2017-10-07, 13:48
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mitokondrie
Ja. Nästa version kommer vara att det kom en mystisk farkost från himlen i form av en raket och ur denna raket hoppade tre små pirater som bordade ubåten, band fast honom, utförde dådet, frigjorde honom och sedan åkte iväg. Han tror att raketen kan ha varit hans egen, vilken dessa pirater då stulit. Deras motiv ska ha varit att förstöra Raket-Madsens enastående karriär och rykte som intellektuell.
Det ska bli MYCKET intressant till vilket näckrosblad han hoppar till denna gång.
Frågan om han ens hoppar till ett som existerar längre.
Citera
2017-10-07, 13:50
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Nej, han blir tänd på sexuell sadism uppenbarligen inte normalt sex.

Jag undrar om dom kommer att fråga ut hans fru om det, som de gjorde med Bilevicius' fru? Om hon i så fall är skyldig att svara på så intima frågor? Enligt B:s fru så hade de inte haft sex på jättelänge om jag minns rätt nu. Han hade helt och hållet gått över till att kolla på sjuk porr och runka.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Varför det? Han var trevlig och charmig när han ville vara det.

KW hade pojkvän och var på ubåten i egenskap av journalist. Hon verkar vara seriöst med sitt jobb. Vad jag vet har hon ingen rykte om sig att vara sexuellt lösaktig. Jag vågar satsa en miljon på att hon inte ta av sig frivillig oavsett hur charmig PM var.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
Den internationella editition av CNN ja. Den amerikanska nämner inget. Inte arabiska/asiatiska heller.

Jag brydde mig inte om att fastställa vilket eftersom jag nog tog för givet att ett ubåtsmord av en 25-öresnolla inte vore något man skulle besvära den amerikanska marknaden med. De är ju f.ö. självförsörjande med dekadent sörja och annat högt och lågt.

Vad gäller den internationella "utgåvan" så får man väl glädja sig åt att en mördad kvinnlig journalist blir omnämnd, även om man kan misstänka att lite andra faktorer kan ha spelat in i beslutet att toppa med nyheten.

Jag hör till dem som önskar sig en Madsenfri press och tycker att det görs på tok för stor sak av skitskallen, låt vara att utredningen kräver en hel del resurser.
Citera
Medlem
Citat:
Väldigt praktiskt att klättra först upp och sedan ned för en lång, lodrät stege i kjol, och i värsta fall med en karl som står och tittar upp under kjolen och känner lusten väckas... när man precis ska bli ensam med honom på havsbottnen... SÅ praktiskt!

KW hade haft rätt att vara klädd i stringbikini i ubåten om hon så velat, Madsen hade ingen rätt att mörda och stycka henne oavsett klädsel. Hennes klädval är helt och fullständigt irrelevant.
Citera
2017-10-07, 13:51
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cossinus
vadå får han ta del av media övervakningen i danmarks häkte?

Pga systemet med Grundlovsforhør behövs i regel inga sådana restriktioner annat än när vittnespåverkan kan förekomma.
I sådana fall kan åklagare genom domstol begära ungefär samma slags restriktioner/isolering som i Sverige.
Citera
2017-10-07, 13:52
Medlem
cossinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Pga systemet med Grundlovsforhør behövs i regel inga sådana restriktioner annat än när vittnespåverkan kan förekomma.
I sådana fall kan åklagare genom domstol begära ungefär samma slags restriktioner/isolering som i Sverige.

varför har inte sverige det systemet? har norge samma system som sverige?
Citera
2017-10-07, 13:53
Medlem
Citat:
Men hur kan ni vara så säkra på detta? Han var trevlig, charmig och vältalig - kolla på någon av alla videos som finns på Youtube för sjutton! - han var "Kaptenen" (det är sexigt i en kvinnas ögon) och hon VILLE uppenbarligen vara ensam med honom. Annars hade hon frågat om hon fick ta med sig pojkvännen eller en kompis.

