2017-10-07, 20:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Det är bara att titta på matvagnen som var utanför hans rum. Det finns sju tallrikar, varav 2x stora flata, 2x djupa, 3x små flata, samt även 2x vattenflaskor.

Inte för att jag har en aning om var du fått antalet tallrikar ifrån, men exakt vad talar för att den matvagnen kom ifrån hans rum? Och vad menar du att det i sånt fall skulle bevisa eller indikera??
Citera
2017-10-07, 20:06
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Snälla du, Stephen Paddock sköt inte. Han var dels för fysiskt skröpplig för att klara av att skjuta och den versionen stämmer inte alls med vittnesuppgifter eller ljuden.
Det har skjutits på flera hotell, dyker upp mer och mer filmer och de verkar ha varit på rätt många ställen. Operationen har inte varit liten
Hur vet du att hans fysiska hållning var skröpplig? Ännu en gång kommer du med antaganden baserade på ålder och tre stycken foton som media har publicerat.
Citera
2017-10-07, 20:10
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Inte för att jag har en aning om var du fått antalet tallrikar ifrån, men exakt vad talar för att den matvagnen kom ifrån hans rum?
Eller att han nödvändigtvis skulle ha upplyst de övriga (3 vuxna och 3 barn?) om sina senare planer? Såvida dom nu inte turades om att skjuta under tiden som dom åt...
Citera
2017-10-07, 20:12
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Inte för att jag har en aning om var du fått antalet tallrikar ifrån, men exakt vad talar för att den matvagnen kom ifrån hans rum? Och vad menar du att det i sånt fall skulle bevisa eller indikera??

Det är inte så komplicerat att räkna antalet tallrikar på det fotografi som har publicerats på den matvagn som stod utanför hans rum och som var förberedd med en kamera. Det det indikerar är att han timmarna före dådet inte var ensam i sitt rum, men sedan om det var en prostituerad, en medbrottsling eller någon helt annan kan vi endast spekulera om.

Det kan ju tex ha varit den person som försökte varna festivaldeltagarna om den stundande attacken.

Det är rimligt att antaga att vagnen kom från hans rum av ett par anledningar:
* Han gömt en kamera i den
* På den där typen av hotell lämnas inte matvagnar ute i korridoren, utan rumsservicen kommer och hämtar upp den när gästen säger att han är färdig. Hade det varit en matvagn från en av grannarna hade grannarna rimligtvis infomrerat hotellet om att det finns en matvagn att plocka upp
Senast redigerad av bjornebarn 2017-10-07 kl. 20:14.
Citera
2017-10-07, 20:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Det är inte så komplicerat att räkna antalet tallrikar på det fotografi som har publicerats på den matvagn som stod utanför hans rum och som var förberedd med en kamera. Det det indikerar är att han timmarna före dådet inte var ensam i sitt rum, men sedan om det var en prostituerad, en medbrottsling eller någon helt annan kan vi endast spekulera om.

Det kan ju tex ha varit den person som försökte varna festivaldeltagarna om den stundande attacken.

Det är rimligt att antaga att vagnen kom från hans rum av ett par anledningar:
* Han gömt en kamera i den
* På den där typen av hotell lämnas inte matvagnar ute i korridoren, utan rumsservicen kommer och hämtar upp den när gästen säger att han är färdig. Hade det varit en matvagn från en av grannarna hade grannarna rimligtvis infomrerat hotellet om att det finns en matvagn att plocka upp

Rimligen?
Eller så hade någon kanske ställt ut vagnen för att slippa ha den på rummet (har själv gjort det vid flera tillfällen utan någon som helst terrorplan i bakhuvudet)...

Varför sitta och tramsa om sånt du inte har en aning om?
Citera
2017-10-07, 21:09
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Rimligen?
Eller så hade någon kanske ställt ut vagnen för att slippa ha den på rummet (har själv gjort det vid flera tillfällen utan någon som helst terrorplan i bakhuvudet)...

Varför sitta och tramsa om sånt du inte har en aning om?

Med tanke på hur välplanerat det har varit så har jag svårt att tänka mig att han skulle tagit vagnen av en ren slump från någon av sina grannar.

Vad vi vet säkert är att en kvinna försökte varna festivaldeltagarna innan skjutningen startade. Att det skulle ha skett av en ren slump är föga sannolikt, så alltså visste någon annan än Paddock om det här innan skjutningen började. Varför du då försöker hävda att ingen annan kan ha varit i hans rum innan skjutningen förstår jag inte... Vad är då din hypotes till att den kvinnan visste om vad som skulle hända?
Citera
2017-10-07, 21:55
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Med tanke på hur välplanerat det har varit så har jag svårt att tänka mig att han skulle tagit vagnen av en ren slump från någon av sina grannar.

