2017-10-08, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 20/20
Hanif Bali kommer nog knappast att behöva jobba särskilt hårt för sin personvalskampanj nästa år efter detta.

Jag ser det dock som en tämligen stor risk att han kommer att utsättas för påtryckningar/hot/våld att avstå politiska uppdrag. Kan inte föreställa mig någon i Sverige som är så hatad av vänstern just nu.

Janouch:

"Det är inte Hanif Bali som är Sveriges problem – problemet är lögner och feghet"

http://katerinamagasin.se/det-ar-inte-hanif-bali-som-ar-sveriges-problem-problemet-ar-logner-och-feghet/
Citera
2017-10-08, 00:16
Medlem
ja, man kan ju undra om man ens försöker ID-kolla dom som söker asyl här? DNA? Tar man ens fingeravtryck? I en debatt-tråd häromkvällen på FB - Ung i Sverige elr Stoppa Utvisningarna ... -diskuterades en ny tipsbok hur man går vidare efter tre avslag. En postade att "jag vet - jag går i skolan efter 10 avslag" - men det tipset var bort-censurerat nästa dag. Man undrar ju om MV ens försöker kolla asylsökande med flera identiteter. Någon som vet?
Citera
2017-10-08, 00:21
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HobbyGW
Enkelt. Hon heter Fatima Khawari i folkbokföringen, så inget intressant i artikeln.

https://www.ratsit.se/20000126-Fatima_Khawari_Johanneshov/9qE_EzpKx5AfYiloKTyR-4o21Gh42KzYiF2umV-ZvEQ

Klicka på "På adressen" så ser du hennes bror och resten av familjen.

Det konstiga är att hennes bror Mostafa som är familjeöverhuvud aldrig syns till på bild tillsammans med henne. Som muslimsk kvinna får hon inte gå ut själv med någon kille, typ Amir utan att någon manlig familjemedlem är med.
Citera
2017-10-08, 00:36
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det konstiga är att hennes bror Mostafa som är familjeöverhuvud aldrig syns till på bild tillsammans med henne. Som muslimsk kvinna får hon inte gå ut själv med någon kille, typ Amir utan att någon manlig familjemedlem är med.

Ramlar det in en halv miljon på kontot kan de nog tulla lite på dom reglerna.
Citera
2017-10-08, 00:48
Medlem
Arnstadokratins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Det väsentligaste i Fatemeh Khavaris utseende är den stelnade intensiva blicken.

Ögonen är själens spegel.
Ja bra beskrivning av blicken. Lite "shark gaze"/psykopati över den.
Citera
2017-10-08, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Varför skulle advokaten uppmana om det? Om den asylsökande säger att det inte är hans så säger advokaten det också (även om advokaten själv förstår att det är skitsnack).

Javisst, är med på det i detta specifika fall. Men menade mer generellt; som asylsökare måste man tala sanning under utredning och advokaten får inte medvetet förmedla osanningar.
Hur det sen funkar i praktiken är ju givetvis en helt annan sak.😐

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vänstern lurar i henne att hon är genial, men av det jag hört av henne bedömer jag hennes förstånd till det hos en normal svensk 12-åring.

Pass opp nu så hennes ålder inte blir nedskriven!😧

Citat:
Ursprungligen postat av Roedstrumpa
ja, man kan ju undra om man ens försöker ID-kolla dom som söker asyl här? DNA? Tar man ens fingeravtryck? I en debatt-tråd häromkvällen på FB - Ung i Sverige elr Stoppa Utvisningarna ... -diskuterades en ny tipsbok hur man går vidare efter tre avslag. En postade att "jag vet - jag går i skolan efter 10 avslag" - men det tipset var bort-censurerat nästa dag. Man undrar ju om MV ens försöker kolla asylsökande med flera identiteter. Någon som vet?

Fingeravtryck tas på alla som söker asyl.

