2017-10-07, 12:32
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, händelsekedja är en variant, en bättre är att dödsorsaken blir fastställd. Dom kommer att lyckas, även om inte den direkta orsaken kommer fram! Dom kan nu nästan strunta i PM's förklaring, fallit på alla punkter.

vilken jävla självförtroende boost ni har fått.
Citera
2017-10-07, 12:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Han kommer erkänna. Och förklara att han inte var redo att berätta sanningen tidigare. Han kommer hitta på en ny anledning kanske säga att det kom en annan båt och det hoppade in en person som gjorde alltihop.

Han kommer på sin höjd att erkänna att han hade med hennes "försvinnande" att göra. Men kommer inte erkänna mord, styckning. Ja - ett sådant påhittat scenario kommer väl säkert också..
Citera
2017-10-07, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ScroogeDog
Rättade mig själv straxt efter inlägget ovan.

Att det flyter omkring kroppsdelar i Öresund må vara hänt men kanske inte parterade på exakt samma sätt som just KW och med hennes kännetecken. Mitt resonemang handlade om det faktum att de kallat till presskonferens så här snart efter fyndet med hänvisning till att det förmodligen rör sig om något relaterat till ubåtssaken - och detta efter att förra vändan ha fått kritik från försvarsadvokaten att de hävdade att det var kopplat till KW utan att det var bekräftat (trodde hon) och polisen fick be om ursäkt för formuleringen - och nu gör de samma igen. Alltså måste de vara rimligen övertygade om att det rör sig om KW.
Varför skulle de bry sig om att de fick kritik av försvarsadvokaten förra gången? Resten av samhället ställde sig ju inte bakom den kritiken.
Citera
2017-10-07, 12:41
Medlem
skunkjobbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Onödig kommentar. Omöjligt att läsa igenom näst intill 28tusen inlägg för att behaga dig..

EDIT;
Det som dock inte var onödig kommentar var tankar kring hans eventuella sexualsadism
Det är inte för att behaga mig, det är för att alla här ska slippa älta samma saker om och om och om igen. Och du behöver inte läsa 28 000 inlägg, det hade räckt att använda sökfunktionen t ex på japanskans namn eller något annat fiffigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Tyget kan vara blött av förruttnelseprodukter, hjärnsubstans etc. Påsen behöver alltså inte ha tagit in vatten för att tyget ska vara blött.
En plastpåse med kläder skulle behöva vara nedtyngd med något rejält tungt för att inte flyta om den är tät och inte tar in vatten. Min erfarenhet av plastpåsar är också att de inte är så värst supertäta. Var den tät från början (och rejält nedtyngd så den sjönk) så lär det ha läckt in via knuten med tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Med tanke på att han hade "riktigamordfilmer" på datorn så kanske allt har blivit filmat av en tredje person för att de ville göra en egen film...
Kanske det fanns fler ombord, de kan har bordat båten innan de gick ner och sen efter åkt iväg med filmen/kameror mm.
Men man får väl inte reda på vad som skett före hon blev mördad, det sparar han väl inför nån kommande bok han skriver på kåken, eller via då nån film efter att han suttit av straffet och flytt landet.

Funderar, visst var det en spontan resa för henne, ja de besluta om det under interljuven på land, nån som vet vem som tog upp förslaget att göra resan för de två? För det var väl en person till med som fota eller.
Har de gömt sig i ubåten innan och inte synts till tillsammans med KW och PM då dessa sågs tidigare på kvällen och sedan åkt iväg i en smygbåt eller annan ubåt som inte syntes på radar? Nej glöm det, det fanns inga fler än PM och KW ombord på UC3 Nautilus den ödesdigra kvällen och natten.

Citat:
Ursprungligen postat av Valyth
Nu måste det ju stå solklart att Peter Madsen måste ha mördat en annan ung japansk kvinna 1986 när han bara var 15 år gammal, som också hittades styckad i plastpåsar.

https://dacostarkivet.wordpress.com/tag/kazuko-toyonaga/
Solklart är det knappast men tillräckligt misstänkt för att utredas så noga som möjligt.
Citera
2017-10-07, 12:43
Medlem
hoppsanns avatar
Kan du inte sluta med att hela tiden upprepa dina insinuationer om att det är Walls eget fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag har aldrig "dömt" någon. Det är ett förfärligt ordval i sådana här sammanhang. Jag kommer inte ens ihåg vad vi sa om kjolen längre, men det kvarstår väl att det är ett konstigt plagg att välja för en ubåtstur. Och det tyckte även tysken.
Att du tyckte det var konstigt har du upprepat ett oändligt antal gånger.
Vi andra tycker inte det var konstigt.
Citat:
Finns även möjligheten att hon tog av sig kläderna alldeles frivilligt, till en början...
Du behöver inte heller projicera dina egna fantasier om hur du själv skulle agera tillsammans med Madsen.
Citera
2017-10-07, 12:43
Medlem
PhDSalanders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Huvudet är intakt, stickspåren på torson och i underlivet har utdelats strax innan eller kort efter döden och har vad jag förstår inte kunnat vara dödande i sig. Hon hade kanske nedsatt eller precis upphörd cirkulation när hon fick dessa skador.
Det skulle inte förvåna mig om han ville ha henne vid liv så länge som möjligt.

