2017-10-07, 13:38
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
Istället för att fokusera på det som var fel, fokuserar vi i den här tråden istället på det han hade rätt i.

Det vill säga Las Vegas och att han nämner dom största säljarna osi systems och chertoff, inom just bland annnat metalldetektorer, som uppenbarligen är relevant till vad som hände.

Resten återstår att se vad som händer.

Han hade rätt om Vegas, fel om Henderson, fel om skåpbilarna, fel om datumet och angående metalldetektorer verkar det ju knappast aktuellt med tanke på skälen som framförts till att det inte redan finns på hotellen, men det återstår i sånt fall att se..
Citera
2017-10-07, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tlk00
Istället för att fokusera på det som var fel, fokuserar vi i den här tråden istället på det han hade rätt i.

Det vill säga Las Vegas och att han nämner dom största säljarna osi systems och chertoff, inom just bland annnat metalldetektorer, som uppenbarligen är relevant till vad som hände.

Resten återstår att se vad som händer.

Här är några som pusslat ihop lite mer, det han säger stämmer bra med andra händelser och hur politiker uttalat sig efter dådet. Man vill få folket att tänka i vissa banor som ökad säkerhet på hotellen och det finns företag redo att sälja in denna ökade säkerhet, kanske med hjälp av lagstiftning

Eerie Predictions in Vegas... Cui Bono?

Cui Bono
Citera
2017-10-07, 15:51
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Han som varnade för tre svarta skåpbilar den 12 september?
Att någon, någonstans går ut och hotar eller varnar för något är knappast relevant, åtminstone inte när det är så uppenbart fel..

Han hade rätt på staden, Las Vegas och att det hände ca tre veckor senare. Som det står i artikeln så kunde man ha justerat skjutningen för att invänta countryfestivalen. Jag vet inte vilka andra stora evenemang som gick av stapeln i Las Vegas efter det 11-12 september men det här vara garanterat det största i den tidsperioden.

Nära nog för mig.

Jag kanske inte har alla rätt, jag kanske inte ens är i närheten men hela historien och händelsen har fler hål än en ost.
Senast redigerad av I-van-Toer 2017-10-07 kl. 15:55.
Citera
2017-10-07, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Han hade rätt på staden, Las Vegas och att det hände ca tre veckor senare. Som det står i artikeln så kunde man ha justerat skjutningen för att invänta countryfestivalen. Jag vet inte vilka andra stora evenemang som gick av stapeln i Las Vegas efter det 11-12 september men det här vara garanterat det största i den tidsperioden.

Nära nog för mig.

Jag kanske inte har alla rätt, jag kanske inte ens är i närheten men hela historien och händelsen har fler hål än en ost.

Synd att tråden är borttagen. Och isåfall varför? Och varför vill inte utredarna veta mer om källan bakom tråden när de söker motiv?
Citera
2017-10-07, 16:30
Avstängd
”We are living in a Disney World” ~ Oliver Stone

Det är inte konstigt att fler och fler börjar ifrågasätta Main Stream News mot bakgrund av vad vi idag faktiskt vet har utspelat sig under ytan i en mängd kritiska historiska skeenden det senaste seklet. Det som däremot är konstigt är att det fortfarande finns individer som tycker att det här ifrågasättandet är konstigt.

Nu är det bara att invänta critical mass och hoppas på att det inte blir blodigt.
Citera
2017-10-07, 16:31
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunfire
Synd att tråden är borttagen. Och isåfall varför? Och varför vill inte utredarna veta mer om källan bakom tråden när de söker motiv?

Saker ryker från nätet så fort de är för uppenbart att det är kopplade till något som sen inträffat. Jag tror inte alls utredarna är speciellt intresserade av att komma fram till sanningen. Inte så länge som det kommer ett tjockt kuvert med kontanter under bordet vid rätt tillfälle.

Klart som fan att det här inte var en galning ute på ett självmordsuppdrag. Paddock, om det ens är han på bilderna med tanke på att ansiktet är böjt bakåt att man inte ser ansiktsdragen, blev likviderad av någon eller några. När och varför kanske kommer fram en dag.