Ja MP:s/Fridolins lag om att hazarer o dyl som går i skolan (visar sig där ibland) inte skall utvisas innan man gått klart gör att de kan överklaga/skjuta upp utvisningen gång på gång.
Iom denna lag ligger nu avgörandet hos lärare/kuratorer/rektorer etc som är de som i praktiken kan avgöra vilka som kan skickas hem o inte.
Tacka MP för denna röra.😓👎
Citera
2017-10-08, 01:03
Medlem
Bente.Albrechts avatar
Citat:
Så fort som möjligt jag kommer och skriver en artikel om allt som hänt om min ålder och uppgifter på nätet. Först Matias Karlsson
Amir nyss på Twitter.

https://twitter.com/nabizadehse/status/916799264591896576
Citera
2017-10-08, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce

Kanske Mostafa som spelar tjej?
Citera
2017-10-08, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stegbil
Nu är jag helt övertygad om att.hälften av alla monkeys på den där "strejken" är här illegalt och den andra halvan är.över 25.

MEN

När ska SD's representanter lära sig att hålla käften? Dom är inget litet fittpart längre och många av deras potentiella väljare förväntar sig en högre nivå.
Krafttag mot invandringen absolut men genom politiken. Inte genom nån idiot som twittrar på det sättet.
Skärpning för helvete.

Gör dom verkligen det? Man får lätt en annan uppfattning här på flashback.
Citera
2017-10-08, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bente.Albrecht
Amir nyss på Twitter.

https://twitter.com/nabizadehse/status/916799264591896576

Och tidigare:

"Jag fått inte uppehållstillstånd pga min ålder! Jag hade asylskäl."

Vilka var asylskälen?

https://mobile.twitter.com/nabizadehse/status/916437604131901440
Citera
2017-10-08, 01:37
Medlem
Bente.Albrechts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MariaMary
Och tidigare:

"Jag fått inte uppehållstillstånd pga min ålder! Jag hade asylskäl."

Vilka var asylskälen?

https://mobile.twitter.com/nabizadehse/status/916437604131901440
Hans asylskäl vore intressant att få se. Den frågan undviker han (jag har inte sett honom berätta om vad de egentliga skälen skulle vara).

Med tanke på det senaste, där det av Balis uppgifter att döma tycks vara så att han bluffat med åldern, skarvat fem år, kan man undra om det verkligen är rimligt och rättvist om han, som nu har tillfälligt uppehållstillstånd i tre år, ska få fortsatt uppehållstillstånd? Vad har han egentligen för skyddsskäl (skulle vara intressant att få veta)?

Rörande "Uppehållstillstånd för dig som har fått status som flykting --
Du som har fått status som flykting får uppehållstillstånd i tre år. Om du kan försörja dig när ditt uppehållstillstånd slutar gälla kan du få permanent uppehållstillstånd.
" nämner Migrationsverket:
Citat:
Uppehållstillståndet kan återkallas
Ditt uppehållstillstånd kan återkallas om du uppgav en falsk identitet när du ansökte om uppehållstillstånd, eller om du medvetet ljög eller inte berättade om något som hade betydelse för ditt uppehållstillstånd .

Om du döms för ett brott kan domstolen besluta att du ska utvisas. Då återkallar Migrationsverket ditt uppehållstillstånd. Ditt uppehållstillstånd kan återkallas även om du har haft tillståndet i flera år.

Förlängning av tidsbegränsat uppehållstillstånd
När ditt tidsbegränsade uppehållstillstånd slutar gälla har du möjlighet att ansöka om förlängning. Du kan få förlängt uppehållstillstånd om du fortfarande har behöver skydd. I vissa fall kan du också få uppehållstillstånd om du har andra skäl för att stanna i Sverige.
Alltså så skulle ju Amirs uppehållstillstånd kunna återkallas i och med att han "medvetet ljög eller inte berättade om något som hade betydelse för sitt uppehållstillstånd" - när han, enligt Hanif Balis granskning, har 1994 som födelseår men i Sverige uppgivit 1999.

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Efter-beslut/Om-du-far-stanna/Uppehallstillstand-som-flykting.html
Senast redigerad av Bente.Albrecht 2017-10-08 kl. 01:42.
Citera
2017-10-08, 01:51
Medlem
-DaRude-s avatar
Att afghanerna ljuger om sin ålder kan knappast vara en nyhet. Varenda en är ju 17 år trots att en del till och med verkar vara jämnåriga med statsministern. Jag är mäkta irriterad på alla dessa "hazarer" och afghaner, varenda en av manligt kön för övrigt. I media visar de gärna upp en handfull tjejer, de enda av sitt slag, medan dessa män sitter och kräver att svenskarna ska försörja dem. "Vi hjälper flyktingar" inbillar vi oss. Skämmes tamefan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in