Exakt vad jag är övertygad om, därav min detaljerade hypotes om troligt händelseförlopp med strypning i samma sekvens som knivhugg utdelas när hon fortfarande är vid medvetande. Det är oftast själva det utdragna lidandet och skräcken i offrets blick som är det eftersträvade momentet för sexualsadisten och att kunna reglera detta genom strypningen, exvis dra åt och lossa, eller som i LH fallet hängning medelst ytterligare tillfogande av smärta blir då ultimat.
Citera
2017-10-07, 12:44
Medlem
Citat:
Finns även möjligheten att hon tog av sig kläderna alldeles frivilligt, till en början...
Nej, finns absolut inget som tyder på det i dagsläget och det brutala förloppet indikerar snarare motsatsen. Dessutom bedyrar ju PM dyrt och heligt att de inte haft sex, hade det börjat som en frivillig handling hade han absolut vävt in det i sitt försvar för han är som nu är bevisat utan några som helst tveksamheter en störd människa med grovt förhärligad självbild. Han skulle inte gå miste om chansen att berätta hur han förfört henne, om han hade gjort det, vilket han inte har.
Citera
2017-10-07, 12:46
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Hon kan dock ha fått ett slag mot huvudet, blivit medvetslös eller fått en blödning. Jag tror dock inte det.
Jag blir inte förvånad om det här dådet visar sig vara än mer bestialiskt än vad vi vet idag.

Det är svårt att läsa om det här mordet.
Jag tror han torterat ihjäl offret med kniv. Och filmat för att ha som fredagsmys och kanske sälja.
Könsdelar, att han skurit i könsdelar, på kvinnor består väl definitionsmässigt även av livmoder och äggstockar. Han kanske plockade ut dem i ett utslag av kvinnohat eller självförakt.

Nu borde han donera sig till psykologisk och biologisk forskning. Kan man skriva brev till aset?
Citera
2017-10-07, 12:46
Bannlyst
Citat:
Ursäkta, men försök se helheten. Rent sannolikhetsmässigt finns såklart den möjligheten, bland en massa scenarier! Att den sannolikheten är låg, kanske t.o.m. mycket låg, är en annan sak.

Så, jo, just på kartan finns den, men är en mycket liten punkt där!!! Du lät dig provoceras och gick i en ganska enkel fälla.

1. han hotade henne med pistol ( han har en för att "försvara" sig till havs)
2. han band henne.
3. ströp henne.
4. styckade henne.

Inget annat är " sannolikt ".
Citera
2017-10-07, 12:47
Medlem
Måste kännas skönt för de anhöriga att de nu har en hel kropp att begrava. Skickligt av dykarna att hitta ett litet människohuvud i stora Öresund.
Citera
2017-10-07, 12:48
Medlem
Citat:
Ja, händelsekedja är en variant, en bättre är att dödsorsaken blir fastställd. Dom kommer att lyckas, även om inte den direkta orsaken kommer fram! Dom kan nu nästan strunta i PM's förklaring, fallit på alla punkter.

Om det kommer nya varianter, återstår att se, jag skulle inte bli förvånad om han kommer med något i stil med att KW överföll honom där nere, av någon anledning, kanske ett klaustrofobianfall eller liknande, kanske när de skulle ha överenskommet sex, vi får se. För kom ihåg, han har en makt, att det bara är han som vet vad som hände.......

Visst, han kan fortsätta att fabulera fritt men finner det inte stöd i den bevisning som redan finns så har det absolut noll värde.
Citera
2017-10-07, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Svårt där. Sprider man dem ökar ju också risken att någon del hittas, iom att det finns delar att hitta på fler platser.
Jag ser nog att ett paket är bättre än flera (dvs för OM - inte för oss) - men i stället fokusera på att försöka hitta lite djupare vatten. Med djupare vatten skulle kanske vikterna runt torson räckt till. Och hade kroppen inte styckats så skulle vikterna kanske också ha räckt till, eftersom armar, ben och huvud hade tyngt ner torson.

Utan en första kroppsdel som flyter upp skulle polisen haft andra premisser för hur mycket tid/pengar det är meningsfullt att lägga på att söka kroppsdelar till havs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in