Vad vi vet säkert är att en kvinna försökte varna festivaldeltagarna innan skjutningen startade. Att det skulle ha skett av en ren slump är föga sannolikt, så alltså visste någon annan än Paddock om det här innan skjutningen började. Varför du då försöker hävda att ingen annan kan ha varit i hans rum innan skjutningen förstår jag inte... Vad är då din hypotes till att den kvinnan visste om vad som skulle hända?
Vad kvinnan har med matvagnen att göra vet jag inte men om du nu är övertygad om att vagnen är en genomtänkt del i planen (inte tillfälligtvis upptäckt och utnyttjad) så verkar det väl mer rimligt att antalet tallrikar ingår i beräkningen snarare än att dom inte gör det? Speciellt om det nu är en false flag...
Citera
2017-10-07, 22:37
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Min hypotes är samma som vittnesutsagorna - det var en full kärting som hamnade i tjafs och började hota sin omgivning.
Citera
2017-10-07, 23:59
Avstängd
Har nu plöjt igenom ett större antal sinsemellan oberoende videor från konsertområdet och det råder inget tvivel, det är mer än endast en skytt. Minst två.

Hur ser det ut från officiellt håll? Fortfarande en ’lone nut’?
Citera
2017-10-08, 00:00
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falsehood
Jo, det luktar illa om detta, men vanligtvis brukar CIA inte döda civila amerikaner för att få igenom en anti-gun agenda utan det brukar vara någon form av fejkade skjutningar och "crisis actors".

Klart man kan släpa upp en 240B i ett hotellrum och skjuta i luften, men det enklaste är att spela upp maskingevärsljud genom högtalarsystemet och sedan börjar skådespelarna att skrika och ha sig, skrämma de ovetande åskådarna och sedan börjar splasha blod på sig och bli "räddade" av andra crisis actors. Hela evenemanget var troligtvis till för detta.
Kan du inte länka oss ett par högtalare som du tror du kan sätta upp i ditt hotellrum och få 20 000 personer nedanför på konsert att springa för sina liv? Genuint nyfiken på vad du tror att detta skulle kräva för hårdvara.
Citera
2017-10-08, 00:22
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Saker ryker från nätet så fort de är för uppenbart att det är kopplade till något som sen inträffat. Jag tror inte alls utredarna är speciellt intresserade av att komma fram till sanningen. Inte så länge som det kommer ett tjockt kuvert med kontanter under bordet vid rätt tillfälle.
Den här gången blir det nog i så fall svårt med tanke på alla hundratals mobilinspelningar från händelsen.

Citat:
Klart som fan att det här inte var en galning ute på ett självmordsuppdrag. Paddock, om det ens är han på bilderna med tanke på att ansiktet är böjt bakåt att man inte ser ansiktsdragen, blev likviderad av någon eller några. När och varför kanske kommer fram en dag.
Jag ser inget konstigt i sig att en ensam galning går loss med automatgevär mot en folkmassa. Det är när en växande mängd data och indikationer på att fler var inblandade som den hypotesen i motsvarande grad blir allt svårare att acceptera.

Citat:
Västvärlden delas idag in i människor i två grupper. Jag vill inte kalla det för vakna och får, det låter trivialt. Men i de som fortfarande tror på systemet och dess godhet och de som tappat förtroendet. Jag tror det handlar om hur bra långtidsminne man har. Vissa har inte det och kan då inte koppla ihop alla delar rent kronologiskt.
Den stora majoriteten amerikaner har för länge sedan tappat förtroendet för staten. Frågan är vad som krävs för att samma misstro ska nå critical mass och generera verklig politisk förändring.

Boiling frogs ...
Citera
2017-10-08, 00:38
Medlem
Vasectomaters avatar
Sorry om det redan lagts upp. Men i detta klipp så hörs det enstaka skott som börjar runt 3:12. Runt 3:40 börjar folk att skynda sig utåt, han som filmar undrar "what the heck is going on".

Det är först vid 3:50 som skottsalvorna från automatvapen börjar, då fegiscowboysen springer av scenen utan att säga ett skit.

Lägger upp den i denna tråden istället för den andra, då de endast vill bli skedmatade av US authorities och vägrar att ifrågasätta en enda detalj utanför MSM.

https://youtu.be/b7GZ1RawlLo

Min åsikt är den att gubben var absolut inte ensam om detta. Jag tvivlar även starkt på att han ens var delaktig. Men som i de flesta fall som dessa så är "GM" död och kan inte tala för sig. MSM börjar alltid med flera frågor, rapporterar även först att polisen sköt GM till döds. Sen ändras det och alla nyhetskanalerna mal på om samma sak om och om igen, visar samma klipp.
En journalists jobb är att ifrågasätta den officiella versionen där det är befogat. De ska vara "nosey" och påstridande. Men dessa US journalister vi har idag är inget annat än hyrda soldater som fogar sig i ledet och håller käft. Kan man ens kalla det ett jobb längre?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in