2017-10-07, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Nu spekulerar jag lite men säg att PM därute lämnade KW och tog en liten avstickare i Ubåtens uppblåsbara gummibåt.

När han rott tillbaka upptäcker han vad den tredje personen som han har en oerhört stor lojalitet till gjort och beslutar sig för att hjälpa hen från att slippa bli gripen av polisen och sätter av hen i gummibåten vid räfshalvön varefter han städar upp enligt vad som rapporterats.

Jag säger inte att det är exakt så här det gått till eftersom jag inte var med i Ubåten utan bara att det är vad väldigt många tänker.

Nej man tänker inte att man lämnar en u-båt obemannad i ytläge på havet på natten och ger i väg med en gummibåt.
Citera
2017-10-07, 22:58
Medlem
Om det är så (vilket det utan tvivel verkar vara),
Är det inte jävligt klumpigt sätt att mörda på?

Folk visste ju att hon var med honom och gjorde reportage. Skulle han vara erfaren mördare som varit utanför radarn - varför gör han då ett så fatalt misstag?
Citera
2017-10-07, 23:00
Medlem
Citat:
Nu spekulerar jag lite men säg att PM därute lämnade KW och tog en liten avstickare i Ubåtens uppblåsbara gummibåt.

När han rott tillbaka upptäcker han vad den tredje personen som han har en oerhört stor lojalitet till gjort och beslutar sig för att hjälpa hen från att slippa bli gripen av polisen och sätter av hen i gummibåten vid räfshalvön varefter han städar upp enligt vad som rapporterats.

Jag säger inte att det är exakt så här det gått till eftersom jag inte var med i Ubåten utan bara att det är vad väldigt många tänker.
PM tog fram sin uppblåsbara gummibåt och körde runt medan ubåten låg under vattnet? Eller PM såg så försynt ut när han körde runt i uppblåsbar gummibåt så ingen alls såg röken av denna gummibåt? Snälla starta en egen tråd om detta - det smutsar bara ner dennat råd.
Citera
2017-10-07, 23:07
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Nej man tänker inte att man lämnar en u-båt obemannad i ytläge på havet på natten och ger i väg med en gummibåt.

Citat:
Ursprungligen postat av cellplast
PM tog fram sin uppblåsbara gummibåt och körde runt medan ubåten låg under vattnet? Eller PM såg så försynt ut när han körde runt i uppblåsbar gummibåt så ingen alls såg röken av denna gummibåt? Snälla starta en egen tråd om detta - det smutsar bara ner dennat råd.
Inte obemannad. Båten låg inte under vattnet för övrigt vilket fotona av KW och PM i tornet visar.

Den tredje personen kan vara mer sjökapten än PM och ansvarat medan PM rodde runt i gummiflotten tills han kom tillbaka.

Jag säger inte att min hypotes är den enda möjliga-bara att många insiktsfulla funderar över detta scenario med en tredje person.
Citera
2017-10-07, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
I PM:S fall får det nog vara styckmord på kvinnor, dumpade till havs. Känner du till något sådant i Skåne?
För jag har sökt utan att finna.
Inte bland de som jag hittills tittat på i listan.
Citera
2017-10-07, 23:11
Bannlyst
Citat:
Vilka är dessa "väldigt många"? Är det Lao Tzu och kanske även Lao Tzu?
Senast redigerad av pethom 2017-10-07 kl. 23:17.
Citera
2017-10-07, 23:14
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det skulle inte förvåna mig det minsta om så skulle vara fallet.

Att "debutera" i en ålder av 46 år låter mycket sent i livet. Oftast sker "debuten" betydligt tidigare.

Stephen Paddock var 64 vid "debuten",inte ens en p-bot hade han innan las Vegas massakern...
Fan tro't...
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Inte obemannad. Båten låg inte under vattnet för övrigt vilket fotona av KW och PM i tornet visar.

Den tredje personen kan vara mer sjökapten än PM och ansvarat medan PM rodde runt i gummiflotten tills han kom tillbaka.

Jag säger inte att min hypotes är den enda möjliga-bara att många insiktsfulla funderar över detta scenario med en tredje person.

Kan du inte dra med den skaran insiktsfulla och starta en tråd i konspirationsdelen.

Det saknas ingen tredje person, alla bitar klaffar bra redan nu enligt den rimliga teorin.
Citera
Medlem
trngws avatar
Citat:

Det väcker ju en del frågor. Var är gummibåten? Varför syns inte heller denna tredje person på videoövervakningen på refshaleöen, den som inte heller fångade KW. Och hur har ubåten kunnat färdas längs sin dokumenterade rutt under tiden som ingen levande själv befinner sig ombord på den? Hur många timmar tar det att ro en liten gummibåt från Flakfortet in till Refshaleöen och tillbaka ut igen till den plats ubåten själv tagit sig till under tiden?

Bara för att ta några exempel.

Dock är vad du säger, att även om man får fram teknisk bevisning på den enda punkt som alla experter efterfrågar för att kunna döma PM, dödsorsak, så kan PM inte fällas.

Sedan får du gärna utveckla lite vilka alla dessa "väldigt många" är, och hur du vet vad de tänker. För du är väl inget troll?

Nej, du är nog tvärtom väldigt ensam med din konspirationsteori.
Citera
Medlem
fadervars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Inte bland de som jag hittills tittat på i listan.

Coolt, Vad är det för lista ni har?
Citera
2017-10-07, 23:16
Medlem
fadervars avatar
Citat:
Nej inte källan. Men de två mordfallen i Skåne. Vilka är de?
Jag kan skicka några kg godis till dig i utbyte mot info om två ouppklarade mordfall i Skåne.

Jag slår en signal och kollar imorgon, lite sent att ringa nu. 😀
Citera
2017-10-07, 23:16
Medlem
Citat:
I PM:S fall får det nog vara styckmord på kvinnor, dumpade till havs. Känner du till något sådant i Skåne?
För jag har sökt utan att finna.
Att göra sig av en kropp på samma sätt behöver inte vara mönstret eftersom en u-båt skulle väcka stor uppmärksamhet nr den är utanför område där människor är vana att se den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in