Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-14, 17:54
  #13
Medlem
Sameshs avatar
http://www.gamereactor.se/nyheter/48...Mario+Odyssey/

30 minuters gameplay, ser helt jäkla fantastiskt ut!!!
Citera
2017-08-19, 21:39
  #14
Medlem
Femdomfjantens avatar
Super Mario i sombrero, tas bort ifrån omslaget.

Nintendo viker ner sig inför social justice warriors, kommer sombreros som huvudbonad överhuvudtaget finnas i det färdiga spelet kan man undra?
Citera
2017-08-20, 12:02
  #15
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Femdomfjanten
Super Mario i sombrero, tas bort ifrån omslaget.

Nintendo viker ner sig inför social justice warriors, kommer sombreros som huvudbonad överhuvudtaget finnas i det färdiga spelet kan man undra?

Knappast därför. Japaner tycker att vi i väst är jättelöjliga med sånt där. De har en helt annan mentalitet där borta i nipland.

Mest troligt fann de den nya mer estetiskt tilltalande.
Citera
2017-08-20, 12:18
  #16
Medlem
Circuits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
Knappast därför. Japaner tycker att vi i väst är jättelöjliga med sånt där. De har en helt annan mentalitet där borta i nipland.

Mest troligt fann de den nya mer estetiskt tilltalande.

Det kan också ha och göra med att Nintendo inte vill konkurrera med N64-spelet Super Trump 64: https://www.youtube.com/watch?v=v3BFa_sVTl0
Citera
2017-09-14, 06:09
  #17
Medlem
punanihunters avatar
https://youtu.be/EKWBv-djiKk

Ser bara bättre och bättre ut för varenda ny trailer.
Citera
2017-09-26, 09:27
  #18
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
https://youtu.be/EKWBv-djiKk

Ser bara bättre och bättre ut för varenda ny trailer.

1 månad kvar

Blir nog GotY-material, ser ärligt talat inte hur det skulle kunna tappa det om det inte är kolossalt buggat.

Däremot funderar jag på varför detta spelet har så lite exponering här på Flashback, jämfört andra svenska forum som Loading.
Gillar folk bara CoD, CS och andra "coola spel" här, eller? :/
Citera
2017-09-26, 19:40
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
1 månad kvar

Blir nog GotY-material, ser ärligt talat inte hur det skulle kunna tappa det om det inte är kolossalt buggat.

Däremot funderar jag på varför detta spelet har så lite exponering här på Flashback, jämfört andra svenska forum som Loading.
Gillar folk bara CoD, CS och andra "coola spel" här, eller? :/

Tippar på att Zelda är mer populärt än Mario av Nintendos serier här på Flashback. Kan även tänka mig att Metroid ligger högre än Mario, och det släpps ju även ett nytt sådant inom en snar framtid till Switch. Tror dock att den här tråden kommer att få ett uppsving när spelet faktiskt släppts. Om inte det här blir GOTY så har nog Zelda också stora chanser till det.
Citera
2017-09-30, 07:32
  #20
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihenna
1 månad kvar

Blir nog GotY-material, ser ärligt talat inte hur det skulle kunna tappa det om det inte är kolossalt buggat.

Däremot funderar jag på varför detta spelet har så lite exponering här på Flashback, jämfört andra svenska forum som Loading.
Gillar folk bara CoD, CS och andra "coola spel" här, eller? :/

Tror på lika stor hit som Zelda, dvs helt klart GOTY contender.
Varför det är så lite trafik i denna tråden har jag också svårt att fatta. Blir nog mer liv när spelet släpps iofs, som ABC. postade.
Men de flesta stora spel brukar ju generera lite diskussion och hype månader före release, men inte Mario? :/
Vet inte om det är för att folk har tröttnat på Mario (även om detta spelet ser jävlig fräscht, innovativt/nytänkande ut). Det är en gåta.