Att nollan madsen ligger bakom Kim Walls död, att det INTE beror på luckan i huvudet måste även du kunna inse nu.
Att nollan knivstuckit Kim inuti snippan 4 ggr och i utanpåliggande delar däromkring 10 ggr OCH ett hugg någonstans i bröstkorgen vid eller precis omkring dödens inträffande talar sitt tydliga språk.
Nollans förklaringar har än en gång BEVISATS som lögn och ljug.

Att du fortsätter med prat om att hon ville vara ensam med honom med en underton av sexuell karaktär är äckligt och beklämmande.
Citera
2017-10-07, 13:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
I detta fall finns dock inga "korrekta" faktorer. En vit, nordisk, heterosexuell, medelålders och hyfsat framgångsrik man får man låsa in för gott och kasta bort nyckeln, typ. Det är dom icke-samhällsnyttiga som man hittar på ursäkter för, så att de snart kommer ut igen. Men som sagt: i Danmark spelar sådant mindre roll än i Sverige.

Väldigt praktiskt att klättra först upp och sedan ned för en lång, lodrät stege i kjol, och i värsta fall med en karl som står och tittar upp under kjolen och känner lusten väckas... när man precis ska bli ensam med honom på havsbottnen... SÅ praktiskt!

Jag vet faktiskt inte, hoppas någon juridikkunnig (gärna dansk) hoppar in här och berättar. Men försvårande omständigheter som jag sett i domar har t.ex. varit att offret varit en närstående till gärningsmannen, eller ett barn under 18 år, och inget av det gäller ju här.

Du är rädd att Madsen kommer att dömas på rasistiska grunder? Inte pga att han är en sexualsadist som mördat, skändat och styckat?

Nu är du där igen. Tänk om Kim Wall bara inte hade eggat upp Madsen med sitt kjolval. Hålla på och klättra så där förföriskt och sen ändå inte släppa till. Madsen är ju 'någorlunda framgångsrik', vit och straight, då är han ju dömd på förhand. Så nedrigt av Wall att försätta den medelålders gentlemannen i en sån situation. Hålla på och visa trosorna i stegen sådär, kan ju bara sluta på ett sätt.
Citera
2017-10-07, 13:54
Medlem
Så, vad tror ni exakt har hänt?
Citera
2017-10-07, 13:54
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Men hur kan ni vara så säkra på detta? Han var trevlig, charmig och vältalig - kolla på någon av alla videos som finns på Youtube för sjutton! - han var "Kaptenen" (det är sexigt i en kvinnas ögon) och hon VILLE uppenbarligen vara ensam med honom. Annars hade hon frågat om hon fick ta med sig pojkvännen eller en kompis.

Som jag har uppfattat det så ville hon göra ett reportage, en story, tjäna till sitt uppehälle.
Vad fan har det med sex att göra, förutom för just sexarbetar då.
Jag fattar inte de här morbida insinuationerna att hon ska skylla sig själv att hon själv på flera olika sätt orsakat att hon blev torterad, mördad, styckad och dumpad.
Man ska kunna gå naken bland människor utan att behöva råka ut för det. Bland rovdjur kan det däremot gå snett. Hoppar man in i en lejonflock får man skylla sig själv. Men gå till jobbet iförd kjol? Nej, det där får du tänka över lite.
Citera
2017-10-07, 13:55
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aloc
Nej, finns absolut inget som tyder på det i dagsläget och det brutala förloppet indikerar snarare motsatsen. Dessutom bedyrar ju PM dyrt och heligt att de inte haft sex, hade det börjat som en frivillig handling hade han absolut vävt in det i sitt försvar för han är som nu är bevisat utan några som helst tveksamheter en störd människa med grovt förhärligad självbild. Han skulle inte gå miste om chansen att berätta hur han förfört henne, om han hade gjort det, vilket han inte har.

Ja om M bedyrar det dyrt och heligt så måste det ju stämma... Tänkte inte på det!

Nä, han hade inte haft något att vinna på att berätta om sex mellan honom och en - dessutom mycket yngre - journalist han tagit med på reportagetur. För det var ju det turen skulle gälla som utåt sett i alla fall. Det skulle bara ha dragit folks tankar till sexmord, när det blev tydligt att hon var försvunnen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in