Citat:
Ursprungligen postat av onopono

Det är inte konstigt att fler och fler börjar ifrågasätta Main Stream News mot bakgrund av vad vi idag faktiskt vet har utspelat sig under ytan i en mängd kritiska historiska skeenden det senaste seklet. Det som däremot är konstigt är att det fortfarande finns individer som tycker att det här ifrågasättandet är konstigt.

Nu är det bara att invänta critical mass och hoppas på att det inte blir blodigt.

Västvärlden delas idag in i människor i två grupper. Jag vill inte kalla det för vakna och får, det låter trivialt. Men i de som fortfarande tror på systemet och dess godhet och de som tappat förtroendet. Jag tror det handlar om hur bra långtidsminne man har. Vissa har inte det och kan då inte koppla ihop alla delar rent kronologiskt.
Senast redigerad av I-van-Toer 2017-10-07 kl. 16:35.
Citera
2017-10-07, 16:34
Medlem
Om mer övervakning och kontroll är motivet bakom den här false flag operationen så kommer följande att ske

Ingen kommer hitta någon anledning till varför Stephen utförde brottet, alla kommer vara helt förbryllade över det. Det stämmer in på mönstret eftersom de vill få folket att börja tro att vem som helst kan få konstiga tankar och göra dumheter. Alla skall kontrolleras mer

Polisen kommer förklara om och om igen hur mycket de försöker hitta motiv men de kommer inte hitta något, allt för att trumma ut budskapet om att vi skall misstänka alla
Citera
2017-10-07, 16:35
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

Ifrågasättandet utgår inte från någon som helst logisk slutledning utan är ett automatiserat panikskrikande som omedelbart utlöses vid varje betydelsefull händelse oavsett om det finns anledning eller ej. Därav idiotstämplas normalt de som direkt går ut och helt utan fakta påstår att det rör sig om false flags eller liknande. Ropa varg...
Citera
2017-10-07, 16:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer

Nära nog för mig.

En gång till då:
Han hade fel dag när han sa imorgon (12 september) - "eller senare" är knappast att pricka rätt..
Han hade fel förutsättningar (3 svarta skåpbilar)
Han hade halvt rätt om platsen (Las Vegas eller Henderson)...

Du har fel angående evenemang också.
Harvest Festival (den som besköts) hade 22.000 besökare.
Life is Beautifulfestivalen veckan innan (22-24 september) hade 50,000 besökare per dag...
Citera
2017-10-07, 17:33
Medlem
Citat:
En gång till då:
Han hade fel dag när han sa imorgon (12 september) - "eller senare" är knappast att pricka rätt..

Han hade tillräckligt mycket rätt för att sammanträffandet måste anses som "han viste om vad som var på gång"

Både plats och motiv hade han rätt i samt tidpunkt där nogranhet på en månad måste anses som häpnadsväckande
Citera
2017-10-07, 17:43
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
En gång till då:

99,9999999999999% av alla förutsägelser på internet har fel angående alla tre om man ser det över en månadsperiod.

Citat:
Du har fel angående evenemang också.
Harvest Festival (den som besköts) hade 22.000 besökare.
Life is Beautifulfestivalen veckan innan (22-24 september) hade 50,000 besökare per dag...

Sant och det finns ju tydligen bevis på att Paddock planerade något då också. Det kanske inte passade för någon annan inblandad. Samt, man får inte glömma bort vad countrymusik står för och vilken typ av amerikaner som följer den. De flesta är vita, konservativa och kristna.
Senast redigerad av I-van-Toer 2017-10-07 kl. 17:47.
Citera
2017-10-07, 17:49
Medlem
NewWorldDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Hur kommer det sig att han inte är misstänkt? Med tanke på det han säger så är han deffinitivt involverad
Det har inte gått lång tid, polisen kan omöjligt veta vilka som varit med på det hela
Vad är det han har sagt som gör att du misstänker att han är involverad? En sån här utredning kommer ta minst ett år. De jobbar säkert för fulla muggar med att hitta ett motiv.

Är brodern involverad så kommer det komma fram. USA är nog det mest övervakade landet i världen så spår lär hittas efter brodern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in