04:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Det är väl knappast första gången i världshistorien någon uppger en annan ålder på internet för att vara mer intressant etc?

?? Men ser hen ut att vara tolv år på bilderna då då ?
Om svenska myndigheter begär ut folkboföringsdata ifrån Iran ? Vad säger du då ?
Kommer du att anmäla MV för tex myndighetsmissbruk ?
Om en 20 år kommer Amir att hävda att hen är 65 år då pensionen utfaller då ?
Vad är din ståndpunkt i det här ? Går du själv till FK och påstår att du fyllt 65 år, eller var finns din egen moral här ?
Eller har din kompass tappat orienteringen, typ

Dina övriga inlägg i den här tråden har inte precis någon större tyngd om man uttrycker det milt, tex här:
Citat:
Inte möjligen så att olika länder har olika tideräkning? Han är född 94 i hemlandet och 99 i Sverige?

?? Borde rapporteras tycker man ju ? Du kanske själv låtsas att du är en tolvårig tjej med flätor hemma hos dig, och har en låtsasålder efter dagshumöret ?

Håll dig till den här tråden istället:
(FB) Ålderstest 99% säkerhet med magnetkamera.
Citat:
Det skulle innebära att minst 500 barn på felaktig grund skickas i döden.

Asylaktivisterna kommer nu att hitta på att sjukhusens röntgenkameror är manipulerade av MV -
Att bilderna är photoshoppade mm...
Fast har du varit själv i Afghanistan då då ? Eller Iran ? Hur är det där, tro ? Säkert är det så att "baarnen" radas upp emot en vägg vid flygplatsen och skjuts direkt - Det är ju er uppfattning
- "Baarnen" kan lika gärna råka bli skjutna i Sverige i tex gängvåldet i Malmö ?
Som ni asylaktivister har bäddat för,
För som de asylaktivister som ni är och den oreda ni ställt till med så får ni ta mig fan städa upp efter er, typ

Citat:
Asylskäl för att vara homo och utsatt från Iran? Borde vara goda skäl.

Det är likväl ett bedrägeri att uppge fel ålder plus fel ursprungsland. Nej det går tydligen att vara homo i Iran, omöjligt är det inte. Man får kanske räkna med att betala mutor till den religiösa Polisen i Iran, en del är ju gifta med kvinnor som ett slags alibi men lever ju homo-liv ändå.

Citat:
Ursprungligen postat av gonesexuallywrong
Han skriver att han kom till Sverige för att ha det bra som han har det bra i Iran Han blir inte yngre av att blocka Bali heller.

Ser ut som att han hotar Karlsson. Eftersom han är så intresserad av lag och ordning bör han polisanmälas en migrant som uppger fel ålder har begått ett brott. En tonåring med falskt leg för att köpa ut hamnar inför rätten om tonåringen avslöjas.

https://mobile.twitter.com/nabizadehse/status/916799264591896576

Ja, precis. Bedrägeri är ju ett brott. Om en etnisk svensk VABbar några dagar extra så blir det sjujäkla liv på FK, typ

Om nu Hanif Bali har kvar originalbilderna ifrån de konton han tittat på kan man ju göra google bildsökningar för att där se var de förekommer på andra ställen. Man kan möjligen också hitta metadata i bildfilerna och avgöra om det verkar rimligt. Eventuellt så finns de ju kvar i Balis dators cache.
År 2012 var det inte vanligt med fungerande Internet i Aghanistan. Däremot har Internet fungerat sedan rätt lång tid tillbaka i Iran, även om vissa sajter numera påstås vara blockade av regimen.

Iran är inget skitland, har vänner som varit där nyligen och det är ett rätt så välmående land egentligen. Det ligger inte precis folk och dör på gatorna och sådant

Nä folk ser ut att vara rätt vålmående där, det finns rätt gott om varor i butikerna. Tex iranska vägar är betydligt bättre än vad de svenska vägarna är på sina håll. Kriminaliteten utav småbrott som ficktjuveri o likn är tydligen mycket låg
Politiskt så är ju dock Iran ett typiskt MÖ-land, fast folk orkar nog inte engagera sig i den heller
Som alla MÖ-länder så är det riskabelt att vara politiker, riktigt riskabelt ibland

Nä anledningen till att rymma ifrån Iran är ju den att det faktiskt finns många unga män som är singlar, det är väl inget höjdarland att vara ung i, Religionen är mycket stark där, det är ju ett medeltida samhälle på vissa sätt, alltså antagligen bara jävligt tråkigt i längden

Citat:
Ursprungligen postat av NOMOONRIVER

Det är väl bara hen själv som vet var hen är ifrån, typ Pluto eller Jupiter...
Gissar på att asylhenvänstern nu kommer att kräva att alla asylansökningar hemligstämplas, plus att legitimationerna numera kommer att få XXXX i årtalet plus att fotografiet pixlas på tvären och längden

Bisarr situation som uppstår av att man inte kan lita på legitimationer, vilket i sin tur kan göra att asylanternas bankkonton kan användas för tex penningtvätt mm, utan att bankerna kan utreda det hela särskilt effektivt ? Dvs inte alls
Senast redigerad av DrSvenne 2017-10-08 kl. 04:43.
Citera
2017-10-08, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NotYetNotYet
OT. Hur svårt kan det vara att kolla upp om den här snubbjäveln ljuger eller inte? Vafan liksom, Att säga att sidor på nätet är bevis är bara trams. Alla vet att det inte är bevis, även om det kan vara rätt vägledande liksom.

Tips. Att kolla med folkbokföringen i Iran, detta har gjorts i en del andra fall, och åldersangivelsen har i en del fall visat sig vara felaktiga
Citera
2017-10-08, 05:17
Medlem
Hanif har bevisat att Amir ljuger om sin ålder. Men jag förstår inte....

När kom Amir till Sverige och hur gammal uppgav han att han var då?

Har han bott, inte bara passerat, i andra länder i Europa innan han tog sig hit?

Har han inte status som "ensamkommande barn"? Om inte, på vilket sätt har han fått fördelar av att skriva ned sin ålder med fem år?

Har han gått eller går i svensk gymnasieskola för att han sa sig vara fem år yngre? Eller fått mer pengar i bidrag för att skrev ned åldern?

Vad har han vunnit på att ljuga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in