Själv börjar jag närma mig 30. Nuförtiden finns det i princip inga spel som väcker ett större intresse hos mig. Jag kanske köper ett PS4 spel då och då om jag pallar. Har tappat lusten lite för gaming.
Mario är ett av få spel som gör mig geeky hyped. Nostalgi har nog en stor del, men jag vet att detta är ett titel som kommer väcka spelglädjen igen och påminna mig varför jag spelar spel. Det finns bara få andra titlar som kan göra det. På Sony sidan är det väl bara The last of us 2...
__________________
Senast redigerad av punanihunter 2017-09-30 kl. 07:37.
Citera
2017-10-06, 09:22
  #21
Medlem
Jag längtar som fan till spelet!!! Tror ni att man kommer se hur många månar det finns i varje värld eller tror ni man måste leta som en galning? På Mario 64 så såg man ju hur många stjärnor det fanns på varje bana.
Citera
2017-10-07, 01:33
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Tror på lika stor hit som Zelda, dvs helt klart GOTY contender.
Varför det är så lite trafik i denna tråden har jag också svårt att fatta. Blir nog mer liv när spelet släpps iofs, som ABC. postade.
Men de flesta stora spel brukar ju generera lite diskussion och hype månader före release, men inte Mario? :/
Vet inte om det är för att folk har tröttnat på Mario (även om detta spelet ser jävlig fräscht, innovativt/nytänkande ut). Det är en gåta.

Själv börjar jag närma mig 30. Nuförtiden finns det i princip inga spel som väcker ett större intresse hos mig. Jag kanske köper ett PS4 spel då och då om jag pallar. Har tappat lusten lite för gaming.
Mario är ett av få spel som gör mig geeky hyped. Nostalgi har nog en stor del, men jag vet att detta är ett titel som kommer väcka spelglädjen igen och påminna mig varför jag spelar spel. Det finns bara få andra titlar som kan göra det. På Sony sidan är det väl bara The last of us 2...

Stämmer in på allt du säger. Förutom att det har faktiskt varit enorm hype inför detta mario sedan february typ. Om du kollat reddit och sådant. MEn i Sverige är det rätt dött

Förövrigt rätt bra competitive i GOTY titeln iår. Zelda, PUBG & Detta lär ju vara topp3. PUBG är dock inte i samma kreativa nivå och ett multiplayer FPS.

ÄÄÄÄÄÄLSKADE zelda och är så sjukt taggad på detta som känns som ett Mario64 2017 edition
Citera
2017-10-07, 12:57
  #23
Medlem
punanihunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Stämmer in på allt du säger. Förutom att det har faktiskt varit enorm hype inför detta mario sedan february typ. Om du kollat reddit och sådant. MEn i Sverige är det rätt dött

Förövrigt rätt bra competitive i GOTY titeln iår. Zelda, PUBG & Detta lär ju vara topp3. PUBG är dock inte i samma kreativa nivå och ett multiplayer FPS.

ÄÄÄÄÄÄLSKADE zelda och är så sjukt taggad på detta som känns som ett Mario64 2017 edition

Ja alltså, världen över är hypen stor. Det är bara här det är lite dött. :/
Aja, viktigaste för mig hur mycket spelglädje detta spel kommer ge mig, och inte hur mycket hype det finns eller inte finns på forum.

Lika taggad här, detta kommer bli magiskt! Jag får också Mario 64 vibbar!
Citera
2017-10-07, 15:14
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punanihunter
Ja alltså, världen över är hypen stor. Det är bara här det är lite dött. :/
Aja, viktigaste för mig hur mycket spelglädje detta spel kommer ge mig, och inte hur mycket hype det finns eller inte finns på forum.

Lika taggad här, detta kommer bli magiskt! Jag får också Mario 64 vibbar!
Håller med fullt

Det som gör mig taggad är att jag har alltid älskat Mario och även Openworld så Mario64 var & är ett top 5 spel för mig än.
Och när Zelda dessutom kom i sitt format var det första gången på kanske 10 år jag uppskattat ett modernt spelsläpp. Är precis som du, jävligt oimpad av moderna spel och gillar inte hur dem är för lätta heller.

Att få både Zelda BotW och detta Mario på samma år? Sanslöst för min gamla nostalgi själ.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback