Citat:
Ah, nu är vi inne på den frågeställning jag hade. Sorry att jag uttryckte mig klumpigt i det första inlägget. Okej, man har hittat blodspår på några platser i ubåten, var någonstans vet vi i dagsläget inte mer än på en overall och möjligen på några damkläder, om jag minns rätt. Att det finns blodspår känns för mig i stort sett ofrånkomligt oavsett om gärningen var planerad eller inte, med tanke på vad PM gjort där och att han blev överrumplad precis efter gärningen.Nu tycker jag du är lite slirig här. I din första frågeställning som jag besvarade skrev du ”polisen har inte hittat blod i ubåten” som början på din fråga/påstående. Det besvarade jag, eller hur.
Nej det finns inget ”bevis” att han inte plastat in ubåten. Men det finns inte heller något som talar för det. Man har då vad jag hört inte funnit några rester eller spår av någon plastrulle. Om han nu förberett så noga med att plasta in där han tänkt utföra styckningen är det ju märkligt hur så mycket annat inte verkar speciellt planerat.
Nej det finns inget ”bevis” att han inte plastat in ubåten. Men det finns inte heller något som talar för det. Man har då vad jag hört inte funnit några rester eller spår av någon plastrulle. Om han nu förberett så noga med att plasta in där han tänkt utföra styckningen är det ju märkligt hur så mycket annat inte verkar speciellt planerat.
Låt säga att han plastat in allt minutiöst, plockat bort plasten och dumpat den efter styckningen. Torson kan ha touchat några metalldelar när han firade upp den, de blodiga damkläderna kan han ha sparat som souvenirer, och detta kan förklara de blodspår man funnit. Ett sådant scenario är i mina ögon fullt rimligt. Det är för mig inte otänkbart att han i slutänden klarat att komma undan om han inte missat radioanropen och därmed blivit eftersökt.
Det jag reagerar på är huruvida det är korrekt att påstå att han begått många misstag och varit slarvig. I mitt huvud kan det kan lika gärna ha gått till precis så som han planerat, hela vägen fram till att han blev överrumplad av sjöräddningshelikopter och civila båtar som sökte efter honom. Det är förstås rimligt att anta att hans intention var att torson skulle stanna bå Køgebuktens botten, och de vikter han valde var nog ett misstag.